„Kraków. Nieodkryty”. Kampania promocyjna miasta
  • 1
  • 1
3.06.2020

„Kraków. Nieodkryty”. Kampania promocyjna miasta

Rozpoczęła się ogólnopolska kampania „Kraków. Nieodkryty”. Zachęca turystów, by porzucili znane z przewodników szlaki i spojrzeli na miasto z niecodziennej perspektywy.

Z badania przeprowadzonego pod koniec kwietnia przez Polską Organizację Turystyczną wynika, że 87% osób planujących wakacje będzie je spędzać w Polsce. Większość deklaruje, że szuka takich miast, w których znajdą zarówno bazę noclegową na wysokim poziomie, zabytki, atrakcyjne wydarzenia kulturalne, jak i przyrodę.

To dla Krakowa idealna okazja, aby pochwalić się nie tylko tym, z czego słynie, ale i zupełnie nieoczywistym obliczem miasta, bo to nasz niezaprzeczalny atut. Magiczna atmosfera naszego miasta przyciąga turystów jak magnes. Tym razem będziemy zachęcać turystów, aby porzucili utarte szlaki i znane przewodniki i przeszli, przejechali, przepłynęli miasto i spojrzeli na nie z niecodziennej perspektywy – mówi prezydent Jacek Majchrowski.

Zachęca do tego trwająca kampania. W największych miastach Polski – w Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie i Warszawie – pojawią się wielkoformatowe reklamy zapraszające do Krakowa.

Głównym przekazem kampanii jest zaproszenie: przyjedź, a odkryjesz Kraków na nowo – dodaje Monika Chylaszek, dyrektor Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Krakowa, który koordynuje wszystkie działania kampanijne.

Miasto będzie widoczne nie tylko w przestrzeniach innych metropolii, ale także w programach telewizyjnych. Ponad pół tysiąca emisji spotów pojawi się w telewizji informacyjnej, w kanałach podróżniczych i naukowych. Zaproszenia do Krakowa pojawią się też w lifestyle’owych czasopismach kobiecych. Kraków będzie obecny również w Internecie – w formie spotów na YouTube, relacji na Instagramie i Facebooku.

Miasto wspólnie z ogólnopolskim rozgłośniami radiowymi przygotowało konkursy. Nagrodami będą vouchery na bezpłatne zakwaterowanie w hotelu o wysokim standardzie wraz z wyżywieniem, a także darmowe zwiedzanie miejskich atrakcji.

Komu nie dopisze szczęście w konkursach, ale i tak zdecyduje się przyjechać na minimum jedną noc pod Wawel i zatrzymać się w jednym z krakowskich hoteli, zyska Kartę Turysty. Z nią może liczyć na rabaty w restauracjach, hotelach i innych podmiotach, które przystąpiły do tego programu.

Dopełnieniem działań kampanijnych będzie strona internetowa z katalogiem najbardziej klimatycznych i rozpoznawalnych miejsc w Krakowie. W większości będzie tworzona przez mieszkańców i turystów.

Kampania „Kraków. Nieodkryty” potrwa do końca lipca. Partnerem akcji jest Małopolska Organizacja Turystyczna.

  • 1
„Kraków. Nieodkryty” – miasto zaprasza, by je odkrywać

„Kraków. Nieodkryty” – miasto zaprasza, by je odkrywać

3 czerwca 2020