Kukulska, Wellman, Sykut-Jeżyna w kampanii „Spełnione toasty” Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego
  • 3
  • 1
8.12.2021

Kukulska, Wellman, Sykut-Jeżyna w kampanii „Spełnione toasty” Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego rozpoczął kampanię społeczną „Spełnione toasty”, dotyczącą szkodliwego wpływu nadmiernego spożywania alkoholu przez kobiety. Wzięły w niej udział Natalia Kukulska, Dorota Wellman i Paulina Sykut-Jeżyna.

„Za zdrowie Pań”, „Po maluchu” i „Rozchodniaczek” – to popularne toasty oraz rozdziały prowadzonej kampanii społecznej. Kampania dotyczy skomplikowanej relacji kobiet i alkoholu, poruszając temat z wielu różnych stron.

Picie kobiet to ciągle temat tabu. Nie wszyscy wiedzą, że alkohol silniej oddziałuje na organizmy kobiet niż mężczyzn, że musimy być bardziej czujne, jak dużo i jak często pijemy. Tracimy zdrowie szybciej, a społeczne skutki uzależnienia są dla nas tragiczniejsze. Ta kampania ma odczarować myślenie o problemach z alkoholem jako o sprawie wyłącznie męskiej – mówi Ewa Lach-Moore, head of strategy agencji Chromatique, która przygotowała kampanię.

Ambasadorkami akcji zostały Dorota Wellman, Natalia Kukulska i Paulina Jeżyna-Sykut. Każda z nich opowiada o problemie z innej strony. Poruszane kwestie to zdrowie, społeczne konsekwencje nadużywania alkoholu oraz spożywanie alkoholu w czasie ciąży.

Przygotowano spoty odpowiadające każdemu z popularnych toastów. Emitowane są w telewizji, w serwisach społecznościowych YouTube oraz Facebook, w kanałach VoD. Prowadzone są także regularne działania w social media oraz kampania programatyczna. Uzupełnieniem jest seria spotkań z ekspertami na temat różnych aspektów relacji kobiet z alkoholem. Prowadzącą jest Natalia „Nishka” Tur.

Oprócz materiałów wideo powstały reklamy radiowe, na nośniki OOH, reklamy w prasie i materiały edukacyjne oraz informacyjne. Całą kampanię wsparły też instagramowe influencerki, których rolą jest dystrybucja treści edukacyjnych, które znaleźć można również na stronie www.spelnionetoasty.pl.

Kampania finansowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego i jest kontynuacją poprzedniej kampanii społecznej, realizowanej również przez agencję Chromatique.

  • 1
Ambasadorki kampanii „Spełnione toasty”

Ambasadorki kampanii „Spełnione toasty”

8 grudnia 2021

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
8.12.2021

Większość konsumentów deklaruje porzucenie marek, które nie działają na rzecz zapobiegania zmianom klimatycznym

Trzy na 5 osób deklaruje, że w ciągu najbliższego roku przestanie kupować produkty marek, które nie działają na rzecz zapobiegania zmianom klimatu. Globalne badanie „The Rise of Sustainable Media” Dentsu International i Microsoft Advertising analizuje postawy i zachowania konsumentów w zakresie zrównoważonego rozwoju, a także to, w jaki sposób mogą one na nowo zdefiniować działania biznesowe na rzecz klimatu oraz strategie wzrostu. Prawie połowa konsumentów przygotowuje się do zmiany marek i usług na bardziej ekologiczne. Trzy osoby na 10 są gotowe zapłacić więcej za bardziej ekologiczne alternatywy produktów i usług.

  • 1
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
8.12.2021

Rok w wyszukiwarce Google – sport, wydarzenia w Polsce i na świecie oraz nietypowa serialowa gra

W tym roku internauci z całego świata emocjonowali się sportowymi wydarzeniami. Hasło Euro 2020 znalazło się na pierwszym miejscu polskiego zestawienia roku w wyszukiwarce Google. Na globalnej liście mistrzostwa Europy uplasowały się na piątym miejscu. Cały świat podbił serial „Squid Game” z Korei. Produkcja pokazująca grę o przetrwanie zagościła na listach haseł zyskujących na popularności na całym świecie – w Polsce zajęła szóste miejsce, na świecie dziewiąte. Nie zabrakło haseł i pytań związanych z pandemią Covid-19, szczególnie tych dotyczących szczepień. Polscy użytkownicy Internetu szukali również informacji o spisie powszechnym czy o wydarzeniach w Afganistanie. Polowali też na lody Ekipy.