Lem i „Jetsonowie” na muralu promującym Kongres 590
AdvertisementAdvertisement
  • 0
  • 16
9.10.2020

Lem i „Jetsonowie” na muralu promującym Kongres 590

21 października wystartuje Kongres 590, którego tematem przewodnim jest „Polska 2030”. Piąta edycja wydarzenia odbędzie się w formie hybrydowej i promowana jest muralem w centrum Warszawy.

Przedstawiciele polskiej gospodarki, finansów, kultury, a także polityki spotkają się, by szukać odpowiedzi na wyzwania, jakie stawia przed naszym krajem najbliższe dziesięciolecie. Ponieważ przyszłość jest głównym tematem piątej edycji Kongresu 590, organizatorzy sięgnęli w promocji po nietypowe rozwiązanie, jakim jest street art. Projekt muralu inspirowanego cybernetyczną wizją przyszłości przygotował Artur Hilger.

Przy projektowaniu muralu zdecydowałem się odbiec od typowo biznesowego wizerunku konferencji. Kiedy rozmawiamy o tym, co jest ważne tu i teraz, to patrzymy jednak w przyszłość. Uruchamiamy wyobraźnię i zastanawiamy się, jaka ta przyszłość będzie. I tak samo zadawali sobie to pytanie artyści już w latach 50., co zainspirowało mnie do sięgnięcia po retrofuturystyczny surrealizm, którego królem był Syd Mead.

Dodałem też szczyptę popkulturowego „kosmicznego horroru”, jest trochę androidów Lema i pytań o to, gdzie zaczyna i kończy się człowieczeństwo rodem z klasycznych wizji Ridleya Scotta. Zamknąłem koncepcję prostą stylistyką, rodem z animowanego serialu „The Jetsons”, który uwielbiałem jako dziecko – mówi Artur Hilger.

Mural przy ulicy Chmielnej 98 w Warszawie wykonała agencja Good Looking Studio.

  • 16

Kongres 590, fot. Michał Dziurkowski

fot. Michał Dziurkowski

fot. Michał Dziurkowski

fot. Michał Dziurkowski

fot. Michał Dziurkowski

fot. Michał Dziurkowski

fot. Michał Dziurkowski

fot. Michał Dziurkowski

fot. Michał Dziurkowski

fot. Michał Dziurkowski

fot. Michał Dziurkowski

fot. Michał Dziurkowski

fot. Michał Dziurkowski

fot. Michał Dziurkowski

fot. Michał Dziurkowski

fot. Michał Dziurkowski

9 października 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
9.10.2020

Tylko połowa Polaków traktuje pandemię poważnie. Kolejna odsłona badania Inquiry

Już od niemal roku świat zmaga się z epidemią wywołaną wirusem SARS-CoV-2. Wpływa ona na każdy aspekt naszego życia, zmieniając je nie do poznania. Dodatkowo codziennie jesteśmy zasypywani doniesieniami mediów o coraz większej liczbie odnotowanych przypadków zachorowań. Jaki jest stosunek Polaków do wprowadzanych obostrzeń? Jak odnajdują się w chaosie informacyjnym? Próbuje na to odpowiedzieć badanie firmy Inquiry.