„Kuchnia na każdy wymiar. Bez filozofowania” – kampania Ikei zachęca do urządzenia kuchni według własnych potrzeb
  • 1
  • 5
18.06.2020

„Kuchnia na każdy wymiar. Bez filozofowania” – kampania Ikei zachęca do urządzenia kuchni według własnych potrzeb

10 czerwca wystartowała kampania „Kuchnia na każdy wymiar. Bez filozofowania”. Ikea zachęca w niej „kuchennych ociągaczy” do podjęcia działań remontowych.

Film zwraca uwagę, że dzięki sprytnym systemom przechowywania można cieszyć się komfortem i dodatkową przestrzenią. Dlatego do kwestii urządzenia kuchni warto podejść śmielej, bez nadmiernego deliberowania.

W tej bardzo ważnej dla nas kampanii chcieliśmy zmobilizować grupę konsumentów, którzy odkładają remont kuchni, do podjęcia działań remontowych. Działamy w warunkach pandemii, dlatego chcieliśmy, żeby nasze działania były adekwatne do sytuacji, ale i efektywne. Dlatego oprócz standardowej strategii i kreacji zdecydowaliśmy się na produkcję dziesiątek scen i reklam, które później w trakcie ilościowych testów modyfikowaliśmy. Efekty naszych działań można już zobaczyć w telewizyjnych stacjach ogólnopolskich oraz w Internecie – dodaje Bartosz Binczewski, digital marketing manager w Ikei Retail w Polsce.

Kampania potrwa od 10 czerwca do 14 lipca. W związku z działaniami reklamowymi odświeżona została również zakładka Kuchnia na stronie www.ikea.pl.

Do tworzenia nowej reklam Ikei na potrzeby telewizji i online podeszliśmy tak, jak do programowania. Zdefiniowaliśmy cały proces produkcji oraz testowania naszych reklam, tak by były możliwie najskuteczniejsze. Stworzyliśmy i nagraliśmy łącznie ponad 20 różnych spotów i ich modyfikacji. Te warianty były ulepszane w trakcie kolejnych planów zdjęciowych, ale także testowane, tak by wybrać ten optymalny.

Plan zdjęciowy podzielony został na 3 sesje nagrań, podczas których nagrywaliśmy spoty telewizyjne. W każdej kolejnej sesji ulepszaliśmy filmy nagrany poprzednio, dzięki czemu łącznie powstało aż 5 spotów. O wyborze finalnego zdecydowały testy na grupie ponad 20 tys. respondentów – mówi Maciej Wróblewski, założyciel agencji AdRebellion, która przygotowała kampanię.

Nie obyło się jednak bez pewnych kontrowersji. Pod filmem w kanale na YouTube pojawiły się komentarze zarzucające marce obrażanie filozofów oraz przedstawianie filozofii jako „niepraktycznej, trywialnej i niepotrzebnej”.

Ikea przeprosiła tych, którzy poczuli się dotknięci:

Zapewniamy, że obrażanie filozofów nie było naszą intencją. Uważamy filozofię za ważną i ciekawą dziedzinę nauki. W spocie nasz bohater jest pokazany w sposób przerysowany, żartujemy z jego długiego zastanawiania się nad problemem i opóźniania w ten sposób remontu. Przepraszamy osoby, które poczuły się urażone.

  • Kreacja, strategia, produkcja wideo i koncept kreatywny: AdRebellion
  • Reżyser: Karol Modzelewski
  • DOP: Przemysław Jękosz
  • Produkcja: Maciej Wróblewski (producent), Jagoda Domańska (kierownik produkcji)
  • Scenografia: Katarzyna Jaros-Puzio, Ikea
  • Postprodukcja: Maciej Tymek (montaż), Błażej Kanclerz (dźwięk), Szymon Ronowicz (kolor)
  • Kampania w Internecie oraz w mediach społecznościowych: VML+YR
  • Aktorzy: Wioleta Walaszczyk, Miron Jagniewski
  • Dom mediowy: Wavemaker
  • 5
Ikea zachęca, by do urządzenia kuchni podchodzić bez filozofowania

Ikea zachęca, by do urządzenia kuchni podchodzić bez filozofowania

18 czerwca 2020