Kim są amatorzy dań gotowych i co najczęściej kupują?
  • 0
  • 0
12.07.2018

Kim są amatorzy dań gotowych i co najczęściej kupują?

Producenci żywności rozbudowują segment convenience, reagując na rosnące zainteresowanie klientów. Agencja Zymetria przygotowała raport „Badanie na temat konsumpcji dań gotowych” na zlecenie marki Konspol.

Z raportu wynika, że po dania gotowe sięgają przedstawiciele obu płci. Mężczyźni robią to jednak częściej niż kobiety – 40% z nich deklaruje zakup dań gotowych 2–3 razy w miesiącu. 33% sięga po nie raz lub kilka razy w tygodniu, a 15% codziennie. Wśród kobiet te liczby to odpowiednio: 35%, 30% i 14%.

Istotnym czynnikiem mającym wpływ na konsumpcję dań gotowych jest również wiek badanych. Ze względu na intensywny tryb życia, a także specyfikę i główne zalety tej kategorii produktów najczęściej sięgają po nie ludzie młodzi. Aż 23% osób w wieku 20–29 lat kupuje dania gotowe codziennie lub prawie codziennie.

W grupie osób w wieku 30–39 lat wskaźnik ten wynosi 14%, a w przedziale 40–55 lat już tylko 8%. Różnice te niwelują się wśród spożywających dania gotowe rzadziej. Raz lub kilka razy w tygodniu kupuje je 27% osób w wieku 20–29, 35% grupy wiekowej 30–39 i 33% z grupy 40–55 lat.

Kobiety i mężczyźni preferują też różne rodzaje dań. Okazuje się, że panowie częściej wybierają burgery w bułce, hot-dogi i kiełbaski. Kobiety natomiast chętniej wkładają do koszyka tortille, nuggetsy, pierogi, zapiekanki i kotlety panierowane.

O badaniu:

Badanie ilościowe zostało realizowane techniką CAWI na panelu internautów. Agencja Zymetria przeprowadziła je na osobach w wieku 20–55 lat, kupujących dania gotowe w sklepach lub w sekcjach cafe stacji benzynowych co najmniej raz na 2–3 miesiące. Termin realizacji badania: 19–24 kwietnia 2017 r.

11 lipca 2018