Jak kończy Piszczek, a jak Pawłowicz? Analiza IMM
  • 0
  • 2
28.11.2019

Jak kończy Piszczek, a jak Pawłowicz? Analiza IMM

Łukasz Piszczek zakończył ostatnio karierę w polskiej reprezentacji piłki nożnej. Krystynie Pawłowicz wygasł natomiast mandat poselski. Kogo bardziej lubiły media? Zdecydowanie częściej przywoływano Krystynę Pawłowicz, ale to Łukasz Piszczek wzbudzał więcej pozytywnych emocji – wynika z analizy wykonanej przez Instytut Monitorowania Mediów.

Krystyna Pawłowicz w lipcu poinformowała, że nie będzie ubiegać się o mandat poselski w tegorocznych wyborach parlamentarnych. Z kolei Łukasz Piszczek 19 listopada zagrał ostatni mecz w barwach Polski.

Instytut Monitorowania Mediów prześledził, w jaki sposób media prasowe, portale internetowe oraz społecznościowe od 1 do 22 listopada komentowały odejście Piszczka i Pawłowicz.

Piszczek króluje w prasie, Pawłowicz w social media
Pawłowicz wygrała z Piszczkiem liczbą materiałów. Na temat posłanki powstało 66,7 tys. publikacji, czyli ponad cztery razy więcej niż o Piszczku. Informacje na temat Pawłowicz miały zasięg 179 mln kontaktów. Osiągnęły ekwiwalent reklamowy o wartości 50,6 mln zł.

W tym samym czasie o Łukaszu Piszczku napisano 14,1 tys. publikacji z dotarciem na poziomie 103,8 mln kontaktów. Ich wartość wyniosła 28,4 mln zł.

Jak kończy Piszczek, a jak Pawłowicz? Analiza IMM

Krystynę Pawłowicz lubią media społecznościowe. Internauci pisali w nich o posłance sześć razy częściej niż o Łukaszu Piszczku. Dla prasy natomiast bardziej atrakcyjny był piłkarz, o którym napisano 419 artykułów, czyli o 65 więcej niż o byłej posłance.

Jak kończy Piszczek, a jak Pawłowicz? Analiza IMM

Krystyna Pawłowicz wciąż wzbudza emocje
O Piszczku pisano głównie w kontekście jego ostatniego meczu w reprezentacji, a także o trzechsetnym meczu rozegranym w Bundeslidze.

Koniec kariery poselskiej Pawłowicz wzbudzał zdecydowanie mniej zainteresowania i emocji aniżeli jej kolejny etap kariery życiowej, czyli kandydatura do Trybunału Konstytucyjnego. Właśnie ten temat rozpalił media społecznościowe do czerwoności.

Piłkarz wygrywa z posłanką
Dziennikarze oraz internauci w swoich wypowiedziach byli dużo bardziej przychylni Łukaszowi Piszczkowi. Powstało o nim ponad trzy razy więcej przekazów pozytywnych (617) niż negatywnych. Krystyna Pawłowicz również może się cieszyć z komentarzy pozytywnych, których było o 36% więcej niż negatywnych (2,2 tys.).

O badaniu
Raport IMM został opracowany na podstawie danych z monitoringu prasy, portali internetowych oraz mediów społecznościowych. Obejmuje okres od 1 do 22 listopada 2019 r. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

28 listopada 2019

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
28.11.2019

Nagrody IAB Mixx Awards 2019 rozdane

Już po raz trzynasty zostały wręczone nagrody w konkursie IAB Mixx Awards na najlepsze digitalowe kampanie reklamowe. Najlepszą kampanią okazał się projekt „Jak TO robić”, przygotowany przez Abstra dla firmy Durex. Zdobył nagrodę Best in Show. Przyznano także 3 złote statuetki dla kampanii: „Ekstraklasa Games” w kategorii Games & e-Sport, „Jak TO robić?” w kategorii Content Marketing oraz „Nie jem” w kategorii Public Service, Non-profit Campaign & CSR.

27 listopada 2019