Kobiety też kibicują piłce nożnej – Heineken pokazuje to w kampanii
  • 1
  • 1
6.05.2022

Kobiety też kibicują piłce nożnej – Heineken pokazuje to w kampanii

4 maja Heineken ujawnił nowy kierunek swoich działań w obszarze sponsoringu piłki nożnej. Rozpoczęta kampania kierowana jest do mężczyzn, jak i kobiet. Dotyczy walki z uprzedzeniami związanymi z płcią, które mają wpływ i na graczy, i kibiców tego sportu.

Jak pokazuje badanie marki, 2/3 kobiet zaangażowanych w świat piłki nożnej doświadczyło dyskryminacji ze względu na płeć. Producent piwa ruszył więc z kampanią, która ma rozwiązać problem nierówności poprzez podkreślenie niektórych sposobów niesprawiedliwego traktowania kobiet.

Pierwszym krokiem Heinekena w korygowaniu uprzedzeń związanych z płcią jest zajęcie się niedokładnymi statystykami obecnymi w Internecie. Marka zaprezentowała stronę internetową Fresher Football. Ma ona dostarczać rzetelnych statystyk na temat Ligi Mistrzów UEFA, gdzie często pomijano dane dotyczące gry kobiet.

Heineken zobowiązuje się do:

  • przechwytywania wyszukiwań online,
  • kupowania reklam AdWords dotyczących popularnych zapytań piłkarskich,
  • korygowania bieżących wyników wyszukiwania za pomocą dokładnych statystyk uwzględniających rozgrywki kobiet i mężczyzn.

W ramach działań powstał też spot „Cheers to All Fans”, który emitowany będzie w telewizji oraz Internecie. Podkreślono w nim błędne przekonanie, że trzeba być mężczyzną, aby być fanem piłki nożnej.

Heineken będzie też współpracować ze swoją pierwszą ambasadorką futbolu kobiet. To angielska legenda Alex Scott, która grała w zwycięskiej drużynie Arsenalu w Pucharze UEFA Kobiet 2007. Piłkarka będzie obecna w materiałach marketingowych marki obok obecnego ambasadora, Thierry’ego Henry’ego, aby promować znaczenie równości w sporcie.

Źródło: www.prnewswire.com

  • 1
Kobiety też kibicują piłce nożnej – podkreśla Heineken w kampanii

Kobiety też kibicują piłce nożnej – podkreśla Heineken w kampanii

6 maja 2022

  • 1
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
6.05.2022

Kampania dla użytkowników e-hulajnóg: „Poruszaj się jak zwierzę. Jedź Tier”

Z początkiem maja operator e-hulajnóg Tier Mobility rozpoczął kampanię „Poruszaj się jak zwierzę. Jedź Tier”. Działania nawiązujące do nazwy marki sięgają po motyw zwierząt. Będą miały odsłonę w wielu europejskich krajach, w tym w Polsce. Celem jest promowanie proekologicznych nawyków i edukowanie użytkowników, jak w odpowiedzialny i bezpieczny sposób poruszać się w przestrzeni miejskiej.