Lego wstrzymuje komunikację zestawów klocków z policjantami po protestach związanych ze śmiercią George’a Floyda
  • 0
  • 1
4.06.2020 Aktualizacja:

Lego wstrzymuje komunikację zestawów klocków z policjantami po protestach związanych ze śmiercią George’a Floyda

Śmierć czarnoskórego George’a Floyda, do której przyczynił się policjant, wywołała serię demonstracji w USA. Firma Lego postanowiła usunąć ze sprzedaży blisko 30 zestawów klocków, w których pojawiają się figurki policjantów, komisariaty czy pojazdy służb.

Jak podaje strona Toy Book, firma rozesłała w tej sprawie e-maile do swoich partnerów. Chodzi m.in. o zestawy:

  • City Police Station,
  • Fire Station,
  • Police Dog Unit,
  • Patrol Car,
  • Fire Plane,
  • Mobile Command Center,
  • Police Highway Arrest,
  • ale też White House z serii Creator dla dorosłych.

Poprosiliśmy naszych partnerów, aby powstrzymali się od publikowania promocyjnych treści Lego w ramach naszej decyzji o poszanowaniu #BlackOutTuesday. Wstrzymaliśmy też publikowanie treści w naszych kanałach społecznościowych w odpowiedzi na tragiczne wydarzenia w USA. Ubolewamy nad wszelkimi nieporozumieniami i dopilnujemy, by nasze intencje były przejrzystsze w przyszłości – napisał rzecznik prasowy firmy.

Ponadto Lego zadeklarowało, że przekaże 4 mln dol. na organizacje zajmujące się wspieraniem czarnoskórych dzieci i edukowanie wszystkich najmłodszych na temat równości rasowej.

Źródło: www.toybook.com

[Aktualizacja, 5 czerwca 2020 r.]
Marka Lego zamieściła na Twitterze sprostowanie. Tłumaczy w nim, że zestawy nie zostały wycofane ze sprzedaży. Wstrzymano jedynie tymczasowo ich reklamy internetowe.

  • 1
zestawy klocków z policjantami

Lego wycofuje zestawy klocków z policjantami

4 czerwca 2020

  • 0
  • 7
  • 0
  • 0
  • 3
4.06.2020

Jak koronawirus zmienił zwyczaje zakupowe Polaków? Badanie Mindshare Polska

Koronawirus zmienił wiele aspektów naszego codziennego życia. Jak potwierdza badanie Mindshare Polska, epidemia wpłynęła także na zwyczaje zakupowe Polaków. Największe spadki obecnie odnotowuje się w kategoriach produktów nieżywnościowych, m.in. odzieży, obuwia i paliwa. Z kolei w sektorze FMCG obserwuje się zwiększone zapotrzebowanie na artykuły będące podstawą codziennych posiłków, a zmniejszone na tzw. produkty przyjemnościowe.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 3
4.06.2020

W Polsce największe wydatki na zakupy sportowe ponoszą respondenci w wieku 35–44 lata. Raport „Sports Retail Study 2020” Deloitte

Prawie 65 proc. Europejczyków badanych przez Deloitte uprawia minimum jedną dyscyplinę sportu. Jak wynika z raportu „Sports Retail Study 2020”, w Polsce ten wskaźnik wynosi 76,2 proc., co plasuje nas na pierwszym miejscu spośród badanych 8 krajów. Na drugim miejscu, jeżeli chodzi o odsetek osób deklarujących aktywność fizyczną, plasuje się Francja (70 proc.). Kolejne są Austria (68 proc.) oraz Niemcy (65 proc.).