Konkurs PR Wings startuje już po raz czwarty - Marketing przy Kawie
Konkurs PR Wings startuje już po raz czwarty
  • 0
  • 1
26.06.2024

Konkurs PR Wings startuje już po raz czwarty

25 czerwca ruszyło przyjmowanie zgłoszeń do 4. edycji konkursu polskiej branży public relations PR Wings. SAPR zaprasza do udziału w nim autorów i autorki kampanii PR zrealizowanych w okresie od 1 stycznia 2023 r. do 30 czerwca 2024 r. Tym razem uczestnicy będą walczyć o zwycięstwo w 24 kategoriach z kluczowych obszarów komunikacji. Zgłoszenia przyjmowane są do 4 września.

Konkurs PR Wings powstał, by docenić zaangażowanie rodzimego sektora komunikacji w projekty mające pozytywny wpływ na rzeczywistość. Rokrocznie spośród szeregu kampanii z zakresu PR, digital PR oraz public affairs wyłania te wyróżniające się największym nowatorstwem, kreatywnością, efektywnością, a także profesjonalizmem.

Stowarzyszenie Agencji Public Relations – organizator konkursu – od początku stawia na premiowanie inicjatyw, które mogą stanowić wzór do naśladowania dla innych podmiotów. Wierzy, że takie podejście wspiera rozwój etycznej i rzetelnej branży PR w Polsce.

Korzyści z udziału w konkursie PR Wings nie ograniczają się jedynie do możliwości uzyskania statuetki

Każde zgłoszenie to szansa na potwierdzenie wartości merytorycznej projektu oraz okazja do zwiększenia rozpoznawalności firmy bądź marki.

Konkursowe kampanie ocenia ponad 70-osobowe jury złożone ze specjalistów w obszarze komunikacji:

  • przedstawicieli różnych gałęzi biznesu,
  • sektora publicznego,
  • pozarządowego,
  • mediów,
  • środowiska akademickiego.

Pozytywny werdykt tak uznanego grona pomaga rozwinąć skrzydła twórcom najciekawszych polskich projektów. Pozwala przy tym docenić pracę zespołu włożoną w jego planowanie i realizację.

Konkurs ma charakter otwarty

Jest dostępny dla wszystkich uczestników rynku komunikacji, nie tylko dla agencji czy działów PR korporacji. Mogą do niego aplikować zarówno małe, jak i duże podmioty:

  • prywatne,
  • publiczne,
  • NGO,

specjalizujące się w komunikacji marketingowej i reprezentujące poszczególne sektory gospodarki.

Ważne, by zgłaszane projekty:

  • realizowane były w okresie od 1 stycznia 2023 r. do 30 czerwca 2024 r.,
  • wpisywały się w przynajmniej jedną z 24 konkursowych kategorii.

– Dajemy szansę wszystkim firmom i instytucjom, które chciałyby pochwalić się światu efektami swojej pracy. W konkursie PR Wings kluczowe kryterium oceny stanowi wartość projektu, a nie rodzaj działalności czy rozpoznawalność podmiotu zgłaszającego. W poprzednich edycjach nagrodziliśmy łącznie 43 kampanie. Zainteresowanie konkursem rośnie z roku na rok. Dbamy więc, by był on maksymalnie przyjazny od strony formalnej, a jednocześnie wychodził naprzeciw potrzebom rynku i zmieniającej się rzeczywistości – mówi Emilia Hahn, prezeska Stowarzyszenia Agencji Public Relations.

Zmiany wprowadzone w 4. edycji PR Wings

Należy do nich przede wszystkim rozszerzenie listy konkursowych kategorii z 13 do 24. Zabieg ten to odpowiedź na sygnały płynące z rynku do SAPR. Kategorie sektorowe są nowością w tej edycji konkursu, podobnie jak kilka obszarów debiutujących wśród kategorii głównych. Tu do PR korporacyjnego, produktowego, ESG+CSR czy komunikacji kryzysowej dołączyła m.in. ochrona przed dezinformacją. Jest to kategoria stworzona dla kampanii, które przeciwdziałają szerzeniu fałszywych przekazów na temat danej firmy, usługi czy idei.

Jury nagrodzi także projekt, który w innowacyjny sposób wykorzystuje sztuczną inteligencję do budowania zaangażowania odbiorców (kategoria: Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI). Dużą zmianą w konkursie będzie również uproszczenie harmonogramu. Tym razem obrady jury skrócono z dwóch do jednego etapu głosowania.

Tak jak w poprzednich edycjach, w tegorocznym konkursie zostanie przyznana dodatkowa Nagroda Specjalna SAPR

Otrzyma ją, jako Grand Prix konkursu, jeden projekt wybrany spośród wszystkich zgłoszeń. Wyłoni go Jury Specjalne złożone z przedstawicieli agencji zrzeszonych w SAPR. W ten sposób stowarzyszenie chce podkreślić związek konkursu z realizowaną przez siebie misją. Jest nią nie tylko reprezentacja, ale też wspieranie szeroko rozumianej branży PR w Polsce.

Zgłoszenia do konkursu polskiej branży public relations PR Wings będą przyjmowane od 25 czerwca do 4 września. Zwycięskie kampanie poznamy na gali finałowej 13 listopada. Każdy projekt można zgłosić do kilku kategorii (maksymalnie do trzech). Szczegółowe zasady konkursu, związane z nim opłaty oraz regulamin dostępne są na stronie prwings.pl.

Kategorie konkursu PR Wings 2024:

A. Kategorie główne:

  1. PR korporacyjny
  2. PR produktowy
  3. Komunikacja kryzysowa
  4. Public affairs i lobbying
  5. ESG i CSR
  6. Komunikacja w mediach społecznościowych i influencer marketing
  7. Angażujący event
  8. Komunikacja B2B
  9. Efektywność roku
  10. Employer branding
  11. Komunikacja wewnętrzna
  12. Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI
  13. Ochrona przed dezinformacją
  14. Kampania edukacyjna

B. Kategorie sektorowe:

  1. Transport, spedycja, logistyka
  2. Technologie i innowacje
  3. Branża FMCG
  4. Rynek zdrowia
  5. Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura
  6. Branża motoryzacyjna
  7. Sport, turystyka, hotelarstwo
  8. Przemysł, chemia, energetyka
  9. Finanse i ubezpieczenia

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym konkursu.

  • 1
Konkurs PR Wings

Konkurs PR Wings

25 czerwca 2024

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
25.06.2024

Trendy w public relations w czasach informacyjnej hiperinflacji – Kongres PR już we wrześniu

Przeżywamy kolejną komunikacyjną rewolucję. Gwałtowny rozwój nowych technologii oraz rosnący wpływ twórców internetowych rodzi pytania dotyczące przyszłości branży PR w kontekście kryzysów wizerunkowych czy informacyjnej hiperinflacji. O najbardziej aktualnych tematach będą rozmawiać eksperci podczas tegorocznego Kongresu PR, który odbędzie się 19–20 września w Rzeszowie.

24 czerwca 2024