Koronaraport ExpertSendera: polski e-commerce w modzie i turystyce
  • 0
  • 1
29.05.2020

Koronaraport ExpertSendera: polski e-commerce w modzie i turystyce

W 2019 r. Polacy najczęściej kupowali przez Internet odzież (69%) i obuwie (55%). Najpopularniejszą kategorią planowanych zakupów online były podróże/rezerwacja (31%)*. Pandemia zmieniła jednak sytuację w e-commerce, a kategorie moda i podróże oceniane są jako te, które najbardziej ucierpiały. Mimo to Polacy chętniej niż przed pandemią otwierają e-maile o tej tematyce. Mowa o 4% wzrostu w modzie i 45,6% w podróżach w kwietniu – wynika z danych ExpertSendera.

Wartość polskiego e-commerce w 2019 r. wyniosła 50 mld zł, a szacowany wzrost w 2020 r. miał wynieść około 20%*. Koronawirus odwrócił tendencje w takich kategoriach, jak moda i turystyka/rezerwacje. Jak jednak wynika z danych ExpertSendera – polskiego narzędzia wspierającego sprzedaż online – mimo to e-mail niezmiennie pozostaje najskuteczniejszym i najtańszym kanałem pozyskiwania nowych i utrzymywania obecnych klientów.

Koronawirus a e-commerce w turystyce
Wiosna w branży turystycznej to czas planowania wakacji. W tym roku jednak ogłoszenie pandemii w połowie marca spowodowało wstrzymanie wysyłek kampanii o -34% w marcu i -79% w kwietniu. Tu najlepiej widać, że pandemia najsilniej oddziałuje na tę branżę.

Jednak współczynnik otwarć wiadomości e-mail gwałtownie wzrósł – o 8% w marcu i o 45,6% w kwietniu. CTO w lutym 2020 wyniósł 38,5%, w marcu 46,5%, a w kwietniu 84,1%. To pokazuje, że podczas społecznego dystansowania subskrybenci chętnie czytają treści marketingowe. Klienci już teraz myślą o wakacjach i chcą w tym roku wybrać się na urlop, kiedy tylko to będzie możliwe.

E-moda w czasie koronawirusa
Wiosna w branży odzieżowej to czas intensywnych kampanii związanych z nowymi kolekcjami. Tym bardziej, że Polacy w 2019 r. na e-zakupy odzieży, akcesoriów i dodatków wydawali 253 zł miesięcznie*. W marcu i kwietniu tego roku jednak wstrzymano większość kampanii w oczekiwaniu na rozwój wydarzeń.

Mimo to współczynnik otwarć e-maili wzrósł o 0,7% w marcu i o 4% w kwietniu. W lutym 2020 r. wynosił on 18,8%, w marcu 19,5%, a w kwietniu 23,5%. Wzrost ten może wynikać z faktu, że podczas społecznego dystansowania subskrybenci mają więcej czasu na czytanie wiadomości marketingowych, a część z nich traktuje je wręcz jako miłą odmianę od docierających zewsząd doniesień na temat pandemii.

Cały raport dostępny jest na stronie www.expertsender.pl.

* Na podstawie raportu „E-commerce w Polsce 2019”, Gemius dla e-Commerce Polska

  • 1
koronaraport

Koronaraport na temat e-commerce

29 maja 2020