„Polski talerz przyszłości” – o bezpieczeństwie żywnościowym - Marketing przy Kawie
Kampania edukacyjna Instytutu Strategii Żywnościowych „Grunt” – „Polski talerz przyszłości”
  • 1
  • 2
24.06.2025

Kampania edukacyjna Instytutu Strategii Żywnościowych „Grunt” – „Polski talerz przyszłości”

Ponad 70% Polek i Polaków obawia się ograniczenia dostępności produktów spożywczych w najbliższych dziesięciu latach, a niemal co trzeci respondent twierdzi, że już dziś nie jest w stanie zapewnić rodzinie żywności wysokiej jakości. Kampania „Polski talerz przyszłości” ma na celu edukację Polek i Polaków o potrzebie stworzenia zrównoważonego i bezpiecznego systemu żywnościowego w kraju.

Kampania edukacyjna „Polski talerz przyszłości”, zainicjowana przez Instytut Strategii Żywnościowych „Grunt”, pokazuje, jak bardzo oddaliliśmy się od źródeł jedzenia. Coraz rzadziej wiemy, co właściwie trafia na nasze talerze, skąd pochodzi i jak zostało wyprodukowane. Coraz rzadziej mamy też kontakt z tym, kto za jakość żywności odpowiada – z rolnikiem.

Dominujący model sprzyja masowej produkcji i wielkoobszarowym monokulturom. Spycha na margines lokalne gospodarstwa, które powinny być fundamentem zdrowego systemu żywnościowego. ISŻ „Grunt” podkreśla, że to nie tylko zagrożenie dla naszego zdrowia, ale i osłabienie pozycji ekonomicznej i społecznej polskiego rolnika.

O tym, co nie działa i jak można to naprawić, opowiadają w spocie:

  • Marta Manowska – dziennikarka i prezenterka telewizyjna, ambasadorka kampanii,
  • Damian Micyk – rolnik z Małopolski.

Kampania podpowiada, jak można zmienić ten system

  • Konsumenci mogą głosować portfelem – wybierając żywność lokalną, sezonową i wspierając małych producentów.
  • Samorządy i państwo mogą tworzyć polityki żywnościowe, które:
    • wspierają lokalne rynki,
    • skracają łańcuchy dostaw,
    • ułatwiają dostęp do dobrej jakości produktów.

Na stronie kampanii „Polski talerz przyszłości” można:

  • zapoznać się z wynikami raportu ISŻ „Grunt” – „Za daleko. Polki i Polacy o bezpieczeństwie żywnościowym”,
  • przeczytać apel Koalicji na rzecz Suwerenności Żywnościowej do Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi o wdrożenie Krajowej Polityki Żywnościowej.

Koalicję tworzą: Instytut Strategii Żywnościowych „Grunt”, CoopTech Hub, Spółdzielnia PLZ oraz Pracownia Dóbr Wspólnych.

„Polski talerz przyszłości”

Kampania „Polski talerz przyszłości”

W przygotowaniu kampanii fundacja „Grunt” współpracowała z agencją First Aid Communication Team. Agencja:

  • opracowała i zrealizowała spot,
  • zorganizowała wydarzenia związane z kampanią,
  • koordynuje współpracę z liderami opinii i influencerami,
  • odpowiada za tradycyjne media relations, w tym kreację materiałów prasowych, ich dystrybucję oraz indywidualną współpracę z dziennikarzami,
  • koordynuje działania z zakresu digital performance, obejmujące promocję w kanałach Meta oraz Google.
„Polski talerz przyszłości”

Marta Manowska i Damian Micyk w spocie kampanii „Polski talerz przyszłości”

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

24 czerwca 2025

23 czerwca 2025