Korzystasz z telefonu podczas przerwy reklamowej? Reklamodawcy wyświetlą na nim spoty emitowane właśnie w telewizji
  • 0
  • 0
27.04.2014

Korzystasz z telefonu podczas przerwy reklamowej? Reklamodawcy wyświetlą na nim spoty emitowane właśnie w telewizji

Firma Xaxis należąca do globalnego holdingu WPP oferuje reklamodawcom system Sync – możliwość emitowania reklam na ekranach urządzeń mobilnych w tym samym czasie, co w telewizji. Podobne testy prowadzi Twitter.

Przez lata głównymi wrogami reklamodawców płacących miliony za telewizyjny czas reklamowy były prozaiczne czynności wykonywane przez odbiorców, takie jak wyjście do kuchni po herbatę czy wizyta w toalecie. Nowy przeciwnik jest bardziej wyrafinowany. Jak twierdzi Brian Lesser, CEO Xaxis w wypowiedzi dla AdAge, ponad połowa osób oglądających telewizję korzysta równocześnie z innych urządzeń mobilnych.

Powstałą w 2011 r. firmę Xaxis opisywaliśmy wtedy na naszych łamach jako platformę do zarządzania zgromadzonymi danymi, która „uwzględnia informacje na temat komunikacji z odbiorcami w kanałach online i offline, co pozwoli klientom na dotarcie do ściśle określonych odbiorców za pośrednictwem różnorodnych form reklamy display, wideo, mobile marketingu i płatnych mediów społecznościowych”.

Jak działa Sync? Wykorzystując zaawansowaną analitykę danych, sprawdza, czy w danym gospodarstwie domowym oglądany jest program, podczas którego emitowane mogą być reklamy klienta. Wykorzystuje do tego celu dane Kantar Media dotyczące oglądalności telewizji, dane geograficzne, a także inne informacje, m.in. sygnały o tym, czy urządzenie mobilne konsumenta zalogowane jest do domowej sieci WiFi lub połączone ze stacjonarnym Internetem.

Gdy prawdopodobieństwo oglądania telewizji przez konsumenta jest wysokie, Sync emituje te same reklamy na urządzeniu mobilnym. Informuje też, jakie reklamy będą emitowane podczas przerwy reklamowej.

Na zarzuty o brak całkowitej pewności, czy atrakcyjni dla reklamodawcy klienci w danej chwili mają faktycznie włączony telewizor, firma przedstawia wyniki testowego programu prowadzonego w Holandii, które wskazują na lepszą klikalność takich reklam (tzw. współczynnik CTR – click-through rate). Jak zapowiada rzecznik prasowy Xaxis, reklamy mają kosztować od 5 do 10 dol. w modelu CPT (cost per thousand).
 
Zarabiać na użytkownikach równocześnie korzystających z Internetu i telewizji próbuje także Twitter. W ubiegłym roku wprowadził on testową usługę pozwalającą reklamodawcom identyfikować użytkowników, którzy tweetują na temat marek reklamowanych w tym samym czasie w telewizji.

Według zestawienia danych opublikowanego 23 kwietnia przez Vadima Makarenkę, dziennikarza „Gazety Wyborczej”, w 2013 r. przeciętny Amerykanin oglądał codziennie telewizję przez 5 godzin 11 minut. Czarnoskóry nawet 7 godzin 12 minut. Dla porównania: w I kwartale 2013 r. statystyczny Polak oglądał telewizję przez 4 godziny 41 minut dziennie, tj. o 10 minut dłużej niż w analogicznym okresie 2012 r. (dane Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji).

***
O telewizjach szukających dochodów w Internecie czytaj więcej w artykule: Zmierzyć różne ekrany.
Zob. również raport Multiscreening w Polsce.

27 kwietnia 2014

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
27.04.2014

Ukazała się książka „Psychologia konsumenta” Katarzyny Stasiuk i Dominiki Maison

Czy dobrze znasz swojego klienta? Dlaczego kupujemy sok pomarańczowy firmy X, a nie Y? Co sprawia, że ulegamy impulsom zakupowym? Czy jesteśmy poddawani wpływom, których nie jesteśmy nawet świadomi? Na rynku pojawiła się książka, która odpowiada na te i inne pytania. „Psychologia konsumenta” Katarzyny Stasiuk i Dominiki Maison to nowe spojrzenie na zachowania konsumentów.

25 kwietnia 2014

Reklama
Reklama