Konkurs na logotyp serwisu transakcyjnego PKS.pl
  • 0
  • 1
23.11.2022

Konkurs na logotyp serwisu transakcyjnego PKS.pl

Spółka Małopolskie Dworce Autobusowe ogłasza konkurs na opracowanie logotypu serwisu transakcyjnego do sprzedaży biletów autobusowych PKS.pl. Konkurs ma charakter otwarty. Skierowany jest przede wszystkim do grafików, projektantów, artystów plastyków oraz studentów i absolwentów wyższych uczelni z całej Polski. Prace można składać do 9 grudnia do 13:00 w siedzibie organizatora. Dla autora zwycięskiego projektu przewidziana została nagroda pieniężna.

PKS, czyli Państwowa Komunikacja Samochodowa, to powstały w 1945 r. podmiot usługowy zajmujący się transportem publicznym. Do lat 90. był jedynym państwowym przewoźnikiem o zasięgu ogólnokrajowym. Już wtedy zarówno autobusy, jak i przystanki były oznaczone charakterystycznym, opartym na motywie kierownicy emblematem PKS. Do niego nawiązuje również obecny logotyp serwisu transakcyjnego do sprzedaży biletów autobusowych – PKS.pl. Jego właścicielem jest Spółka Małopolskie Dworce Autobusowe SA (MDA SA).

W obszarze transportu pasażerskiego, ale też preferencji i oczekiwań konsumentów zachodzą zmiany. Postanowiono więc odświeżyć dotychczasowy znak graficzny serwisu. Nowa kreacja ma obrazować:

  • Wielki przeskok komunikacyjny, jaki miał miejsce na przestrzeni tych kilkudziesięciu lat. Od czasów niebieskich autobusów jeżdżących w służbie społeczeństwa po nowoczesne autokary wożące pasażerów po całej Europie.
  • Rozwój Spółki MDA SA, podkreślając jej otwartość na podążanie za najnowszymi trendami.

Zmiana logo zbiegnie się również w czasie z pracami nad obecnym systemem transakcyjnym. Te zmierzają do jego unowocześnienia oraz rozszerzenia dotychczasowych funkcjonalności.

Nie chcemy się odcinać od przeszłości. Wręcz przeciwnie – mamy świadomość historii oraz tradycji, jaka wiąże się z istnieniem PKS-ów – mówi dr Witold Słomka, prezes zarządu spółki MDA SA. – Jednocześnie chcemy jednak iść z duchem czasu.  Stąd nasza decyzja o potrzebie odświeżenia obecnego brandingu – dodaje.

Nowa identyfikacja wizualna posłuży do promocji serwisu:

  • we wszystkich wydawnictwach spółki;
  • na platformie serwisu sprzedażowego online;
  • na pozostałych stronach internetowych spółki, jak też w mediach społecznościowych.

Prace można składać do 9 grudnia 2022 do godz.: 13.00 w siedzibie Spółki MDA SA (ul. Mosiężnicza 3, 31-547 Kraków, sekretariat, II p.). Zwycięzcę konkursu, który otrzyma nagrodę w wysokości 8 tys. zł brutto, poznamy do końca grudnia.

Zwycięski projekt zostanie wytypowany przez specjalnie do tego celu powołaną komisję konkursową

Do udziału w której zaprosiliśmy ekspertów wielu branż, m.in. wzornictwa, grafiki i projektowania czy identyfikacji wizualnej. Pomogą nam oni wybrać zwycięski projekt – informuje prezes MDA SA. – Już teraz jesteśmy bardzo ciekawi prac, jakie napłyną. Liczymy na pomysłowość uczestników oraz ich śmiałe podejście do kreacji logotypu, który posłuży do nowej identyfikacji naszego serwisu PKS.pl – podsumowuje.

Szczegółowe informacje na temat konkursu wraz z regulaminem oraz formularzem zgłoszeniowym znajdują się na stronie: https://mda.malopolska.pl/2022/11/konkurs-na-logotyp-pks-pl/index.html.

  • 1
Konkurs na logotyp serwisu PKS

Konkurs na logotyp serwisu PKS.pl

 

23 listopada 2022