- 0
- 1
Kampania „Trzeźwo myślę” w aplikacji Yanosik
Kampania „Trzeźwo myślę” realizowana w aplikacji Yanosik przez markę Carlsberg z partnerem Bezpieczeństwo dla Ruchu Drogowego przypomina, że bezpieczeństwo na drodze zaczyna się od trzeźwości.
Celem kampanii „Trzeźwo myślę” jest promowanie trzeźwości i odpowiedzialnych postaw wśród kierowców. W tym roku w aplikacji Yanosik pojawi się przekaz podkreślający, że bezpieczeństwo na drodze zaczyna się od absolutnej trzeźwości kierowcy.
– Kropla drąży skałę. Już 9. rok przypominamy o trzeźwości za kierownicą. Współpraca z Yanosikiem to potencjał dotarcia do 5 mln aktywnych użytkowników. Wierzymy, że nasze komunikaty odbierane w momencie ruszania w trasę poruszą refleksyjność dokładnie w momencie, gdy ma ona największe znaczenie – mówi Julia Biesalska, starszy specjalista ds. marketingu marki Carlsberg.
– Kampania jest jednym z elementów działań odpowiedzialnościowych Carlsberg Polska. Równolegle dbamy o to, by kierowcy zawsze mieli wybór i zwiększamy ofertę oraz dostępność piw bezalkoholowych, które stanowią ważną i społecznie akceptowalną alternatywę dla napojów z alkoholem – dodaje Teresa Aldea, kierowniczka ds. zrównoważonego rozwoju Carlsberg Polska.
Dane z raportu ZPPP Browary Polskie wskazują, że 63% badanych sięga po piwa bezalkoholowe w sytuacji bycia kierowcą.
Analiza danych z ostatnich lat potwierdza, że liczba wypadków spowodowanych przez nietrzeźwych uczestników ruchu systematycznie maleje. Największą poprawę widać w długoterminowej perspektywie. W latach 2001–2024 liczba takich zdarzeń spadła aż o 74% (Dane: Wypadki drogowe – raporty roczne – Statystyka – portal polskiej Policji).

