Lepiej odchodzić od terminu targetowanie reklam – przestrzega chief data & marketing technology officer IPG
  • 0
  • 1
13.11.2020

Lepiej odchodzić od terminu targetowanie reklam – przestrzega chief data & marketing technology officer IPG

Zdaniem Aruna Kumara, chief data & marketing technology officera Interpublic Group i dyrektora generalnego Kinesso, konsumenci są zaniepokojeni możliwościami identyfikacji i kierowania do nich kampanii marketingowych. Specjalista przedstawił więc zalecenia dotyczące nowego języka branży reklamowej, dotyczącego targetowania reklam.

Kumar sugeruje, by termin targetowanie reklam zastępować omownymi sformułowaniami zawierającymi słowa takie jak „zasięg”, „docieranie”, „łączenie”, „adresowanie” i „spersonalizowany”. W opinii firmy IPG nieodpowiedni jest też termin „recognizing actual people”. Zamiast niego zaproponowano „konsekwentne identyfikowanie klienta jako tej samej osoby w wielu kanałach i punktach kontaktu”.

Arun Kumar zwrócił uwagę na wyniki badań Interpublic Group oraz innych badań branżowych. Pokazują one, że większość konsumentów, organów regulacyjnych i innych kluczowych interesariuszy jest głęboko zaniepokojonych możliwością identyfikacji i kierowania do ludzi przekazów marketingowych. Nowy język ma być sposobem na złagodzenie tych obaw.

Specjalista przytoczył też wyniki badania przeprowadzonego przez Acxiom, jednostkę IPG. Te wskazują, że większość konsumentów zapytanych o obawy związane z prywatnością danych nie mówi o strachu przed byciem celem samym w sobie. W gruncie rzeczy martwi ich potencjalna „kradzież tożsamości” oraz „powiązania między tego rodzaju zagadnieniami a marketingiem”.

Pomysł nowego języka wyrósł z szerszego „Programu odpowiedzialności cyfrowej” uruchomionego przez IPG. Według deklaracji ma on uczynić etyczne wykorzystanie danych konsumentów głównym celem organizacji.

Źródło: www.mediapost.com

  • 1
targetowanie reklam

Targetowanie reklam to niewłaściwe słowo?

13 listopada 2020

  • 1
  • 5
  • 0
  • 0
  • 0
13.11.2020

Muzyczne duety gwiazd i miast w projekcie dla aplikacji Empik Music. Pierwszą artystką Beata Kozidrak

Empik uruchamia projekt, w ramach którego tworzy duety muzycznych gwiazd i miast. Utwory, w których wybrzmią nie tylko artyści, ale też dźwięki bliskich im miast, będą dostępne w aplikacji streamingowej Empik Music. Cykl zainaugurują Beata Kozidrak i Lublin. W kolejnych tygodniach usłyszymy także popularnych polskich artystów pochodzących m.in. z Gdańska i Wrocławia.