„Epoka dostępności” – kampania Fundacji Avalon - Marketing przy Kawie
Kampania „Epoka dostępności” zachęca do zaangażowania się w walkę o dostępność dla wszystkich, również osób z niepełnosprawnościami
  • 1
  • 1
17.12.2024

Kampania „Epoka dostępności” zachęca do zaangażowania się w walkę o dostępność dla wszystkich, również osób z niepełnosprawnościami

Dla 5 mln Polaków z różnymi rodzajami niepełnosprawności brak dostępności jest codziennością. Fundacja Avalon chce sprawić, by bariery przeszły do historii. W ramach kampanii „Epoka dostępności” zachęca ona do zaangażowania się w walkę o dostępność.

Celem ogólnopolskiej kampanii „Epoka dostępności” jest uświadomienie społeczeństwu, czym jest brak dostępności i jaki wpływ na powstawanie barier dla osób z niepełnosprawnościami mają wszyscy obywatele. Działania zwracają uwagę na fakt, że bariery występują właściwie w każdym aspekcie życia osób z niepełnosprawnością. Do tego, by je pokonać, ważne jest nie tylko wdrożenie skutecznych działań systemowych przez władze, instytucje czy firmy. Potrzebne jest także wsparcie całego społeczeństwa. Dostępność powinna być w interesie wszystkich i każdy powinien ją wspierać i o nią walczyć.

Muzeum. Grupa siedmiu osób podążających za przewodniczką. Wspólnie oglądają eksponaty symbolizujące brak dostępności – porzucone hulajnogi, niezrozumiałe oznaczenia produktów, brak windy, napisów czy tłumaczenia w PJM. Tak wygląda Wystawa Barier w najnowszym spocie Fundacji Avalon, przygotowanym w ramach kampanii.

Startującą właśnie kampanią Fundacja zachęca do przejścia do „Epoki dostępności”. W tej epoce ograniczenia staną się historią i faktycznie będą mogły być prezentowane jako eksponaty muzealne.

Chcąc mieć wpływ na rzeczywistość osób z niepełnosprawnościami, Fundacja Avalon zaprosiła do udziału w kampanii dziesięcioro z nich

Opowiedziały one o swoich doświadczeniach związanych z barierami stojącymi na co dzień na ich drodze. Część z uczestników projektu będzie można zobaczyć w spocie przygotowanym na potrzeby kampanii. Wystąpili m.in.:

  • Kamil Otowski, dwukrotny medalista igrzysk paraolimpijskich w Paryżu, poruszający się na wózku.
  • Przemysław Świercz, były kapitan reprezentacji Polski w Amp futbolu, który stracił nogę w wypadku motocyklowym.
  • Katarzyna Dinst, niskorosła ekspertka ds. dostępnego projektowania, wskazująca na bariery mentalne i błędne przeświadczenie, że rozwiązania zapewniające dostępność nie są warte wdrażania.
  • Agnieszka Kondracki, głucha twórczyni internetowa znana jako Uszkoloszka, regularnie napotyka bariery komunikacyjne i brak dostępności w kulturze oraz dostępie do informacji.
  • Adrian Now, niewidomy twórca internetowego kanału „W ciemno” wspomina m.in. o braku dostępności technologicznej.
  • Tola Będzikowska, dziewczynka z Zespołem Downa.
  • chorująca na dyskopatię i ZZSK modelka Paulina Lomber.
  • Michał Figurski, który przeszedł udar w wyniku powikłań cukrzycowych.

Kampania współfinansowana jest ze środków PFRON. Wspiera ją Muzeum Narodowe w Krakowie.

„Epoka dostępności” – kampania Fundacji Avalon

„Epoka dostępności” – kampania Fundacji Avalon

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

16 grudnia 2024

  • 0
  • 6
  • 0
16.12.2024

Deweloper Spravia z kampanią FOOH – ożywia swoje osiedla świątecznymi oraz jubileuszowymi dekoracjami z okazji 25-lecia

Ogólnopolski deweloper mieszkaniowy Spravia świętuje jubileusz ćwierćwiecza obecności na rynku. Z tej okazji przygotował serię filmów. Dzięki rozwiązaniom komputerowego generowania obrazu (CGI) na zbudowanych przez niego osiedlach w pięciu miastach pojawiły się okolicznościowe dekoracje. Kampania FOOH (fake out of home) jest prowadzona szeroko w digitalu.