Kobiety nie przepraszają w kampanii Fundacji Sukces Pisany Szminką
  • 1
  • 0
11.04.2019

Kobiety nie przepraszają w kampanii Fundacji Sukces Pisany Szminką

Od 8 marca trwa kampania Fundacji Sukces Pisany Szminką „Nie przepraszam za”. Skierowana do kobiet akcja ma być impulsem do tego, by nabrały one pewności siebie i uwierzyły w swoje możliwości. W ramach działań zaprezentowano piosenkę.

Kampania „Nie przepraszam za” ma wywołać dyskusję na temat tego, za co w dzisiejszym świecie kobiety nie powinny przepraszać. Okazuje się, że wiele Polek wciąż ma wycofaną, przepraszającą postawę. Przeprowadzone przez fundację badanie pokazały jasno: największą barierą w rozwoju zawodowym kobiet i zakładaniu przez nie własnych firm jest ich brak pewności siebie.

Celem akcji jest zmuszenie pań do refleksji nad sobą i zachęcenie ich do tego, aby informacją „za co nie będą przepraszać” podzieliły się w mediach społecznościowych, docierając tym samym do innych kobiet. W związku z tym przygotowano specjalną nakładkę do zdjęcia profilowego na Facebooku.

Słowo przepraszam zakorzeniło się w naszej kulturze tak głęboko, że zaczęło być nadużywane. Ciągle się z czegoś tłumaczymy, a to dlatego, że na wczesnym etapie wychowywania wpaja się dziewczynkom zwroty grzecznościowe. Przepraszajmy wtedy, kiedy popełniliśmy błąd. Nie stawiajmy sobie granic. To nasz wybór i mamy to tego prawo.

Kobietom zdarza się przepraszać za to, że zostały dłużej na macierzyńskim bądź nie, za to, że dłużej zostały w pracy albo że nie zdążyły z obiadem. Przepraszając, oczekujemy pewnego wybaczenia, chcemy wiedzieć, że nic się nie stało. Stawia nas to w pozycji słabszych, dlatego chcę pokazać, że kobiety mają prawo wybierać, co chcą.

Chcę, by nasza akcja społeczna przyczyniła się do rozwoju poczucia naszych praw i pozycji. Dlatego właśnie zachęcam kobiety w Polsce, żeby zwróciły na to uwagę w swoich mediach społecznościowych, gdzie aktywizujemy dyskusję na ten temat. Aby miały odwagę powiedzieć, co w życiu wybierają, bez potrzeby przepraszania za to – mówi Aleksandra Legosz, pomysłodawczyni akcji „Nie przepraszam za” i współzałożycielka Fundacji Sukces Pisany Szminką.

W akcję włączyły się też gwiazdy. Są wśród nich m.in.: Agata Młynarska, Zofia Ślotała, Ewa Chodakowska, Kinga Rusin, Karolina Ferenstein-Kraśko, Beata Sadowska, Agnieszka Cegielska, Gabi Drzewiecka, Monika Zamachowska, Anna Dereszowska, Anna Nowak-Ibisz, Katarzyna Zdanowicz, Joanna Jabłczyńska, Sonia Bohosiewcz, Maria Rokitel, Katarzyna Pawlikowska, Magdalena Lamparska i Paulina Holtz.

Kobiety zabrały głos i w swoich postach nie chcą przepraszać m.in. za:

  • to, że nie są doskonałe,
  • to, że czują się zmęczone,
  • to, że obowiązki domowe nie należą tylko do nich,
  • to, że chcą mieć czas dla siebie,
  • to, że chcą być najlepsze,
  • za feminizm,
  • za cellulit,
  • za zbyt długi pobyt u fryzjera,
  • za brak obiadu,
  • to, że chcą pożegnać stary porządek,
  • za odwagę,
  • to, że czegoś nie wiedzą,
  • to, że mają prawa,
  • to, że mają dzieci, nie mają dzieci i niektóre w ogóle nie chcą ich mieć,
  • to, że żyją tak, jak chcą,
  • to, że krzyczą, kiedy są wściekłe,
  • to, że nie biorą pod uwagę zdania i opinii innych,
  • to, że są niecierpliwe,
  • to, że mówią prawdę, która nie każdemu się podoba,
  • to, że potrafią tynkować,
  • to, że prowadzą samochód lepiej niż mężczyźni,
  • to, że są niezależne finansowo,
  • to, że mówią głośno o swoich potrzebach,
  • to, że lubią dobrze wyglądać,
  • to, że mają rację,
  • to, że lubią seks,
  • to, że chcą realizować swoje marzenia,
  • to, że są dumne z samych siebie.

O kampanii:

  • Pomysłodawczyni kampanii: Aleksandra Legosz, współzałożycielka Fundacji Sukces Pisany Szminką
  • Tekst piosenki: Aleksandra Kozierowska, współzałożycielka Fundacji Sukces Pisany Szminką
  • Agencja realizująca spot: On The Wave Digital
  • Dom produkcyjny: Film Produkcja
  • Reżyseria: Agnieszka Magdalena Nowak, Maciej Blus
  • Operator obrazu: Jakub Jakielaszek, Jan Trzaska
  • Scenariusz: Agnieszka Magdalena Nowak, Maciej Blus
  • Muzyka: Michał Jaroszewicz
  • Producent: Anna Łyszczarz-Hyz, Krzysztof Kotlarski
  • Agencja PR: Rocket Science Communications

Raport zatytułowany „Szanse i bariery dla Polek w biznesie i na rynku pracy” można znaleźć na stronie www.sukcespisanyszminka.pl.

Andersen

2 tygodnie temu

Czy moglibyście przestać szafować określeniem gwiazdy?
Rozumiem, że tych ludzi można nazwać celebrytami, twarzami znanymi z telewizji, ale na status gwiazdy naprawdę trzeba sobie ZAPRACOWAĆ.

 

11 kwietnia 2019

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 1
11.04.2019

Facebook wprowadza nowe narzędzia, które mają chronić marki i odbiorców reklam

Bezpieczeństwo osób korzystających z Facebooka jest priorytetem – przekonuje serwis. Aktualnie ponad połowa spośród 30 tys. osób czuwających nad bezpieczeństwem na portalu każdego dnia analizuje blisko 2 mln wpisów. 95% treści usuniętych z powodu nieautentyczności konta, promowania terroryzmu, nagości lub brutalności jest wykrywana przez systemy sztucznej inteligencji, zanim ktokolwiek je zgłosi – twierdzi firma.

10 kwietnia 2019