Konkurs Złote Spinacze z rekordową liczbą zgłoszeń
  • 0
  • 0
14.09.2018

Konkurs Złote Spinacze z rekordową liczbą zgłoszeń

W ubiegłym tygodniu minął termin nadsyłania zgłoszeń do Złotych Spinaczy 2018. Do konkursu napłynęły 292 zgłoszenia w łącznie 34 kategoriach: 18 głównych, 13 sektorowych oraz 3 specjalnych. Liczba zgłoszeń wzrosła o 10% w porównaniu do roku ubiegłego.

Do kategorii głównych wpłynęły 192 zgłoszenia, do kategorii sektorowych 76, a do kategorii specjalnych 24. To najwyższy wynik, odkąd prowadzony jest konkurs Złote Spinacze.

Spośród kategorii głównych największym powodzeniem cieszyła się Kampania społeczna. Kolejne najczęściej wybierane kategorie główne to: Media relations i Social media. Wśród kategorii sektorowych najwięcej zgłoszeń nadesłano do kategorii: Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze oraz Motoryzacja i transport. Najchętniej wybieraną kategorią specjalną była natomiast Research & insight.

W tegorocznej edycji ze względu na brak zgłoszeń nie zostanie uruchomiona jedna kategoria główna – PR finansowy i relacje inwestorskie.

Od 10 września trwa I etap konkursu. W jego ramach jury w składzie liczącym 80 osób ocenia wszystkie zgłoszone projekty poprzez platformę do głosowania online. Etap ten zakończy się ogłoszeniem nominacji 3 października.

Jurorzy ocenią projekty w czterech grupach. Nad całością prac będzie czuwał przewodniczący Olaf Krynicki, dyrektor komunikacji oraz rzecznik prasowy w Samsung Polska.

Grupa pierwsza, na czele z Martą Pokutycką-Mądralą, dyrektorką komunikacji korporacyjnej oraz rzeczniczką prasową w Nationale-Nederlanden, będzie obradowała nad kategoriami:

  • PR korporacyjny,
  • Business-to-business PR,
  • Efektywność,
  • Technologia, IT, telekomunikacja,
  • Finanse,
  • Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze,
  • Przemysł i infrastruktura,
  • Sport,
  • Custom publishing,
  • Medycyna i zdrowie,
  • Uroda, higiena i wellness.

Grupa pierwsza oceni łącznie 72 zgłoszenia.

Grupa druga, której przewodniczącym jest Michał Nowosielski, założyciel agencji BigThinkski, oceni projekty w kategoriach:

  • Kampania społeczna,
  • Event komercyjny,
  • Event społeczny,
  • Sustainabillity & CSR communications,
  • Kreatywność,
  • Moda i styl życia,
  • Kultura i media.

Grupa druga oceni łącznie 71 zgłoszeń.

Przewodniczącą grupy trzeciej jest Magdalena Brzezińska, kierownik działu spraw korporacyjnych w Grupie Żywiec. Grupa będzie obradowała nad kategoriami:

  • PR produktu,
  • Launch produktu, usługi lub firmy,
  • Media relations,
  • Content marketing – branded content,
  • Research & insight,
  • Sektor spożywczy.

Grupa trzecia oceni łącznie 73 zgłoszenia.

Czwartej grupie przewodniczy Przemysław Mitraszewski, managing partner w Lighthouse. Grupa będzie obradowała nad kategoriami:

  • Komunikacja antykryzysowa i/lub kryzysowa,
  • Public affairs i lobbying,
  • Komunikacja wewnętrzna,
  • PR miejsca, miasta lub regionu,
  • Employer branding,
  • Turystyka i rekreacja,
  • Motoryzacja i transport,
  • NGO i sektor publiczny,
  • Social media.

Grupa czwarta oceni łącznie 76 zgłoszeń.

Projekty w kategoriach głównych i kategoriach sektorowych jury oceni w pięciu obszarach:

  • Wyzwanie,
  • Diagnoza,
  • Strategia,
  • Kreacja,
  • Efektywność.

W każdym z nich projekt może otrzymać po 10 punktów, czyli maksymalnie 50 punktów za 5 obszarów. Projekty w kategoriach specjalnych będą oceniane według odmiennych kryteriów, a każdy będzie mógł otrzymać łącznie 10 punktów. Kryteria można zobaczyć na stronie konkursu: www.zlotespinacze.pl. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym Złotych Spinaczy.

 

14 września 2018

13 września 2018