„Kiedy domy mają głos...” – Otodom z nową identyfikacją wizualną i kampanią wizerunkową
  • 3
  • 4
6.09.2021

„Kiedy domy mają głos…” – Otodom z nową identyfikacją wizualną i kampanią wizerunkową

Od 6 września w ramach nowej kampanii marki Otodom w telewizji emitowane są trzy spoty. W każdym z nich to dom staje się narratorem i opowiada historię pierwszego spotkania z właścicielem. Ich idealne dopasowanie gwarantuje długotrwały i szczęśliwy związek. Start kampanii zbiega się z wprowadzeniem nowego logo i kompleksowej identyfikacji wizualnej marki.

Serwis z nieruchomościami obchodzi właśnie 15-lecie działalności. Autorem nowego systemu identyfikacji wizualnej maki jest Jakub „Enzo” Rutkowski z zespołem Kommunikat Studio.

Naszym zadaniem nie było tylko uporządkowanie języka wizualnego Otodom, ale przede wszystkim zwizualizowanie zmiany, jaka nastąpiła w strategii i komunikacji marki. Szukaliśmy również niekonwencjonalnego sposobu na zinterpretowanie tematu nieruchomości. Dlatego metafory zawarte w samym logotypie oparliśmy na prostych kształtach geometrycznych.

Plany budowy czy sama architektura opierają się głównie na kształcie kwadratu i prostokąta. Dlatego uprościliśmy ikony daszków, domków do jeszcze bardziej elementarnej symboliki domu, jaką stał się kwadrat. Markę Otodom przedstawiliśmy jako kształt idealny, czyli koło, które jest zawarte w samej nazwie poprzez litery O. Połączenie tych dwóch figur stworzyło symbol, który zastąpił literę O w wyrazie dom, aby wzmocnić jeszcze bardziej jego znaczenie – tłumaczy projektant.

Nowy system identyfikacji wizualnej został oparty na ewolucji i ulepszeniu dotychczasowych identyfikatorów marki, ale przeszedł także rewolucję, która uzupełniła go o nowe elementy. Dzięki dynamicznemu brandingowi marka ma zyskać bardziej profesjonalny charakter, a także czytelny i nowoczesny wymiar.

Jednocześnie z tymi zmianami rusza kampania reklamowa, w ramach której powstała seria trzech spotów.

Zauważyliśmy pewną analogię między poszukiwaniem domu i poszukiwaniem życiowego partnera. W obu przypadkach nieco błądzimy, balansujemy między tym, co podpowiada nam serce i rozum. Stąd pomysł przedstawienia Otodom jako „platformy randkowej”, która pomaga budynkom znaleźć idealnych mieszkańców, a ludziom – idealne domy. W końcu Otodom jest przestrzenią, w której wiedza i doświadczenie spotykają się z emocjami – mówi Maciej Porębski, dyrektor kreatywny agencji Leo Burnett, która przygotowała kampanię.

W ten sposób powstały historie, w których narrację przejęły domy. Pierwszą opowiada artystyczny apartament nad morzem, rocznik ’26, w którym zamieszkała para po pięćdziesiątce potrafiąca docenić piękno wiekowego domu. W drugiej historii jednorodzinny dom na przedmieściach wspomina, jak bardzo przeżywał samotność i trudny czas poszukiwania wymarzonej rodziny. W końcu znaleźli się na portalu Otodom. Ostatnie mieszkanie – kawalerka w deweloperskim bloku – relacjonuje skomplikowane relacje z pewnym kawalerem, z którym co prawda długo się docierali, ale finalnie poczuli radość z idealnego dopasowania.

Personifikacja domów, która stanowi podstawę nowej platformy komunikacji Otodom, ma duży potencjał filmowy i niesie gigantyczny ładunek emocjonalny. Pokazując różne domy i historie ich spotkań z tak samo różnorodnymi właścicielami, dajemy widzom szansę na odnalezienie prawdy, a może też swoich potrzeb, marzeń i oczekiwań związanych z miejscem zamieszkania. Takie scenariusze to naprawdę rzadkość nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Ich lektura przeniosła mnie do złotych czasów światowej reklamy, przypominając ikoniczne już, kultowe filmy, dzięki którym postanowiłem zająć się reklamą i filmem w ogóle –  opowiada Michał Marczak, reżyser spotów.

Kampania „Otodom, który Ci odpowiada” inauguruje nową platformę komunikacji, którą marka we współpracy z Leo Burnett zamierza kontynuować w przyszłości. Aktualna kampania potrwa do końca października. Spotom telewizyjnym towarzyszyć będą reklamy radiowe oraz działania internetowe, a także aktywności PR, influencer marketing oraz działania w social media. W każdym ze spotów wykorzystano melodię „Time to Pretend” grupy MGMT, jednak w różnych aranżacjach.

  • Kreacja: Leo Burnett
  • Dom produkcyjny: Dynamo
  • Reżyser: Michał Marczak
  • Działania online: SalesTube
  • Aktywności PR: Havas PR Warsaw
  • Komunikacja w kanałach social media: DotRelations
  • Zakup mediów offline: Media Concept
  • Muzyka: Marcin Macuk
  • 4
Otodom z nową identyfikacją wizualną

Otodom z nową identyfikacją wizualną

 

6 września 2021

3 września 2021