KPR SAR sygnatariuszem manifestu „Film dla klimatu”
  • 0
  • 1
15.09.2021

KPR SAR sygnatariuszem manifestu „Film dla klimatu”

Polska branża audiowizualna włącza się w działania zmierzające do neutralizacji swojego wpływu na środowisko. Rusza inicjatywa „Film dla klimatu”. Ma to być pierwszy krok w stronę systemowych zmian w trosce o planetę.

W trakcie Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni przedstawiciele sektora zamierzają podpisać otwarty manifest „Porozumienie na rzecz zrównoważonej produkcji audiowizualnej – Film dla klimatu”. Podpisanie dokumentu będzie zwieńczeniem panelu zatytułowanego „Branża audiowizualna dla klimatu. Jak uczynić sektor bardziej zielonym?”, organizowanego w ramach Gdynia Industry.

W dobie katastrofy klimatycznej branża postawiła sobie za cel znalezienie skutecznych rozwiązań przyczyniających się do spowolnienia degradacji środowiska naturalnego. Kluczowym działaniem jest propagowanie idei zrównoważonej produkcji audiowizualnej – green filmingu. To świadome realizowanie utworów audiowizualnych w sposób jak najbardziej neutralny dla klimatu – mówią założyciele oddolnej inicjatywy „Film dla klimatu”.

Przemysł audiowizualny we wszystkich swoich fazach: od produkcji, poprzez dystrybucję, premiery festiwalowe, projekcje kinowe, aż po streaming przyczynia się do degradacji środowiska naturalnego. W tym emisji CO2 i innych gazów cieplarnianych odpowiedzialnych za negatywne skutki środowiskowe.

Manifest jest pierwszym krokiem w kierunku rozpoczęcia procesu zmiany w polskim sektorze audiowizualnym. Inicjatorzy zapraszają wszystkich, którym dbałość o środowisko jest bliska, a także tych, którzy już podjęli działania w kierunku neutralności klimatycznej, do jego podpisania. Podpisy będzie można składać fizycznie w trakcie Festiwalu w Teatrze Muzycznym w Gdyni, a także drogą mailową.

Panel „Branża audiowizualna dla klimatu. Jak uczynić sektor bardziej zielonym?” przybliży uczestnikom Gdynia Industry działania legislacyjne i praktyczne, jakie do tej pory podjęto w Europie. Otworzy też publiczną debatę na temat wprowadzania zielonych standardów produkcji audiowizualnej w Polsce.

Celem towarzyszącej dyskusji jest także identyfikacja barier utrudniających wdrażanie ekologicznych rozwiązań w sektorze. W tym omówienie kolejnych kroków, jakie powinny zostać podjęte przez poszczególnych interesariuszy, zwłaszcza instytucjonalnych, w celu ułatwiania realizacji produkcji audiowizualnych w sposób coraz bardziej neutralny klimatycznie. To bowiem od zachowań oraz przyjmowanych standardów postępowania silnych rynkowo podmiotów zależeć będą zmiany zachodzące w całej branży.

Partnerami panelu są: Polski Instytut Sztuki Filmowej, regionalne fundusze filmowe, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych oraz grupa „Porozumienie na rzecz zielonej produkcji audiowizualnej – Film dla klimatu”.

Udział potwierdzili:

  • Luca Ferrario (Trentino Film Commission),
  • Patrycja Młynarczyk (Silesia Film Commission),
  • Maciej Dydo (KIPA),
  • Małgorzata Kiełt-Grześkiewicz (Planet for Generations),
  • Tomasz Morawski (Haka Films),
  • Kamila Morgisz (PISF),
  • Paweł Kosuń (Centrala Films),
  • Monika Głowacka (Łódź Film Commission),
  • Zbigniew Domagalski (Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych)

Spotkanie poprowadzi Michał Pabiś-Orzeszyna. Odbędzie się ono 20 września 2021 r. w godzinach 10:00–13:00 w Hotelu Mercure Gdynia, w sali Omega. Wydarzenie będzie również dostępne online na profilach festiwalu.

  • 1
Film dla klimatu

Ruszyła inicjatywa „Film dla klimatu”

15 września 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
15.09.2021

Na skutek pandemii wartość rynku mody i dóbr luksusowych zmniejszyła się o jedną piątą. Badanie Deloitte

Łączna wartość sprzedaży 81 firm z branży mody i dóbr luksusowych wyniosła w roku fiskalnym 2019 prawie 633 mld dol. – wynika z raportu „Global Fashion & Luxury Private Equity and Investors Survey 2021”, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte. Pandemia zahamowała rozwój rynku, a najbardziej ucierpiała sprzedaż luksusowych rejsów oraz obroty hoteli i restauracji.

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
15.09.2021

Legia Warszawa promuje się na billboardach w Moskwie

15 września Legia Warszawa rozpoczyna grę w fazie grupowej Ligi Europy UEFA 2021/2022. Z okazji powrotu do prestiżowego grona uczestników europejskich pucharów klub inauguruje kampanię „We are back”. Wielkoformatowe, elektroniczne billboardy z grafiką przedstawiającą kluczowych piłkarzy mistrza Polski i hasłem kampanii umieszczono na elewacji centrum handlowego i centrum biznesowego, które znajdują się przy wielkich arteriach komunikacyjnych Moskwy.