„Kradzież to prawdziwa sztuka” – ambient Netflixa na Rynku w Krakowie za 274 zł brutto
  • 0
  • 8
19.07.2019

„Kradzież to prawdziwa sztuka” – ambient Netflixa na Rynku w Krakowie za 274 zł brutto

Netflix w Krakowie promuje trzeci sezon serialu „Dom z papieru”. Powstał mural, na słupach reklamowych pojawiły się listy gończe. Największą uwagę wzbudza jednak ambient na krakowskim rynku. Obok popularnej rzeźby Igora Mitoraja pojawiła się ogromna maska Salvadora Dalego – jeden z kluczowych rekwizytów w filmie.

Na piątek 19 lipca Netflix zapowiada premierę trzeciego sezonu serialu „Dom z papieru”. W ramach działań promocyjnych w Krakowie na Rynku pojawiła się instalacja przedstawiająca maskę Salvadora Dalego. Została dopasowana wielkością i konstrukcją do stojącej tam rzeźby Igora Mitoraja „Eros Bendato”. Przedstawia ona leżącą głowę opasaną bandażami. Stanowi jedno z popularnych miejsc, gdzie fotografują się turyści.

  • 2

W tym właśnie miejscu Netflix postawił instalację nawiązującą do stojącej obok rzeźby, by razem tworzyły nowy kontekst promujący serial. Zachowując proporcje, można powiedzieć, że pomysł ten przypomina słynną nieustraszoną dziewczynkę, postawioną przez fundusz inwestycyjny przed bykiem – znaną rzeźbą sprzed nowojorskiej giełdy. Instalacja ma być eksponowana na Rynku do 5 sierpnia.

Jak dowiedziała się „Gazeta Wyborcza”, Netflix ma zapłacić miastu za tę pomysłową reklamę 274 zł brutto. Jak jednak wyjaśniają przedstawiciele miasta, w prośbie o zezwolenie była mowa o rzeźbie, nie reklamie. Miasto zapowiada kontrolę i urealnienie stawki.

Redakcja Marketingu przy Kawie otrzymała w tej sprawie stanowisko Netflixa:

Firma Netflix, planując instalację promocyjną serialu „Dom z papieru” na krakowskim Rynku Głównym, przesłała do Urzędu Miasta Krakowa pełną dokumentację dotyczącą projektu, jego wizualizację i cel przedsięwzięcia. Na podstawie tych dokumentów Urząd Miasta Krakowa udostępnił firmie Netflix cześć Rynku Głównego na określony czas i przy zaangażowaniu uzgodnionych środków finansowych. Jeśli UM Krakowa stwierdzi, że powinna nastąpić zmiana kwalifikacji opisywanej instalacji, Netlfix oczywiście pokryje wszystkie dodatkowe koszty wynikające z tej zmiany.

Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, miasto ostatecznie podniosło stawkę i za ekspozycję reklamy na Rynku od 19 lipca do 5 sierpnia Netflix zapłaci 5 tys. zł.

Oprócz instalacji powstał także mural przy ul. Dolnych Młynów, na terenie Tytano. To popularne miejsce pełne restauracji i kafejek, w którym odbywają się także wydarzenia kulturalne. Mural zrealizowało Good Looking Studio.

  • 7

W mieście z kolei, na słupach ogłoszeniowych pojawiły się listy gończe przedstawiające bohaterów serialu.

  • 1
 

19 lipca 2019