Krzysztof Penderecki, Lech Majewski, Muzeum Sztuki w Łodzi z nagrodami Superbrands Polska 2016/17
  • 0
  • 0
18.05.2017

Krzysztof Penderecki, Lech Majewski, Muzeum Sztuki w Łodzi z nagrodami Superbrands Polska 2016/17

Zakończyła się XI edycja Superbrands Polska. Statuetki trafiły w ręce przedstawicieli 32 najsilniejszych marek na rynku. Za szczególne zasługi dla promocji Polski w świecie nagrodę honorową odebrał Krzysztof Penderecki. Statuetkę Culture.pl Superbrands otrzymali: Lech Majewski i Muzeum Sztuki w Łodzi.

Autorowi „Kosmogonii” za umiejętność dostrzeżenia i zapisania w partyturze wiecznego piękna, które towarzyszy wyłanianiu się ładu z chaosu wszechświata – tak nagrodę dla Krzysztofa Pendereckiego zapowiedziała Nina Kowalewska-Motlik, wyłączna przedstawicielka Superbrands w Polsce.

Elżbieta i Krzysztof Pendereccy

W ubiegłych latach nagroda honorowa trafiała m.in. w ręce polityków. Byli wśród nich: Lech Wałęsa (jako najsilniejsza polska marka w świecie), Leszek Balcerowicz (za „Plan Balcerowicza”, dzięki któremu krajowe marki mogą skutecznie konkurować z markami międzynarodowymi) i Jerzy Buzek. W 2012 r. statuetkę otrzymała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Ostatnio zaś nagradzani byli sportowcy: Agnieszka Radwańska i Robert Lewandowski.

Po raz szósty w historii Superbrands w Polsce przyznana została nagroda Culture.pl Superbrands. Instytut Adama Mickiewicza i Superbrands Polska ustanowiły ją z myślą o twórcach i instytucjach kultury, które najskuteczniej wspierają obecność polskiej kultury za granicą.

Spośród nominacji zgłoszonych przez ekspertów Instytutu Adama Mickiewicza oraz redakcję portalu Culture.pl laureatów wyłoniła kapituła nagrody. W jej skład weszli dziennikarze redakcji kultury dzienników i tygodników opinii („Wprost”, „Do Rzeczy”, „Polityka”, „Tygodnik Powszechny”, „Gazeta Wyborcza”, „W Sieci”, „Rzeczpospolita”) oraz dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza i wyłączny przedstawiciel The Superbrands w Polsce.

Nagrodę z rąk Krzysztofa Olendzkiego, dyrektora Instytutu Adama Mickiewicza, odebrali: Lech Majewski oraz w imieniu Muzeum Sztuki w Łodzi dyrektor Jarosław Suchan.

Kapituła nagrody doceniła Muzeum Sztuki w Łodzi za bardzo ciekawy program wystawienniczy i stworzenie miejsca, w którym publiczność może zaznajamiać się z najbardziej aktualnymi koncepcjami artystycznymi sztuki współczesnej.

Doceniono pomysł i organizację wydarzeń związanych z obchodami stulecia ruchu awangardowego w Polsce oraz promocję na świecie dzieł Władysława Strzemińskiego i Katarzyny Kobro. Nagrodę przyznano także za przywrócenie historycznego kształtu Sali Neoplastycznej zaprojektowanej przez Strzemińskiego i otworzenie jej na dzieła współczesnych twórców.

Jarosław Suchan, dyrektor Muzeum Sztuki w Łodzi

Nazwisko Lecha Majewskiego to światowa marka – czytamy w uzasadnieniu kapituły. To prawdziwy człowiek renesansu: poeta, pisarz, malarz, scenarzysta, kompozytor, ale przede wszystkim twórca filmowy. Jego twórczość zachwyca kinomanów i publiczność na całym świecie.
Jest on członkiem Gildii Reżyserów Amerykańskich i Europejskiej Akademii Filmowej.

Filmy Lecha Majewskiego pokazywane były na wielu festiwalach, m.in. w Wenecji, Berlinie, Cannes, Rzymie i Nowym Jorku. Jego wideoarty prezentowane były w wielu prestiżowych muzeach i galeriach świata, na czele z nowojorskim Museum of Modern Art, które zorganizowało indywidualną wystawę retrospektywną artysty.

Od lewej: Krzysztof Olendzki, Nina Kowalewska-Motlik, Jarosław Suchan, Lech Majewski

Statuetki Superbrands 2016/17 dla najsilniejszych marek w Polsce odebrali przedstawiciele firm:

  • Apart, Atlas, Bosch, Cisowianka, DDP, Factory, Fotojoker, Kaufland, Krakus, Lego, Levi’s, Lidl, M1, Martini, Medicover, National Geographic, Onet, Pampers, PKP Intercity, Porcelana Ćmielów, Porta Drzwi, Siemens, Volkswagen, Wirtualna Polska, Zelmer

Nagrody Created in Poland Superbrands 2016/17 dla najsilniejszych marek stworzonych w Polsce trafiły w ręce reprezentantów marek:

  • Apart, Atlas, Cisowianka, DOZ, Jedynka, Kinga Pienińska, Krakus, Loyd, M1, Medicover, Mokate, Natura, Onet, PKP Intercity, Porcelana Ćmielów, Porcelana Chodzież, Porta Drzwi, Wirtualna Polska, Zelmer

Laureaci Superbrands 2016

Marki będące laureatkami tytułu Superbrands zostały wyłonione głosami ponad 15 tys. respondentów badania, które przeprowadził jesienią ubiegłego roku Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. W wyborze uczestniczyła także Rada Marek – niezależne gremium złożone z blisko pięćdziesięciu ekspertów w dziedzinie marketingu, brandingu i reklamy.

  • 4

18 maja 2017

17 maja 2017

Reklama
Reklama