Kalendarz marki Lindner 2023 pod hasłem „Mirror”
  • 0
  • 4
25.10.2022

Kalendarz marki Lindner 2023 pod hasłem „Mirror”

Selfie to nic innego, jak lustro. Odbija się w nim człowiek, świat, ludzka kondycja, nasze pragnienia i… technologia, bez której żyć już nie możemy. Dlatego kalendarz marki trumien Lindner 2023 stał się wielkim smartfonem – żeby odbiorca poczuł się jak w domu. Premiera kalendarza 31 października 2022 na stronie marki.

W Kalendarzu Lindner 2023 znalazły się drzewa, do których wszyscy tęsknili podczas pandemii. Drzewa są modelkami. Są inspiracją, bez której nie byłoby drewna i trumien, papieru i kalendarza. Najnowsza publikacja ma być metaforą twórczego procesu powstawania kalendarza marki – od pomysłów (zapisywanych na kartkach, na maszynie), przez szkice koncepcyjne, po malowanie i fotografowanie.

Inspiracje do czternastu zdjęć były zbierane 14 lat. Nowy kalendarz jest zapisem tego, co działo się przez ponad dekadę na sesjach zdjęciowych. Zabawne sytuacje, dziwny sposób noszenia trumien, zachwyt malarstwem, dynamika, spontaniczność, humor – to wszystko, jak zapowiada marka, będzie można obejrzeć w jej kalendarzu na 2023 r.

Forma graficzna nawiązująca do smartfona

To nowość, która ma zaskoczyć odbiorców. Innymi zapowiadanymi elementami, które mają tak zadziałać, są:

  • zmieniające się ikony i internetowe filtry nakładane na zdjęcia;
  • łapanie chwili, specyficzne kadrowanie, przesunięty obraz;
  • smaczki ukryte w kadrach (drobne elementy, jak kolczyki z trumną, pędzle wplecione we włosy; duże rekwizyty, jak maszyny do pisania czy farby);
  • same trumny (trumna w kwiatuszki czy trumna rosnąca na drzewie).

Są też nawiązania do malarstwa (renesans, impresjonizm, ekspresjonizm, surrealizm). Choćby do:

  • „Śniadania na trawie” Maneta, który pokazał nagą kobietę, której tak naprawdę w scenie nie ma, jest bowiem muzą, natchnieniem;
  • obrazów Vilhelma Hammershoia z kobietami odwróconymi plecami do widza.

Kluczem do całego kalendarza jest jego okładka

To ona ma skłonić widza, by zwrócił uwagę na to, w którą stronę skierowany jest obiektyw aparatu. Zgodnie z duchem czasów teraz obiektyw odwraca się od nagości, patrzy w drugą stronę. W stronę widza. Modelka kieruje aparat w stronę obserwatora, niejako zadając pytanie: „Czy to Ty patrzysz na mnie, czy to ja patrzę na Ciebie?”.

W ten sposób marka chce powiedzieć, że jej kalendarz jest lustrem. A za sprawą kalendarza pokazuje, że jej trumny są jak smartfony: nowoczesne i różnorodne. Każda jest inna, jak filtry w telefonie.

Pomysłodawcą Kalendarza Lindner 2023, producentem i dyrektorem artystycznym ponownie został Robert Trojanowski. To rysownik, autor książek dla dzieci, twórca nagradzanych scenariuszy i słuchowisk radiowych dla Teatru Polskiego Radia. Założyciel Ministerstwa Komiksu – platformy warsztatowej dla młodzieży.

Zdjęcia wykonał Jacek Szymański – reżyser i operator filmowy, specjalista od reklam foodowych, autor teledysków.

  • Modelki: Monika Bikowska, Dominika Majewska
  • Photo equipment specialist: Adam Jagielak
    Logistic: Ewa Podhajna
  • Mua + hair: Renata Najberg
  • Set designer: Marcin Pączkowski
  • Set manager & transport: Radosław Duda
  • Miejsce sesji: Leśna Osada na Kaszubach
  • 4
Lindner 2023

Kalendarz marki Lindner 2023

Lindner 2023
Lindner 2023
Lindner 2023

25 października 2022

24 października 2022