„We Did It In Poland” – kampania Polski w UE - Marketing przy Kawie
Kampania „We Did It In Poland” ma wzmocnić wizerunek Polski w UE
  • 2
  • 1
10.03.2025

Kampania „We Did It In Poland” ma wzmocnić wizerunek Polski w UE

Kampania „We Did It In Poland” ma na celu wzbudzanie dumy narodowej poprzez edukację na temat polskich osiągnięć. 25 proc. Polaków nie jest w stanie wskazać żadnego aspektu, którym Polska mogłaby się poszczycić.

Celem kampanii „We Did It In Poland” jest m.in.:

  • wzmocnienie wizerunku Polski jako innowacyjnego, dynamicznego i nowoczesnego kraju, który wnosi istotny wkład w rozwój Unii Europejskiej,
  • wzmocnienie patriotyzmu oraz świadomości Polaków na temat tempa rozwoju Polski,
  • budowanie dumy narodowej,
  • wzmacnianie poczucia przynależności i sprawczości Polaków,
  • przeciwdziałanie szkodliwym stereotypom przez zwiększenie świadomości narodowych osiągnięć w obszarze technologii i biznesu,
  • nagłaśnianie polskich osiągnięć,
  • skierowanie uwagi na potencjał polskiej przedsiębiorczości,
  • zwiększenie zainteresowania europejskich partnerów i inwestorów współpracą z polskimi firmami.

– Dumę ze swojego kraju czują głównie przedstawiciele i przedstawicielki najstarszego pokolenia, tzw. baby boomers. Zetki, od których w największym stopniu będzie zależeć kształtowanie wizerunku Polski w najbliższych latach, najczęściej ze wszystkich pokoleń odczuwają wstyd. W ramach kampanii chcemy przedstawić wielowymiarowość patriotyzmu, który skupia się nie tylko na krajobrazie i historii, ale także na innowacyjności i osiągnięciach rodaków oraz życiu codziennym. W spocie pokazujemy m.in. takie krajowe innowacje, jak Blik, Booksy, stacje ładowania aut elektrycznych Orlen x Willbert czy możliwość płatności spojrzeniem – mówi Olga Kozierowska:

  • pomysłodawczyni kampanii We Did It In Poland,
  • członkini Rady Organizacji Pozarządowych ds. Prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej,
  • prezeska Fundacji WłączeniPlus.

Kampania związana jest z polską prezydencją w Radzie Unii Europejskiej. Rada NGO i Przedsiębiorców ds. Prezydencji wydała rekomendację, aby jednym z elementów w strategii komunikacyjnej była promocja polskich innowacji.

Kampania obejmie szerokie działania w Polsce oraz w Unii Europejskiej, takie jak:

  • emisję spotu promującego polskie współczesne osiągnięcia i wynalazki w językach polskim i angielskim,
  • interaktywną wystawę na temat polskich innowacji,
  • działania PR,
  • stworzenie strony WWW,
  • przekazanie zestawów materiałów wspierających promowanie rodzimej gospodarki do polskich ambasad na świecie,
  • komunikację w mediach i social mediach,
  • współpracę z liderami opinii, przedsiębiorcami, twórcami i naukowcami.

Kampania ma też:

  • inicjować rozmowę o polskich sukcesach,
  • aktywizować Polaków,
  • zachęcać do dzielenia się w mediach społecznościowych swoimi historiami, zdjęciami czy filmami związanymi z tym, co osiągnęli, co ich w Polsce inspiruje, co lub kogo w naszym kraju podziwiają.

Informacje o polskich innowacjach, którymi warto się pochwalić, będzie można też zgłaszać przez formularz na stronie internetowej.

– Prezydencja to wyjątkowy moment, kiedy oczy Europy zwrócone są na dany kraj członkowski. Czas polskiej prezydencji w Radzie UE chcemy wykorzystać też do promocji polskich innowacji w biznesie. Jesteśmy wyjątkowo pomysłowi i przedsiębiorczy, a niewystarczająco wielu Polaków, jak pokazują to badania, o tym wie. Uważam, że warto taką historię o Polsce opowiedzieć całej Europie – mówi wiceministra ds. Unii Europejskiej, Magdalena Sobkowiak-Czarnecka.

Kampanię stworzyła Fundacja Włączeni Plus we współpracy z Business Science Poland. Spot zrealizowała agencja Scprojects.

W zawiązku z kampanią przeprowadzono również badanie na temat tego, czy Polacy czują dumę na myśl o Polsce. 56 proc. respondentów to potwierdziło, zaś 20 proc. polaków odczuwa wstyd, myśląc o naszym kraju.

Wśród powodów do dumy prym wiodą postacie i wydarzenia historyczne. Prym wiodą:

  • papież Jan Paweł II (11 proc. wskazań),
  • Maria Skłodowska-Curie (10 proc.),
  • historia kraju (10 proc.),
  • osiągnięcia sportowe (8 proc.),
  • osiągnięcia naukowe (7 proc.).

Tylko 4 proc. respondentów wskazuje innowacje w dziedzinie wynalazków, a 3 proc. osiągnięcia technologiczne. 41 proc. badanych uważa, że pod względem ogólnego rozwoju pozostajemy w tyle za innymi krajami Europy.

25 proc. badanych nie jest w stanie wskazać żadnego aspektu, którym Polska mogłaby się poszczycić

Badanie na zlecenie Fundacji WłączeniPlus przeprowadziła agencja badawcza Grupa 4P. Zrobiła to między 6 a 12 grudnia 2024 r. metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 1010 Polaków w wieku od 18 do 70 lat.

Kampania „We Did It In Poland” wzmocni dumę Polaków

Kampania „We Did It In Poland” wzmocni dumę Polaków

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

10 marca 2025