Kim jest internetowy łowca promocji? Badanie Cloud Technologies
AdvertisementAdvertisement
  • 0
  • 3
21.11.2018

Kim jest internetowy łowca promocji? Badanie Cloud Technologies

Tegoroczny czarny piątek przypada 23 listopada. Kim jest internetowy łowca okazji? Na to pytanie odpowiedź próbowała znaleźć firma Cloud Technologies. Przeanalizowała ona kilkadziesiąt milionów anonimowych profili e-konsumentów, by sprawdzić, czym się charakteryzują i czego szukają osoby polujące na wyprzedaże.

Wykorzystując jedną z największych na świecie hurtowni anonimowych danych o internautach, Cloud Technologies stworzyło segment łowców okazji, czarnopiątkowiczów. Obejmuje on ponad 25,5 mln anonimowych profili internautów.

W ten sposób warszawska spółka przeanalizowała, czym charakteryzuje się osoba polująca na okazje online. A to właśnie w Internecie, według statystyk podawanych przez serwis eMarketer, blisko połowa konsumentów zrobi zakupy podczas nadchodzącego Black Friday.

Z badania wynika, że łowcy okazji szukają wyprzedaży głównie w godzinach popołudniowych – po pracy czy szkole. Ponad 32% ruchu odbywa się od 18:00 do 23:00. Wyraźne ożywienie następuje również po północy, do około 2:00.

Łowcy okazji to osoby, które odwiedzają sześciokrotnie więcej stron niż przeciętny użytkownik Internetu. Chcą zdobyć wiedzę na temat pożądanego produktu. Porównują ceny z różnych sklepów, szukają najlepszego sprzętu w danej kategorii. Są świadomymi, sprytnymi konsumentami, którzy chętnie poświęcą czas na znalezienie najlepszej oferty.

Wykorzystując algorytmy uczenia maszynowego, wyodrębniono wśród grupy czarnopiątkowiczów pewne specyficzne cechy wyróżniające ich na tle internetowej społeczności. Czym interesują się użytkownicy poszukujący zakupowych okazji?

Spektrum ich zainteresowań jest bardzo rozległe. Wśród największych grup można jednak znaleźć użytkowników zainteresowanych:

  • odżywianiem,
  • zdrowym trybem życia,
  • technologią (m.in. grami).

Właśnie o produktach z tych kategorii łowcy okazji szukają informacji w Sieci, a wspólnym mianownikiem dla wszystkich wyróżniających tę grupę kategorii jest czerpanie przyjemności i rozrywka. Dlatego wśród łowców okazji znajdziemy m.in. pasjonatów wina czy alkoholi klasy premium, smakoszy kawy i herbaty, a także profile osób zainteresowanych tańcem, usługami kosmetycznymi i prowadzeniem zdrowego trybu życia.

  • 3

Janusz Kamiński

3 tygodnie temu

Nie dziwi się, że te akcje są ciekawe dla kobiet. :)

21 listopada 2018

20 listopada 2018