- 2
- 1
Kampania „We Did It In Poland” ma wzmocnić wizerunek Polski w UE
Kampania „We Did It In Poland” ma na celu wzbudzanie dumy narodowej poprzez edukację na temat polskich osiągnięć. 25 proc. Polaków nie jest w stanie wskazać żadnego aspektu, którym Polska mogłaby się poszczycić.
Celem kampanii „We Did It In Poland” jest m.in.:
- wzmocnienie wizerunku Polski jako innowacyjnego, dynamicznego i nowoczesnego kraju, który wnosi istotny wkład w rozwój Unii Europejskiej,
- wzmocnienie patriotyzmu oraz świadomości Polaków na temat tempa rozwoju Polski,
- budowanie dumy narodowej,
- wzmacnianie poczucia przynależności i sprawczości Polaków,
- przeciwdziałanie szkodliwym stereotypom przez zwiększenie świadomości narodowych osiągnięć w obszarze technologii i biznesu,
- nagłaśnianie polskich osiągnięć,
- skierowanie uwagi na potencjał polskiej przedsiębiorczości,
- zwiększenie zainteresowania europejskich partnerów i inwestorów współpracą z polskimi firmami.
– Dumę ze swojego kraju czują głównie przedstawiciele i przedstawicielki najstarszego pokolenia, tzw. baby boomers. Zetki, od których w największym stopniu będzie zależeć kształtowanie wizerunku Polski w najbliższych latach, najczęściej ze wszystkich pokoleń odczuwają wstyd. W ramach kampanii chcemy przedstawić wielowymiarowość patriotyzmu, który skupia się nie tylko na krajobrazie i historii, ale także na innowacyjności i osiągnięciach rodaków oraz życiu codziennym. W spocie pokazujemy m.in. takie krajowe innowacje, jak Blik, Booksy, stacje ładowania aut elektrycznych Orlen x Willbert czy możliwość płatności spojrzeniem – mówi Olga Kozierowska:
- pomysłodawczyni kampanii We Did It In Poland,
- członkini Rady Organizacji Pozarządowych ds. Prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej,
- prezeska Fundacji WłączeniPlus.
Kampania związana jest z polską prezydencją w Radzie Unii Europejskiej. Rada NGO i Przedsiębiorców ds. Prezydencji wydała rekomendację, aby jednym z elementów w strategii komunikacyjnej była promocja polskich innowacji.
Kampania obejmie szerokie działania w Polsce oraz w Unii Europejskiej, takie jak:
- emisję spotu promującego polskie współczesne osiągnięcia i wynalazki w językach polskim i angielskim,
- interaktywną wystawę na temat polskich innowacji,
- działania PR,
- stworzenie strony WWW,
- przekazanie zestawów materiałów wspierających promowanie rodzimej gospodarki do polskich ambasad na świecie,
- komunikację w mediach i social mediach,
- współpracę z liderami opinii, przedsiębiorcami, twórcami i naukowcami.
Kampania ma też:
- inicjować rozmowę o polskich sukcesach,
- aktywizować Polaków,
- zachęcać do dzielenia się w mediach społecznościowych swoimi historiami, zdjęciami czy filmami związanymi z tym, co osiągnęli, co ich w Polsce inspiruje, co lub kogo w naszym kraju podziwiają.
Informacje o polskich innowacjach, którymi warto się pochwalić, będzie można też zgłaszać przez formularz na stronie internetowej.
– Prezydencja to wyjątkowy moment, kiedy oczy Europy zwrócone są na dany kraj członkowski. Czas polskiej prezydencji w Radzie UE chcemy wykorzystać też do promocji polskich innowacji w biznesie. Jesteśmy wyjątkowo pomysłowi i przedsiębiorczy, a niewystarczająco wielu Polaków, jak pokazują to badania, o tym wie. Uważam, że warto taką historię o Polsce opowiedzieć całej Europie – mówi wiceministra ds. Unii Europejskiej, Magdalena Sobkowiak-Czarnecka.
Kampanię stworzyła Fundacja Włączeni Plus we współpracy z Business Science Poland. Spot zrealizowała agencja Scprojects.
W zawiązku z kampanią przeprowadzono również badanie na temat tego, czy Polacy czują dumę na myśl o Polsce. 56 proc. respondentów to potwierdziło, zaś 20 proc. polaków odczuwa wstyd, myśląc o naszym kraju.
Wśród powodów do dumy prym wiodą postacie i wydarzenia historyczne. Prym wiodą:
- papież Jan Paweł II (11 proc. wskazań),
- Maria Skłodowska-Curie (10 proc.),
- historia kraju (10 proc.),
- osiągnięcia sportowe (8 proc.),
- osiągnięcia naukowe (7 proc.).
Tylko 4 proc. respondentów wskazuje innowacje w dziedzinie wynalazków, a 3 proc. osiągnięcia technologiczne. 41 proc. badanych uważa, że pod względem ogólnego rozwoju pozostajemy w tyle za innymi krajami Europy.
25 proc. badanych nie jest w stanie wskazać żadnego aspektu, którym Polska mogłaby się poszczycić
Badanie na zlecenie Fundacji WłączeniPlus przeprowadziła agencja badawcza Grupa 4P. Zrobiła to między 6 a 12 grudnia 2024 r. metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 1010 Polaków w wieku od 18 do 70 lat.

Kampania „We Did It In Poland” wzmocni dumę Polaków