- 1
- 2
Kampania Novo Nordisk „Słuchaj serca. Lecz otyłość”
Szósta edycja kampanii edukacyjnej Novo Nordisk „Porozmawiajmy szczerze o otyłości” odbywa się pod hasłem „Słuchaj serca. Lecz otyłość”. Wyzwania w obszarze otyłości to: zbudowanie i utrzymanie motywacji oraz uświadomienie, że każdy krok ku zdrowiu ma znaczenie.
Kampania Novo Nordisk zaczyna się od akcji ambientowej w przestrzeni miejskiej. W centrum Warszawy, na schodach przy CH Złote Tarasy pojawiła się motywacyjna grafika. Ma skłonić odbiorców do refleksji nad zdrowiem. Autorką projektu jest Martyna Wędzicka-Obuchowicz, projektantka graficzna i wykładowczyni akademicka. Jej praca inspirowana jest rytmem bijącego serca – symbolem życia, zdrowia i troski. Instalację można oglądać do 19 kwietnia.
Bohaterem spotu jest Robert Kudelski, aktor i ambasador kampanii od trzech edycji
Spoty w wersjach 30- i 15-sekundowej wyreżyserował Aleksander Kropidłowski. Za produkcję odpowiadał dom produkcyjny Truskavka. Konceptem i koordynacją powstania spotów zajął się Flywheel PR. Spot transmitowany jest w sieciach kin Cinema City, Multikino i Helios oraz w stacjach radiowych.
Kampania pojawi się również w DOOH. Materiały wyświetlane są w centrach handlowych, biurowcach oraz placówkach medycznych Medicover.
Digital
Strategia kampanii w digitalu koncentruje się na edukacji poprzez atrakcyjne i angażujące treści, takie jak:
- materiały wideo,
- social media stories,
- quizy,
- kalkulatory,
- infografiki.
Kluczowym elementem jest także przedstawianie opinii ekspertów oraz głosów ambasadorów kampanii. Ma to pozwolić na budowanie świadomości na temat otyłości w sposób przystępny i merytoryczny.
Public relations
Integralną częścią kampanii są również działania public relations. Ich celem jest:
- zwiększanie społecznej świadomości na temat otyłości,
- budowanie relacji z mediami,
- angażowanie kluczowych interesariuszy – ekspertów, liderów opinii, pacjentów oraz partnerów kampanii.
Strategię komunikacyjną kampanii stworzyła agencja Ahava PR. Zajęła się także przygotowaniem treści edukacyjnych, współpracą z ambasadorami, kluczowymi liderami opinii (tzw. KOL-ami) oraz twórcami internetowymi oraz eventami.
Za kreację (w tym spoty audio i wideo oraz akcję ambientową), strategię i komercyjne działania mediowe oraz współprace influencerskie odpowiada Flywheel PR. Przy planowaniu i zakupie mediów agencję wspiera PHD.

Kampania Novo Nordisk „Słuchaj serca. Lecz otyłość”
Agencja Whites odpowiada za działania digital marketingowe, w tym:
- strategię social media,
- digital & social key visual,
- kampanie płatne,
- SEO,
- wsparcie techniczne i analitykę.