Balea (DM) rozstrzygnęła konkurs na ambasadorkę - Marketing przy Kawie
Kampania marki Balea (DM) z udziałem ambasadorki wyłonionej w konkursie
  • 0
  • 3
17.06.2024

Kampania marki Balea (DM) z udziałem ambasadorki wyłonionej w konkursie

Drogeria DM (Drogerie Markt) rozstrzygnęła pierwszy w swojej historii w Polsce konkurs na ambasadorkę marki Balea. Laureatką została Agnieszka Kula prowadząca profil Kulczii.

W konkursie marki Balea (DM) wzięło udział 87 uczestników. Na nagrodę główną składały się m.in.:

  • roczny kontrakt ambasadorski,
  • karta podarunkowa o wartości 2 tys. zł na zakupy w DM,
  • sesja fotograficzna, której efekty zostały wykorzystane do trwającej właśnie kampanii.

– Konkurs prowadziliśmy na stronie dm.pl i w mediach społecznościowych. Celem było:

  • zwiększenie świadomości marki Balea,
  • zbudowanie unikatowego, emocjonalnego doświadczenia konsumenckiego z naszymi klientami.

Zadanie konkursowe w uproszczeniu polegało na nagraniu filmu, w którym uczestnicy polecali swój ulubiony produkt marki Balea. Nasza laureatka zarekomendowała olejek do demakijażu. Wokół niego zbudowaliśmy narrację do trwającej właśnie kampanii online. Robiąc zakupy w naszych sklepach stacjonarnych, w sklepie online i w aplikacji za minimum 200 zł, olejek Balea można otrzymać za symboliczną złotówkę – mówi Hubert Iwanowski, dyrektor obszaru marketingu i zakupów DM.

Sesja fotograficzna z udziałem laureatki, z dobranymi dla niej produktami Balea do pielęgnacji twarzy, odbyła się w kwietniu. W profesjonalnym przygotowaniu zwyciężczynię wspierała Karolina Gołębiewska znana z kanału StylizacjeTV.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez dm Polska (@dm_polska)

Najwięcej zgłoszeń konkursowych drogerie DM otrzymały za pośrednictwem Instagrama, następnie TikToka, a na końcu uplasował się Facebook. Większość pochodziła od kobiet, ale w finałowej jedenastce nagrodzono też dwóch mężczyzn. Wśród kosmetyków marki, które uczestnicy najczęściej wskazywali jako swoje ulubione, znalazły się te z serii Beauty Expert, jak serum i peelingi, żele Balea oraz maseczki na twarz.

Konkurs wspierał także rozwój mediów własnych DM. Rok do roku marka zaobserwowała ponad 60-procentowy wzrost społeczności na profilu na Facebooku i ponad 50-procentowy na Instagramie (maj 2023 vs maj 2024). Marka rozwija również konto na Linkedinie, TikToku i YouTube, dopasowując komunikację do potrzeb odbiorców i trendów.

Inicjatywa, opracowanie pomysłu konkursowego wraz z mechaniką to zasługa działu marketingu DM-Drogerie Markt Polska. W projekcie wizualnym oraz obsłudze drogerię wspierała agencja Freundschaft.

  • 3
Kampania marki Balea (DM) z udziałem Agnieszki Kuli

Kampania marki Balea (DM) z udziałem Agnieszki Kuli

Kampania marki Balea (DM) z udziałem Agnieszki Kuli
Kampania marki Balea (DM) z udziałem Agnieszki Kuli

17 czerwca 2024