- 1
- 1
Kampania reklamowa jedną z przyczyn słabego startu filmu „Joker: Folie à Deux”
Musical „Joker: Folie à Deux” został słabo przyjęty przez widzów. W weekend otwarcia zarobił w krajowym box office jedynie 40 mln dol. Wśród przyczyn wymieniane są oszczędności Warner Bros. na reklamie filmu.
Jak głosiły szacunki przed premierą, druga odsłona serii „Joker” miała zarobić w weekend otwarcia nawet 60–70 mln dol. Skończyło się na zaledwie 40 mln dol. Oprócz słabych recenzji i opinii widzów przyczyną mają być błędy wytwórni Warner Bros.
Film kosztował 190 mln dol. Tymczasem według EDO Ad EnGage jego budżet reklamowy w USA wynosił jedynie 17,3 mln dol. Pięć lat temu „Joker” debiutował na ekranach również w październiku. Zarobił w Ameryce Północnej 96,2 mln dol. Budżet filmu wynosił tylko 55 mln dol., a Warner Bros. wydał wtedy na reklamę 21,6 mln dol.
Pocieszeniem dla Warner Bros. jest sukces filmu „Beetlejuice Beetlejuice”, czyli drugiej części „Soku z żuka”, filmowego hitu z lat osiemdziesiątych.
- 1