Klub Investor Relations w Polskim Stowarzyszeniu Public Relations
  • 0
  • 1
30.10.2020

Klub Investor Relations w Polskim Stowarzyszeniu Public Relations

Powstaje nowy klub ekspercki w Polskim Stowarzyszeniu Public Relations, poświęcony relacjom inwestorskim. Jego prace będzie koordynować Maciej Krzysztoszek, dotychczasowy koordynator Klubu Rzeczników Prasowych. Nowym koordynatorem tego klubu zostaje Damian Ziąber.

Klub Investor Relations to miejsce dla profesjonalistów i pasjonatów relacji inwestorskich. Tworzą go osoby, które zdobywały doświadczenie zarówno w spółkach giełdowych, jak i po stronie nadzorczej lub inwestycyjnej. Członkowie klubu będą wymieniać się najlepszymi praktykami, wskazywać kierunki rozwoju IR oraz dyskutować o wyzwaniach branży widzianej zarówno od strony emitentów, jak i inwestorów. Jednym z pierwszych działań Klubu Investor Relations będzie przygotowanie i przeprowadzenie badania stanu branży oraz identyfikacja barier i wyzwań.

Dostrzegamy dziś wiele wyzwań komunikacyjnych, z którymi branża IR musi się zmierzyć. Myśląc o relacjach inwestorskich, warto przyjąć szerszą perspektywę, która często towarzyszy działaniom public relations. Właściwy przepływ informacji przekłada się na wzrost efektywności rynków kapitałowych, transparentność przedsiębiorstw, eliminację niepewności, a tym samym dobrą atmosferę wokół spółki, która kształtuje jej wizerunek – wyjaśnia Maciej Krzysztoszek, koordynator Klubu Investor Relations i p.o. członka zarządu PSPR.

W związku z zaangażowaniem w rozwój nowego klubu Maciej Krzysztoszek przestaje koordynować prace Klubu Rzeczników Prasowych, jednocześnie pozostając w klubie i włączając się w jego działania. Nowym koordynatorem zostaje Damian Ziąber, rzecznik prasowy z wieloletnim doświadczeniem.

Ostatnie wydarzenia i zmiany w Polsce i na świecie stawiają przed rzecznikami prasowymi coraz to nowe wyzwania. Dlatego chcę rozwijać dwa obszary. Zaprosić do rozmów o zawodzie i o komunikacji jeszcze więcej rzeczniczek i rzeczników. Myślę, że w przestrzeni publicznej brakuje silniejszego głosu naszego środowiska. Po drugie, wspólnie z koleżankami i kolegami z klubu chcemy wymieniać się wiedzą i doświadczeniami tak, aby promować standardy i dobre praktyki. Temu mają służyć nasze nowe aktywności, ale również otwarte spotkania i debaty. Będziemy zapraszać do udziału w nich wszystkie strony dialogu i komunikacji, w tym dziennikarzy będących naturalnymi odbiorcami naszych przekazów – mówi Damian Ziąber.

Klub Investor Relations dołącza do pięciu innych działających w PSPR klubów eksperckich. Są nimi:

  • wspomniany już Klub Rzeczników Prasowych,
  • Klub Komunikacji Wewnętrznej,
  • Klub Personal PR i PR Gwiazd,
  • Klub Social Media i Influencer Relations,
  • Klub Public Affairs.
  • 1
klub investor relations

W PSPR powstał klub investor relations

30 października 2020