„Kierunek Orlen” – nowe otwarcie w komunikacji koncernu
  • 1
  • 0
19.01.2018

„Kierunek Orlen” – nowe otwarcie w komunikacji koncernu

​PKN Orlen uruchomił nową platformę marketingową. Ma ona umożliwić uspójnienie komunikacji wszystkich marek koncernu. Będzie też wspierać cele biznesowe w zakresie dotarcia do klienta czy promocji produktów i usług dostępnych w sieci Orlen.

Pierwszym etapem wdrożenia platformy jest kampania wizerunkowa pod hasłem „Kierunek Orlen”, oparta na marketingu narracyjnym. Zbudowana jest wokół historii różnych bohaterów w momencie zaistnienia konkretnej potrzeby – pozornie niezwiązanej ze stacją paliw.

Waga mniej lub bardziej wyszukanych zachcianek zostaje humorystycznie wyolbrzymiona komentarzem lektora. Okazuje się, że wszyscy bohaterowie kierują się na stację Orlen. Tam znajdą odpowiedź nawet na najbardziej zaskakujące oczekiwania.

Głosu do spotów użyczył Piotr Machalica. W reklamach wykorzystano utwór „Cold Little Heart”, którego autorem jest Michael Kiwanuka.

Koncepcja artystyczna kampanii zakłada opieranie się na kontrastach. Powaga zestawiana jest z nieco zdystansowaną, a w efekcie humorystyczną narracją.

W ramach nowego modelu komunikacji zaplanowana została ogólnopolska kampania reklamowa 360 stopni. Prowadzona jest w telewizji (spoty 45- i 30-sekundowe), radiu, kinach, prasie, na outdoorze oraz w Internecie. Dodatkowo wykorzystane zostaną media własne marki, kanały social media, a także eventy.

Strategicznym celem platformy jest transformacja marki w brand pożądany przez klientów (lovebrand) oraz promocja produktów i usług oferowanych przez koncern.

Koncepcja nowego modelu komunikacji  wynika z obserwacji, że w dzisiejszych czasach konsumenci najbardziej cenią sobie czas i wygodę. PKN Orlen, wychodząc naprzeciw tym potrzebom, wdraża szereg pomysłów i innowacyjnych rozwiązań w zakresie funkcjonowania stacji paliw, aby zapewnić klientom możliwie kompleksową obsługę. Już teraz na stacjach można nie tylko zatankować samochód, ale zjeść zdrowy, przygotowany na miejscu posiłek czy wypożyczyć auto. To wymaga nowoczesnego podejścia do komunikacji i nasza platforma doskonale wpisuje się w bieżące trendy – mówi Rafał Pasieka, dyrektor wykonawczy ds. marketingu firmy.

Przygotowaniem kampanii zajęli się: obszar marketingu PKN Orlen, agencja Publicis oraz dom mediowy Mullen Lowe Media Hub. Spot wyreżyserował Sebastian Pańczyk, a wyprodukował dom produkcyjny Dobro.

18 stycznia 2018

Reklama
Czytaj także
Reklama