Kampania „Stop manipulacji, nie kupuj na prezentacji”
  • 2
  • 1
8.02.2019

Kampania „Stop manipulacji, nie kupuj na prezentacji”

Ruszyła kampania „Stop manipulacji, nie kupuj na prezentacji” Stowarzyszenia Manko i FAST. Kierowana jest głównie do seniorów. Ma ich przestrzegać przed manipulacją podczas różnego rodzaju pokazów sprzedażowych.

W całej Polsce odbywają się setki różnego rodzaju pokazów i prezentacji. Sprzedawcy kuszą darmowymi prezentami, badaniami, masażami – zrobią wszystko, aby zachęcić do przyjścia. Niestety wiele firm sprzedaży bezpośredniej stosuje manipulację oraz sztuczki handlowe, aby sprzedać często niepotrzebne uczestnikom pokazu, a na pewno zbyt kosztowne dla nich produkty. Często ich cena jest od 10 do 50 razy wyższa aniżeli rynkowa wartość produktu.

Sprzedawcy wykorzystują moment zaskoczenia, bombardują informacjami, których nie da się potwierdzić w ciągu kilku chwil. Nierzadko szantażują emocjonalnie argumentami dotyczącymi zdrowia rodziny i długości życia. Często doprowadzają do zawarcia umowy i podpisania kredytu na horrendalnie wysokie oprocentowanie.

Ten biznes wciąż ma się znakomicie i przynosi krocie organizatorom.  Stowarzyszenie Manko, Polska Unia Seniorów wraz z Fundacją Aktywizacji Seniorów Teraz stworzyły kampanię „Stop manipulacji, nie kupuj na prezentacji”. Jej główne cele to:

  • opracowanie przestrzeni dla uczciwego handlu z zasadami,
  • upowszechnianie wiedzy konsumencko-psychologicznej,
  • ostrzeganie przed manipulacją sprzedażową.

W ramach kampanii prowadzone są warsztaty dla seniorów. Przygotowano również spot telewizyjny i radiowy. Dodatkowo inicjatorzy działań przekonują gminy, hotele i uzdrowiska, by dołączyły do akcji.

  • Produkcja i reżyseria: Bartosik Studio
  • Aktorzy: Hanna Piekarska, Barbara Maciejewska, Marek Pilch, Wirginia Szmyt (DJ Wika)

Andersen

1 tydzień temu

Myślę, że skuteczniejszym sposobem byłoby doprowadzenie do kontrolowanej transakcji oraz osądzenie i skazanie sprzedawcy wykorzystującego nieetyczne metody.
Nie jest problemem senior kupujący na prezentacji, jest problemem jakość sprzedawanych produktów, ich cena oraz działania podejmowane przez sprzedawców podczas pokazów.
Jeśli będą wiedzieli, że nie są bezkarni...

Rozwiń komentarze

8 lutego 2019