Kobiety pracują za darmo ponad 2 miesiące każdego roku. Bołądź, Kalicka, Pakosińska, Arciuch, Mikuła i Rylik przekonują o tym w filmie OLX
  • 1
  • 4
9.03.2020

Kobiety pracują za darmo ponad 2 miesiące każdego roku. Bołądź, Kalicka, Pakosińska, Arciuch, Mikuła i Rylik przekonują o tym w filmie OLX

Kobiety i mężczyźni w pracy powinni być traktowani równo. Kompetencje nie mają płci, a tylko one powinny decydować o wysokości wynagrodzenia, prawie do awansu czy powierzonej odpowiedzialności. W Dzień Kobiet przypomniał o tym OLX w prowokacyjnej kampanii z udziałem gwiazd.

Według twórców kampanii kobiety pracują średnio 68 dni bez wynagrodzenia. Wynika to z różnicy w płacach kobiet i mężczyzn, która wynosi 18,5%*.

Na temat równości w pracy toczy się od dawna mainstreamowa debata, która uświadamia skalę i wagę problemu. OLX zajmuje w niej głos jako największy serwis z ogłoszeniami o pracę w Polsce. Chcemy mówić o ważnych sprawach dla rynku, a do tych z pewnością należą wyzwania, z którymi mierzą się kobiety w pracy – mówi Paulina Rezmer, PR specialist w OLX.

Niejako dopiero 8 marca każdego roku jest dniem pierwszej wypłaty dla kobiet w Polsce – wyjaśnia zamysł Artur Leśniak, senior strategy planner w agencji 180heartbeats + Jung v Matt.

Bez jaj – kwitują kobiety i pracownice pewnej korporacji w filmie OLX. W bohaterki kampanii wcieliły się: Olga Bołądź, Olga Kalicka, Katarzyna Pakosińska, Tamara Arciuch, Paulina Mikuła i Agnieszka Rylik.

Oprócz braku luki płacowej równość powinna dotyczyć także innych sytuacji w życiu zawodowym. Mowa tu o szansach na awans i rozwój zawodowy, powierzonych zadaniach i odpowiedzialności. Stąd bohaterki kampanii ironizują na temat takich nierówności, jak:

  • szklany sufit,
  • lepka podłoga,
  • tokenizm, czyli pozorne dzielenie się władzą,
  • aksamitne getto, kiedy pewne obowiązki czy zawody są zastrzeżone tylko dla kobiet lub mężczyzn.

Przeciwdziałanie tym zjawiskom to realizacja podstawowych standardów w miejscu pracy: sprawiedliwości, uczciwości, wzajemnego szacunku oraz prawa pracy. Chodzi także o to, by kobiety i mężczyźni odrzucili krzywdzące stereotypy, dostrzegli, że równe szanse to zawodowy rozwój dla wszystkich. Oprócz spotu problemy te poruszono w dodatkowych materiałach wideo kampanii w serwisie Bezjaj.org.pl.

*Raport Głównego Urzędu Statystycznego z 2018 r., pt. „Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce w 2016 r.”

  • 4
Z nierówności płac wynika, że przez 1/6 roku kobiety pracują za darmo

Z nierówności płac wynika, że przez 1/6 roku kobiety pracują za darmo

Z nierówności płac wynika, że przez 1/6 roku kobiety pracują za darmo
Z nierówności płac wynika, że przez 1/6 roku kobiety pracują za darmo
Z nierówności płac wynika, że przez 1/6 roku kobiety pracują za darmo

Edek

3 tygodnie temu

Jak już to 3 miesiące. W miesiącu pracujemy ok 21 dni. Ale jakby to obliczyć to jednak ok 50 dni (253 dni w 2020). A gpg tp 19.9% wg. najnowszych opracowań. No jaja. Ale warto podpierać się rzetelnymi danymi. Bo te wygladają na uszyte, żeby wszystko pasowało pod kejsik ;)

Arian

3 tygodnie temu

Przeciwdziałajmy więc.
Niech każdy, kto uważa, że powinien zarabiać więcej, założy firmę i więcej zarabia.

6 marca 2020

  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
  • 2
6.03.2020

Stanowisko przedstawicieli branży MICE dotyczące sytuacji związanej z koronawirusem SARS-CoV-2

Przedstawiciele branży MICE przedstawili wspólne stanowisko w sprawie sytuacji związanej z koronawirusem. Apelują o odpowiedzialne i przemyślane podejmowanie decyzji na podstawie informacji z godnych zaufania źródeł. Zwracają się też m.in. o wsparcie finansowe dla firm z sektora ze strony budżetu państwa, pokrycie przez klientów końcowych udokumentowanych kosztów anulacji projektów czy przeznaczenie stałego miesięcznego budżetu w okresie tej kryzysowej sytuacji na utrzymanie po stronie organizatorów zasobów i zespołów w stanie gotowości do realizacji zleceń po zakończeniu tego trudnego czasu.