Kreacje Galerii Plakatu AMS „Jedz ostrożnie” pod ostrzałem
  • 0
  • 12
14.01.2019

Kreacje Galerii Plakatu AMS „Jedz ostrożnie” pod ostrzałem

Tematem 19. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS było niezdrowe odżywianie. Z początkiem 2019 r. w przestrzeni miejskiej pojawiły się zwycięskie prace. Wywołały w Internecie gorącą dyskusję.

Na sprawę zwróciła uwagę m.in. organizacja Ogólnopolski Strajk Kobiet.

Post Ogólnopolskiego Strajku Kobiet:
To nie jest kampania, po której osoba z problemem, o różnej etiologii (przypominam), sięgnie po marchewki i z zadowoleniem stanie się panią lub panem swojego ciała.

To jest kampania, po której osoba na diecie ze wstydu nie wyciągnie kanapki w autobusie, kiedy właśnie trafiła się określona godzina posiłku, a potem rzuci się na potrójną obiadopodwieczorkokolację, zwyczajnie z głodu, i godzinami, dniami, latami będzie się obwiniać, że znowu jej nie wyszło. Been there, done that.

To jest kampania, po której nastolatka z zaburzeniem odżywiania zwymiotuje swój turbo zdrowy obiad, bo jedzenie nie równa się życie. Jedzenie to dla niej wyimaginowane wielkie uda, na które co chwila spogląda w lustrze.

To jest kampania, po której osoby będą kazały Ci wyp*erdalać z miejsca obok (w teatrze, kinie, autobusie), żarłoku, bo nie pasujesz im do krajobrazu.

Tak, to jest właśnie taka kampania. Stworzona przez jedynie słusznych, bo szczupłych. I bezmyślnych – komentuje Natalia Pancewicz, koordynatorka Strajku Kobiet.

Najwyraźniej za mało jest w Polsce dzieci, nastolatków i dorosłych cierpiących z powodu nadwagi, otyłości i zaburzeń odżywiania. Firma Outdoor jest Cool! AMS postawiła sobie za cel, aby upokarzanych, okrutnie traktowanych, cierpiących codziennie ludzi, których przecież można bezkarnie obrażać, że „żrą”, było więcej.

Po wpisie Ogólnopolskiego Strajku Kobiet facebookowy profil Outdoor jest Cool! AMS zalała fala negatywnych komentarzy. Internauci podkreślają, że plakaty mogą wywołać u osób otyłych wstyd i odrazę do samych siebie. Podkreślają, że często nadprogramowe kilogramy są efektem zaburzeń odżywiania czy chorób o podłożu hormonalnym.

Krytycy argumentują też, że kreacje nie wnoszą do tematu żadnych nowych wątków. Nie poszerzają świadomości, lecz jedynie utrwalają tzw. body shaming. Nie brak jednak zwolenników kampanii, którzy doceniają kreacje i chętnie udostępniają je w swoich kanałach społecznościowych.

Dostajemy od Was wiele zapytań o plakaty 19. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS „Jedz ostrożnie!", które od stycznia…

Opublikowany przez Outdoor jest Cool! AMS Środa, 9 stycznia 2019

  • 12

Michał Łącki – laureat

Magdalena Wosik – wyróżnienie

Wojciech Osuchowski – wyróżnienie

Natalia Łukianiuk – wyróżnienie

Karolina Lubaszko – wyróżnienie

Jan Libera – wyróżnienie

Anna Gawron i Dariusz Ogrodowczyk – wyróżnienie

P.

1 dzień temu

O ile wspieram całym sercem feminizm to uważam, że tutaj doszło do nadinterpretacji i dopisania swojej ideologii.

Rozwiń komentarze

14 stycznia 2019

13 stycznia 2019

11 stycznia 2019