- 0
- 1
Lidl wybierze WOŚP zamiast TV Republika po ultimatum Jerzego Owsiaka?
Telewizja Republika w tygodniach przed finałem WOŚP ostro atakowała Jerzego Owsiaka, jak również samą ideę Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Owsiak zapowiedział zerwanie współpracy z firmami, które wspierają Orkiestrę, a jednocześnie emitują reklamy w TV Republika. Lidl rozważa rezygnację z reklam w tej stacji.
Po materiałach w TV Republika Jerzy Owsiak otrzymał wiele gróźb pozbawienia życia. Jeden z grożących zeznał w prokuraturze, że właśnie reportaż w tej stacji telewizyjnej był przyczyną jego zachowania.
27 stycznia Owsiak zaapelował do reklamodawców stacji:
– Oświadczam, że jeżeli jakaś firma chce z nami współpracować, musi wybrać. Nie będziemy z wami grali, jeżeli wasze reklamy wyświetla telewizja antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka, przez którą ludzie zaczynają mi grozić. Widocznie macie inną filozofię. Nie można tego połączyć.
Apel w szczególności dotyczy Lidla, który konsekwentnie trwa przy TV Republika, systematycznie emitując w niej reklamy. Dyskont ten jest także jednym z największych sponsorów WOŚP.
Lidl należy do niemieckiej grupy Schwarz, tak samo jak Kaufland, który już w sierpniu wycofał swoje reklamy z tej stacji. Tłumaczył też, że wcześniej nie mógł tego zrobić, związany pakietem nabytym w Biurze Reklamy Polsat Media w 2023 r. „Gazeta Wyborcza” podaje również, że z reklamowania w Republice wycofały się sieci fast food KFC i Burger King.
We wtorek 28 stycznia Lidl wystosował oświadczenie, w którym tłumaczy się neutralnością światopoglądową i chęcią dotarcia do jak najszerszej grupy klientów. Zaznacza przy tym, że dom mediowy wykupił reklamy w TV Republika do marca. Decyzja o kontynuacji reklamowania się w inkryminowanej stacji zależeć będzie natomiast od tego, czy obie strony (tj. WOŚP i TV Republika) dojdą do porozumienia. W przypadku jego braku Lidl zrezygnuje z reklamowania się w tej stacji.

WOŚP zamiast TV Republika? Co wybierze Lidl?