Kiuertgflop – World Vision używa bełkotu do walki z analfabetyzmem
  • 0
  • 2
14.04.2021

Kiuertgflop – World Vision używa bełkotu do walki z analfabetyzmem

Kiuertgflop, pfksls czy sksowlrkdi – takie „słowa” zobaczyć można na nośnikach OOH w fińskiej kampanii World Vision. Te zbitki liter nie mają żadnego znaczenia. To bełkot, którym organizacja chce walczyć z analfabetyzmem.

Bełkot na billboardach ma zwrócić uwagę przechodniów i wywołać u nich stan, w którym nie będą mogli zrozumieć zapisanych znaków. Reklamy pojawiły się w kilku największych miastach Finlandii w weekend wielkanocny. Dziwne „słowa” znalazły się też w postach w mediach społecznościowych influencerów.

Nieczytelne teksty wywołały wiele pytań i zdziwienie wśród Finów. Reklamy, które podejrzewano nawet o błędne wydrukowanie, zainicjowały aktywną dyskusję w wiadomościach i mediach społecznościowych – zauważa agencja TBWA, która przygotowała kampanię.

Kampania ma zwracać uwagę na problem analfabetyzmu. Jak podkreśla World Vision, jest on następstwem trwającej pandemii, która według organizacji zaostrzyła problem. Na świecie setki milionów dzieci i młodzieży są poza systemem edukacji z powodu braku możliwości nauki na odległość. Największe zagrożenie leży jednak w tym, że po pandemii wiele z nich nigdy już nie wróci do szkoły.

Edukacja, nauka i umiejętność czytania i pisania to podstawowe prawa każdego dziecka. Dlatego zdecydowaliśmy się wziąć na siebie podnoszenie świadomości w tej kwestii. Kampanie reklamowe non profit często koncentrują się na pozyskiwaniu funduszy, ale tym razem chcieliśmy zrobić coś innego. Poprzez przeniesienie doświadczenia z analfabetyzmem do reklamy możemy podnieść świadomość problemu i rozpocząć tak potrzebną dyskusję na ten temat – wyjaśnia Sini Tiensuu, menedżer ds. marketingu w World Vision Finland.

Źródło: www.mediapost.com

  • 2
kiuertgflop

Co znaczy kiuertgflop?

14 kwietnia 2021

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
14.04.2021

Popularność programów informacyjnych w regionach. „Fakty” najsilniejsze w województwie opolskim, „Wiadomości” na Podlasiu – analiza Wavemakera

Choć pandemia napędziła zapotrzebowanie na informacje, widownia głównych wydań programów newsowych największych nadawców lekko się skurczyła w I kwartale 2021 r. „Wiadomości” i „Fakty” z różnym powodzeniem radzą sobie w poszczególnych województwach Polski. Program TVP najwięcej stracił w dolnośląskim, a zyskał w pomorskim, podczas gdy TVN-u – mocno tracił w lubuskim, a zyskiwał w opolskim. „Wydarzenia” Polsatu osłabiły się w minionym kwartale w większości województw, za to mocno zyskały w mazowieckim – pokazuje analiza Wavemakera na podstawie danych Nielsena.