Limitowana kolekcja ubrań Barbie dla Biedronki i kampania „Małomiasteczkowa”
  • 1
  • 2
5.08.2020

Limitowana kolekcja ubrań Barbie dla Biedronki i kampania „Małomiasteczkowa”

Marka Barbie (Mattel) stworzyła kolekcję wakacyjnych ubrań i dodatków dla sieci Biedronka (Jeronimo Martins). Promuje ją kampania, która jest kontynuacją strategii, w ramach której brand inspiruje dziewczynki i kobiety na całym świecie do wyrażania siebie, eksperymentowania z własnym stylem i pokazywania niezależności. Działania wpisują się w globalne hasło: „Możesz być, kim chcesz”.

30 lipca na półki sklepów Biedronka w całej Polsce trafiły ubrania i dodatki z licencją marki oraz lalki Barbie. Osią kampanii zatytułowanej „Małomiasteczkowa”, promującej tę kolekcję, jest opowiedziana w 45-sekundowym spocie historia dziewczyny z mniejszego miasta. Wraz z każdą kolejną sceną odkrywa ona przed widzem swój nieoczywisty, złożony charakter. Dzięki temu zabiegowi z bohaterką ma utożsamić się każda nastolatka, niekoniecznie tylko ta znająca się na modzie czy pochodząca z dużego miasta.

Naszym celem było wyróżnienie się na tle wielu podobnych filmów modowych i rezygnacja z klasycznego lookbooka. Staraliśmy się znaleźć ciekawą myśl, która zaadaptuje globalną ideę kreatywną marki „You can be anything”. Z obserwacji, że „bycie sobą jest trudniejsze w mniejszym mieście”, powstał koncept „Małomiasteczkowa”. 

Żadna ze scen w spocie nie jest przypadkowa. Poza odkrywaniem złożonego świata naszej bohaterki i jej samej każde ujęcie ma na celu prezentację kolejnych elementów kolekcji Barbie, dopasowanych do wydźwięku danego ujęcia. Całość składa się w klimatyczną historię, w której kolekcja Barbie stanowi integralną część opowieści, akcentującą hasło marki: „Możesz być, kim chcesz” – mówi Bartosz Gąsiorowski, strategy director w agencji OS3, która przygotowała działania.

Spot publikowany będzie w Player.pl (TVN), na YouTube i w innych serwisach społecznościowych. Kampanii towarzyszą skróty filmu wykorzystywane w social media, a także kreacje na potrzeby Biedronki (spot na ekrany LED, spot radiowy do radiowęzłów). Efekty sesji zdjęciowej będą wykorzystywane w działaniach PR oraz na potrzeby gazetki Biedronki.

Kampanii towarzyszą działania PR i influencerskie. Główną ambasadorką projektu została Marcysia Rylska, należąca do znanej na YouTube Ekipy Friza. Zadaniem influencerki jest zainspirowanie swoich obserwatorek do zabawy modą i wyrażania własnego stylu poprzez publikowanie na profilach w social media stylizacji złożonych z ulubionych ubrań i elementów kolekcji Barbie dla Biedronki, oznaczonych hashtagiem #mojstylzbarbie.

Działania potrwają od 27 lipca do 8 sierpnia. Kreacją oraz nadzorem nad produkcją zajmuje się OS3 (strategia: Bartosz Gąsiorowski, strategy director; koncept kreatywny: Magdalena Kaczanowska, art director, Joanna Izbińska, copywriter; obsługa klienta i procesu: Dominika Majcher, account supervisor, Marta Dajcz, senior account executive). Za produkcję odpowiedzialne było studio Papaya Films, a postprodukcję i udźwiękowienie zrealizowało 422post.

Spot wyreżyserowała Weronika Ławniczak, zdjęcia do kampanii wykonała Paula Patocka. Media kupowane są przez dom mediowy OneHouse. Współpracę z ambasadorką i influencerami oraz działania PR realizuje natomiast butik kreatywny Coollective.

  • 2
Kolekcja ubrań Barbie dla Biedronki

Kolekcja ubrań Barbie dla Biedronki

Kolekcja ubrań Barbie dla Biedronki

retusz: Dominik Herman

 

4 sierpnia 2020