Laureaci Facebook Awards 2017
  • 0
  • 0
16.06.2017

Laureaci Facebook Awards 2017

Ogłoszono zwycięzców konkursu Facebook Awards 2017. Wśród laureatów znalazła się agencja DDB & Tribal Warszawa, której kampania „#IWelcome – Live” dla Amnesty International została nagrodzona w kategorii Cry. Wyróżniono ją też w kategorii Love.

W tegorocznej edycji konkursu kategorie oddawały emocje, jakie mogą wzbudzać najlepsze kampanie reklamowe:

  • Laugh – prace wywołujące przede wszystkim uśmiech; marka zapada w pamięć dzięki solidnej dawce humoru.
  • Cry – pomysły zmuszające do myślenia, refleksji i spojrzenia z innej niż dotąd perspektywy; najważniejsza jest historia angażująca odbiorców.
  • Love –  kampanie, które wzbudzają miłość do marki, uderzają w czuły punkt i chwytają za serce.
  • Wow – innowacyjne pomysły, które wytyczają nowe ścieżki obecności marki na platformach Facebooka.
  • Act – kampanie wywołujące zmianę w zachowaniu odbiorców, która ma realny i mierzalny wpływ na sprzedaż lub pokrewne wskaźniki.

 
Obserwacje zebrane w trakcie Facebook Awards 2017:

  • Konkurs odzwierciedlił globalny charakter Facebooka. Z każdego rynku napłynęło po 20–30% zgłoszeń.
  • Love było najpopularniejszą kategorią – zgromadziła ona niemal połowę wszystkich zgłoszeń.
  • Wrażenie na jury zrobiły boty na Messengerze. Wykorzystano je w wielu najlepiej ocenianych kampaniach z Europy, Bliskiego Wschodu, Ameryki Łacińskiej i USA.
  • Liczba wyróżnionych kampanii przeprowadzonych przez małe i średnie przedsiębiorstwa wzrosła w stosunku do ubiegłego roku.
  • Kategoria Wow zgromadziła najbardziej kreatywne przykłady wykorzystania nowoczesnych technologii na Facebooku i Instagramie. Wiele kampanii eksperymentowało z zaangażowaniem odbiorców w czasie rzeczywistym.

 
Globalni zwycięzcy (nazwa kampanii, agencja, klient, region):

Act:

  • „Anonymous Friend”, J. Walter Thompson, Alcoholics Anonymous, LATAM
  • „Careculator”, R/GA, Jet.com, NA
  • „HungerithmÚ, Clemenger BBDO Melbourne, Snickers, APAC
  • „MashiMachine”, Leo Burnett Mexico, 4Pelagatos, LATAM
  • „The Adventures of Little Brush Big Brush”, R/GA London, Unilever – Signal, APAC
  • „Your Name Saves”, Leo Burnett, Donate Life America, NA

Cry:

  • „#IWelcome – Live”, DDB & Tribal Warsaw, Amnesty International, EMEA
  • „Evan”, BBDO New York, Sandy Hook Promise, NA
  • „Gone Girl”, Facebook Creative Shop, Justice and Care, APAC
  • „The DNA Journey”, Momondo A/S, Momondo A/S, EMEA

Love:

Laugh:

  • „Facebook Not Live”, Barton F Graf, Tomcat Rodent Control/The Scotts Miracle-Gro Company, NA
  • „Litbaits”, Dieste, The Wild Detectives, NA
  • „Little Caesars Facebook Surprises”, Barton F Graf 9000, Little Caesars, NA
  • „Shoes: Impossible”, TBWA Korea, ABC-Mart Korea, APAC
  • „Spanish Lessons”, Alma DDB, Netflix, NA

Wow:

  • „#Comeonin”, DDB, Sydney Opera House, APAC
  • „InstantDJ”, BBDO New York, Bacardi, NA
  • „Made in a Minute”, BBDO New York, Lowe’s, NA
  • „Mr. Robot Season 2 Digital Launch”, ISL (StrategyLabs), USA Network, NA
  • „Out of Office Travelogue”, The Monkeys Pty, Qantas, APAC

    
Wyróżnieni:

Act:

  • „#Comeonin”, DDB, Sydney Opera House, APAC
  • „Ask for a Raise”, R/GA, The Muse, Ladies Get Paid, PayScale, Reply.ai, NA
  • „Out of Office Travelogue”, The Monkeys Pty, Qantas, APAC
  • „Pocket Patrol”, Leo Burnett, Samsung Australia, APAC
  • „TrayQuest”, DPZ&T, Arcos Dourados Comércio de Alimentos Ltda, LATAM

Cry:

  • „December 21st”, Leo Burnett Madrid, Loterias y Apuestas del Estado, EMEA
  • „Like My Addiction”, BETC, Addict Aide, EMEA
  • „Make Dinnertime Matter”, ClemengerBBDO Syndey, MasterFoods, APAC
  • „The Return”, J Walter Thompson New York, Northwell Health, NA

Love:

  • „#IWelcome – Live”, DDB & Tribal Warsaw, Amnesty International, EMEA
  • „#MakeADogsBlackFriday”, Carmichael Lynch, Subaru and Rei, NA
  • „Harry Caray’s Last Call”, Vaynermedia, Budweiser, NA
  • „The Mother of Rock”, Africa, Budweiser, LATAM
  • „DB Export Beer Bottle Sand”, Colenso BBDO, DB Breweries, APAC
  • „New Year. New Roads. The Story Lab”, Chevrolet (GM), NA

Laugh:

  • „The Swim Reaper”, FCB New Zealand, Water Safety New Zealand, APAC

Wow:

  • „Human Series 2”, OMD UK, Channel 4, EMEA

Materiały na temat zwycięskich i wyróżnionych kampanii można znaleźć na stronie www.facebookawards.com.

16 czerwca 2017

Reklama
Reklama