Kampania dla użytkowników e-hulajnóg: „Poruszaj się jak zwierzę. Jedź Tier”
  • 1
  • 4
6.05.2022

Kampania dla użytkowników e-hulajnóg: „Poruszaj się jak zwierzę. Jedź Tier”

Z początkiem maja operator e-hulajnóg Tier Mobility rozpoczął kampanię „Poruszaj się jak zwierzę. Jedź Tier”. Działania nawiązujące do nazwy marki sięgają po motyw zwierząt. Będą miały odsłonę w wielu europejskich krajach, w tym w Polsce. Celem jest promowanie proekologicznych nawyków i edukowanie użytkowników, jak w odpowiedzialny i bezpieczny sposób poruszać się w przestrzeni miejskiej.

Motyw zwierząt pojawia się w kampanii jako wzór do naśladowania. Również jako inspiracja do tworzenia nowoczesnych, niskoemisyjnych i szczęśliwych miast, w których wszyscy dbają o wspólne dobro społeczności.

Kampania na polskim rynku będzie prowadzona w dwóch odsłonach. Pierwsza z nich to lokalna adaptacja globalnej koncepcji „Behave like an animal”. Kreację do niej przygotowała holenderska agencja 180 Amsterdam. Kampania w Polsce będzie obejmować działania w Internecie oraz na outdoorze. Jej główny element stanowi manifest wideo z udziałem zwierząt, które zabierają głos w ważnej sprawie. W materiale dzielą się one refleksją na temat nadmiernej i szkodliwej dla środowiska produkcji CO2, będącej efektem działań człowieka.

Manifest został udostępniony na specjalnej stronie internetowej, a także wzmocniony artykułami kontekstowymi oraz komunikacją w mediach społecznościowych.

Działania outdoorowe (citylighty oraz ekologiczne murale) prowadzone będą na terenie Warszawy, Krakowa i Gdańska. To trzy największe polskie miasta, w których Tier oferuje usługi. Ponadto, aby dotrzeć z przekazem do kierowców samochodów, marka zdecydowała się na wykorzystanie reklam na tyłach autobusów. Podkreśla w ten sposób integralność rozwiązań e‑mobilnych z komunikacją miejską.

Działania OOH będą miały wspólny motyw przewodni – zrównoważonego podejścia do życia w miejskiej dżungli, w tym codziennego poruszania się. Wywodząca się z Berlina marka, której nazwa oznacza „zwierzę”, sięga do swoich korzeni. W manifeście oraz hasłach nawiązuje do czteronożnych – i nie tylko – przyjaciół, m.in.:

  • „Gatunek przystosowany do przemieszczania się”,
  • „Śmigaj, by miasto zakwitło”,
  • „Przechytrz korki”,
  • „Przemierzaj terytorium zrównoważenie”.

W dalszej fazie kampanii powstanie mural pochłaniający zanieczyszczenia powietrza

Został zaprojektowany we współpracy z polską artystką Justyną Stoszek. Pojawi się przy ul. Płaszowskiej w Krakowie. Będzie to pierwszy mural marki Tier w Polsce. Będzie można oglądać go do końca 2022 r. Za wykonanie całego projektu odpowiedzialna jest kobieca agencja muralowa Red Sheels.

Pierwsza faza kampanii wystartowała 1 maja i potrwa miesiąc. Zakupem mediów zajęła się PHD. Z kolei agencja Havas PR Warsaw wspiera zespół komunikacji Tier Mobility Poland w opracowaniu materiałów komunikacyjnych.

Druga faza kampanii wystartuje 5 czerwca, w Światowy Dzień Środowiska. Ma to podkreślić zaangażowanie marki w zrównoważony rozwój w przestrzeni miejskiej. W tej odsłonie kampanii Tier sięgnie też do korzeni polskiego street style’u. Opublikuje manifest stworzony wspólnie z polskimi artystami hip-hopowymi. Za kreatywną odsłonę drugiej części kampanii na polskim rynku odpowiada agencja Cut the Mustard.

  • 4
Ruszyła edukacyjna kampania dla użytkowników e-hulajnóg marki Tier

Ruszyła edukacyjna kampania dla użytkowników e-hulajnóg marki Tier

Ruszyła edukacyjna kampania dla użytkowników e-hulajnóg marki Tier
Ruszyła edukacyjna kampania dla użytkowników e-hulajnóg marki Tier
Ruszyła edukacyjna kampania dla użytkowników e-hulajnóg marki Tier
 

6 maja 2022