Już za kilka dni XXI Kongres Profesjonalistów Public Relations
  • 0
  • 4
10.09.2021

Już za kilka dni XXI Kongres Profesjonalistów Public Relations

Offline nie umiera, 5G i komunikowanie rzeczy trudnych, hejt jako zjawisko powszechne – to tylko kilka z tematów, które zostaną poruszone podczas XXI edycji Kongresu Public Relations. Największe wydarzenie branży, w którym weźmie udział około 200 specjalistów i ekspertów, rozpocznie się już 16 września.

16 i 17 września w Rzeszowie odbędzie się XXI Kongres Profesjonalistów Public Relations. To druga edycja, podczas której eksperci dyskutować będą o nowych wyzwaniach branży w czasie pandemii. Zarówno w ubiegłym roku, jak i obecnie organizatorzy zdecydowali się na realizację kongresu w formule hybrydowej.

Branża eventowa powoli łapie oddech. Po ponad roku zamknięcia znów mamy możliwość spotykania się na różnego rodzaju wydarzeniach. Nowe technologie, dzięki którym mogliśmy w ubiegłym roku organizować eventy online, niewątpliwie zostaną z nami na dłużej, ale nawet najlepszy obraz 4K nie zastąpi emocji i wymiany energii, której doświadczamy w trakcie spotkań na żywo – mówi Anna Jadwiga Orzech, dyrektorka ds. komunikacji i rzeczniczka prasowa Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Podczas kongresu wystąpi ona z prelekcją „Wróćmy do podstaw, czyli o społeczności w działaniach public relations”.

Dr hab. prof. UW Dariusz Tworzydło, pomysłodawca oraz organizator kongresu dodaje:

Ze względu na panującą sytuację zdecydowaliśmy się na organizację wydarzenia w formule hybrydowej. Będziemy ponownie gościć w Rzeszowie blisko 200 uczestników. To pokazuje, jak ważna i pożądana jest możliwość spotkania się, rozmowy na żywo i wymiany doświadczeń, których w ostatnim czasie zdobyliśmy naprawdę wiele.

Uczestnicy XXI edycji wydarzenia będą mieli możliwość wysłuchać wielu wystąpień i debat, podczas których poruszane będą najbardziej aktualne tematy związane z branżą. Jeden z paneli, którego partnerem merytorycznym zostało Polskie Stowarzyszenie Public Relations, będzie poświęcony roli kobiet w PR.

Na temat możliwości i wyzwań, przed którymi stają panie w public relations, wypowiedzą się same zainteresowane – 6 kobiet od lat zajmujących się PR-em:

  • Joanna Piwowarczyk, ekspert ds. komunikacji marketingowej Orange Polska,
  • Joanna Kącka, rzeczniczka prasowa Komendanta Wojewódzkiego Policji w Łodzi,
  • Justyna Oracz, head of communications FantasyExpo,
  • Żaneta Czyżniewska, członkini zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i doktorantka SGH,
  • Marta Andreasik, PR manager Huuge Games,
  • Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS Województwa Śląskiego.

W pierwszym dniu kongresu odbędzie się również gala rozdania nagród konkursu PR Wings. Projekt został zorganizowany przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations.

Specjaliści PR będą dyskutować o możliwościach i zagrożeniach, jakie niesie aktywność w sieci. Budowanie marki w internecie stało się biznesowym must have. Jak bardzo istotnym, pokazał czas pandemii. Dzisiaj Polacy szukają inspiracji, informacji o firmach i ich produktach czy usługach głównie w internecie. Rosnąca rola digital PR wynika z potrzeby tworzenia umiejętnej komunikacji z odbiorcą i budowania spójnego wizerunku marki online.

Digitalizacja dotyka dziś praktycznie każdej dziedziny naszego życia. W komunikacji spowodowała dynamiczne zmiany, do których firmy musiały się dostosować, aby rozwijać swoje marki. Totalizator również doświadczył tych zmian. W ostatnich latach obserwujemy mocny rozwój e-sportu, który otworzył nowe możliwości komunikacji marki i docierania do nowych, zaangażowanych grup odbiorców – mówi Aida Bella, dyrektor Biura Rzecznika Prasowego Totalizatora Sportowego, który po raz kolejny został partnerem strategicznym kongresu.

Digitalizacja zapewnia markom wiele możliwości i narzędzi do budowania wizerunku. Daje też jednak płaszczyznę działania hejterom i pozwala na tworzenie fake newsów. Adam Łaszyn, który podczas kongresu poprowadzi debatę dotyczącą hejtu, w swojej książce „e-Kryzys” stwierdził, że każda osoba czy instytucja będąca aktywnym użytkownikiem sieci w końcu doświadczy tego zjawiska. W internecie, gdzie każdy czuje się anonimowy, łatwo jest też stworzyć i dystrybuować fałszywą informację. Dlatego tak ważne jest, aby specjaliści PR umieli poruszać się w digitalowej rzeczywistości i umiejętnie reagować na fałszywe plotki czy ataki hejterów.

Szczegółowe informacje o wydarzeniu oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie kongresprofesjonalistow.pl/

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym kongresu.

  • 4
XXI Kongres Profesjonalistów Public Relations

XXI Kongres Profesjonalistów Public Relations

10 września 2021

  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
10.09.2021

Raport Edelmana poświęcony więziom pomiędzy pracodawcą a pracownikiem

Oczekiwania wobec stylu życia i kariery zawodowej zmieniły się ostatnio diametralnie. Chcemy się rozwijać i osiągać sukcesy w pracy, szanując jednocześnie swoją prywatność, czas wolny i przekonania. Pandemia Covid-19 jeszcze bardziej pogłębiła ten proces. Ten nowy układ sił definiuje dziś nie tylko katalog czynników, które firmy powinny wziąć udział przy prowadzeniu procesów rekrutacyjnych czy w kampaniach employer brandingowych. To również ważna lekcja dla specjalistów komunikacji wewnętrznej. Na co powinny zwrócić uwagę firmy? Czego oczekują osoby wchodzące na rynek pracy? Jaką rolę pełnią bezpośredni przełożeni? Sprawdziła to firma Edelman.