Kalendarz Pirelli na 2019 r. pod tytułem: „Marzyć”
AdvertisementAdvertisement
  • 0
  • 12
5.12.2018

Kalendarz Pirelli na 2019 r. pod tytułem: „Marzyć”

Fotograficzna opowieść o aspiracjach czterech kobiet, z których każda realizuje własne marzenia i pasje. Takie przesłanie przyświecało Albertowi Watsonowi, autorowi zdjęć do kalendarza Pirelli na 2019 r.

Sekwencja czterdziestu fotografii opowiada historie postaci, w które wcielają się Gigi Hadid, Alexander Wang, Julia Garner, Misty Copeland, Calvin Royal III, Laetitia Casta i Siergiej Połunin. Kolorowe i czarno-białe fotografie zostały wykonane w znanym z kina formacie 16:9, który oddaje pasję Alberta Watsona do sztuki kinematografii.

Podejmując się tego projektu, obrałem za cel zrobienie zdjęć odmiennych od prac dotychczasowych autorów kalendarza. Zastanawiałem się więc, jaka metoda sprawdzi się tutaj najlepiej. Ostatecznie szukałem ujęć, które byłyby piękne, nasycone głębią i przemawiającą przez nie narracją. Chciałem stworzyć coś, co będzie czymś więcej niż tylko portretem. Moim założeniem było, by zdjęcia wyglądały jak kadry filmowe. Zależało mi, aby ludzie patrzący na zdjęcia w kalendarzu mogli zobaczyć, że moim celem były zdjęcia w najczystszej formie, prezentujące studium postaci, a zarazem stworzenie sytuacji, które przekazują pozytywną wizję współczesnych kobiet – mówi Albert Watson.

Autor zdjęć tłumaczy, że wszystkie cztery kobiece postaci uwiecznione w kalendarzu koncentrują się na przyszłości. Są silnymi indywidualnościami z własnymi życiowymi celami, które osiągają na różne sposoby. Motywem przewodnim prac były marzenia, a podstawową ideą całego projektu opowiedzenie historii postaci w krótkich filmach.

Jak wyjaśnia Watson, przykładem tego jest postać grana przez Gigi Hadid. Po rozstaniu ze swoim partnerem mieszka sama w szklanej wieży i ma jedynego przyjaciela, w którego rolę wcielił się Alexander Wang.

Julia Garner gra rolę młodej fotografki, która kocha naturę i samotność. Wspominając o jej postaci, Watson mówi: „Julia jest niezwykle utalentowaną aktorką, a jej postać fotografki natury marzy o renomowanych wystawach swoich prac. Scenerię do zdjęć zapewnił nam piękny tropikalny ogród w Miami, który okazał się wymarzonym miejscem do pracy”.

Z kolei postać Misty Copeland, której w zdjęciach do kalendarza towarzyszył Calvin Royal III, również patrzy odważnie w przyszłość. Marzy o tym, by wyrobić sobie nazwisko w świecie zawodowych tancerzy. Zarabia na życie tańcem w klubie, a planując osiągnięcie sukcesu, doprowadza do perfekcji taniec ze swoim partnerem na małej scenie zbudowanej w jej prywatnym ogrodzie.

Ostatnia z postaci, w którą wcieliła się Laetitia Casta, jest malarką mieszkającą w apartamencie ze swoim partnerem granym przez Siergieja Połunina. Oboje marzą o odniesieniu sukcesu – ona jako artystka, on jako tancerz.

Sesja do kalendarza została zrealizowana w kwietniu 2018 r. w Miami i Nowym Jorku. Oficjalna premiera odbyła się 5 grudnia w Mediolanie.

  • Fotograf: Albert Watson
  • Dyrektor artystyczny: Baron & Baron
  • Produkcja wykonawcza: The Production Club
  • Postprodukcja: Emi Robinson
  • 12
 

5 grudnia 2018

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
5.12.2018

Podczas polskiego Black Friday najbardziej atrakcyjne promocje przygotowały największe sieci internetowe. Badanie Deloitte

Coroczna analiza ofert blisko 800 sklepów internetowych przeprowadzona przez Deloitte we współpracy z firmą Dealavo pokazała, że promowany przez sprzedawców Black Friday to w dużej mierze nadal zabieg marketingowy. Mimo to zauważono, że w największych sieciach obniżki były znacznie większe niż dla ogółu rynku. Ze „Świątecznego barometru cenowego” wynika, że w czarny piątek w porównaniu do piątku 16 listopada ceny były niższe średnio o 3,5 proc.