- 1
- 1
Kobiety też kibicują piłce nożnej – Heineken pokazuje to w kampanii
4 maja Heineken ujawnił nowy kierunek swoich działań w obszarze sponsoringu piłki nożnej. Rozpoczęta kampania kierowana jest do mężczyzn, jak i kobiet. Dotyczy walki z uprzedzeniami związanymi z płcią, które mają wpływ i na graczy, i kibiców tego sportu.
Jak pokazuje badanie marki, 2/3 kobiet zaangażowanych w świat piłki nożnej doświadczyło dyskryminacji ze względu na płeć. Producent piwa ruszył więc z kampanią, która ma rozwiązać problem nierówności poprzez podkreślenie niektórych sposobów niesprawiedliwego traktowania kobiet.
Pierwszym krokiem Heinekena w korygowaniu uprzedzeń związanych z płcią jest zajęcie się niedokładnymi statystykami obecnymi w Internecie. Marka zaprezentowała stronę internetową Fresher Football. Ma ona dostarczać rzetelnych statystyk na temat Ligi Mistrzów UEFA, gdzie często pomijano dane dotyczące gry kobiet.
Heineken zobowiązuje się do:
- przechwytywania wyszukiwań online,
- kupowania reklam AdWords dotyczących popularnych zapytań piłkarskich,
- korygowania bieżących wyników wyszukiwania za pomocą dokładnych statystyk uwzględniających rozgrywki kobiet i mężczyzn.
W ramach działań powstał też spot „Cheers to All Fans”, który emitowany będzie w telewizji oraz Internecie. Podkreślono w nim błędne przekonanie, że trzeba być mężczyzną, aby być fanem piłki nożnej.
Heineken będzie też współpracować ze swoją pierwszą ambasadorką futbolu kobiet. To angielska legenda Alex Scott, która grała w zwycięskiej drużynie Arsenalu w Pucharze UEFA Kobiet 2007. Piłkarka będzie obecna w materiałach marketingowych marki obok obecnego ambasadora, Thierry’ego Henry’ego, aby promować znaczenie równości w sporcie.
Źródło: www.prnewswire.com
- 1