Kampania biura podróży z Dubaju ze śpiewającym mandrylem stworzonym przez Platige Image
  • 2
  • 1
30.04.2021

Kampania biura podróży z Dubaju ze śpiewającym mandrylem stworzonym przez Platige Image

Platige Image we współpracy z domem produkcyjnym Dejavu i reżyserem Omarem Hilalem przygotowało spot promujący ofertę biura podróży Tajawal z Dubaju. Głównym bohaterem reklamy jest wygenerowany komputerowo mandryl.

Celem reklamy ze śpiewającym mandrylem było kreatywne przedstawienie aplikacji biura podroży Tajawal. Jego oferta jest skierowana do osób mieszkających i pracujących na Bliskim Wschodzie. Twórcom zależało na tym, by odbiorca mógł identyfikować się z emocjami głównego bohatera. Stąd pomysł, by całość wyglądała jak teledysk, który opowiada o życiu przeciętnej osoby, widzianej w pracy, w domu czy z przyjaciółmi, ale wypalonej i pozbawionej powietrza.

Bohater rozpaczliwie potrzebuje przerwy, aby znów stać się sobą. Tajawal umożliwia mu wyjście z rutyny i wprowadza promyk światła do monotonnej rzeczywistości.

Film wykorzystuje utwór muzyczny o rutynie i nudzie. „Nothing ever happens, nothing happens at all” – słyszymy w refrenie. Te słowa były podstawą pomysłu na spot o człowieku, który czuje się jak zwierzę w klatce, a do ludzkiej postaci wraca dopiero, gdy rezerwuje wakacje na plaży. Inspiracją dla postaci mandryla były dla nas portrety zwierząt autorstwa Waltona Forda – komentuje Omar Hilal.

Bohaterem spotu jest mandryl – sympatyczny i nietypowy ssak o inteligentnym spojrzeniu, który zachowuje się jak człowiek, ale w środowisku korporacyjnym wydaje się zupełnie nie na miejscu. Artyści z Platige Image dopracowali wszystkie detale produkcji, włącznie z tymi związanymi z główną postacią. W pierwszej części spotu futro mandryla jest niedbale potargane, co oddaje jego początkowe niezadowolenie. Dopiero w dalszej części klipu staje się ono puszyste i zadbane. Zmiana wyglądu futra ma pokazać zmianę w emocjach głównego bohatera.

Pozyskaliśmy ponad 1000 zdjęć referencyjnych przedstawiciela tego gatunku wykonanych wcześniej w ogrodzie zoologicznym, by jak najdokładniej odwzorować wygląd i zachowanie mandryla, nad którego postacią pracowało finalnie aż trzech animatorów. Dużym wyzwaniem było również samo futro. Żeby zapewnić mu realistyczny wygląd, na planie pojawiła się nie tylko makieta zwierzęcia w odpowiedniej skali, ale również referencja futra potrzebna do uchwycenia, jak światło obecne na planie zdjęciowym rozchodzi się na sierści. Zdobyte w ten sposób informacje wykorzystaliśmy w dalszych pracach animacyjnych – wyjaśnia Mateusz Wiśniewski z Platige Image.

  • 1
Reklama ze śpiewającym mandrylem od Platige Image

Reklama ze śpiewającym mandrylem od Platige Image

30 kwietnia 2021

  • 0
  • 5
  • 0
  • 0
  • 0
30.04.2021

Jak Polacy spędzają czas wolny w pandemii? Wyniki badania

Brakuje nam przede wszystkim podróży, wolności i jedzenia w restauracjach. Za spotkaniami poza miejscem zamieszkania najbardziej tęsknią osoby poniżej 25. roku życia. Najczęściej wybierane rozrywki w pandemii to imprezy w gronie bliskich, oglądanie filmów i seriali oraz korzystanie z mediów społecznościowych. Prawie co trzeci z ankietowanych sięga obecnie po gry planszowe. To niektóre wnioski z badania „Czas wolny” zrealizowanego na zlecenie marki Wyborowa.