Już niedługo IAB Mixx Awards & Conference 2021: najlepsze kampanie marketingowe z udziałem digitalu
  • 0
  • 2
23.11.2021

Już niedługo IAB Mixx Awards & Conference 2021: najlepsze kampanie marketingowe z udziałem digitalu

O złote, srebrne i brązowe statuetki IAB Mixx Awards 2021 walczą 42 kampanie reklamowe, które otrzymały łącznie 68 nominacji w 15 kategoriach konkursowych. Uroczystą galę wręczenia wyróżnień poprzedzi IAB Mixx Conference oparta na case studies wybranych kampanii. Kulisy projektów nominowanych w konkursie przedstawią wspólnie klienci z przedstawicielami agencji.

Które kampanie ostatniego roku były najlepszą mieszanką kreatywności, efektywności oraz możliwości budżetowych? Dowiemy się tego podczas gali rozdania nagród IAB Mixx Awards. Na IAB Mixx Conference twórcy zaprezentują case studies najbardziej inspirujących projektów nominowanych w konkursie. Wydarzenie odbędzie się 2 grudnia w trybie online.

O tym, jak powstała kampania serialu „Król”, która przyniosła rekordowe wyniki dla Canal+, opowiedzą jej pomysłodawcy. Działania zapoczątkowały ogólnopolską dyskusję o serialu i latach 30. w ich kontekście kulturowym. Dzięki odważnym, zaplanowanym na ponad rok działaniom „Król” stał się najchętniej oglądaną produkcją wśród klientów płatnej telewizji w Polsce w 2020 r.

Jak promować produkt, który ma służyć rozliczeniom między bliskimi i znajomymi w sytuacji lockdownu? Jak wyprodukować coś ciekawego, kiedy nie można wychodzić z domu? Czego nauczył nas pierwszy lockdown? Twórcy kampanii „Shopsharing” dla Polskiego Standardu Płatności opowiedzą o tym, z czym mierzyli się na początku 2021 r. z biznesowego punktu widzenia. Jak bardzo pandemia pomieszała szyki w kontekście promocji przelewów na telefon Blik? Prelegenci przedstawią pełen proces – od problemu biznesowego, przez planowanie komunikacji i mediów, po produkcję.

Marki coraz bardziej interesują się komunikacją w świecie gier. Jest to dla nich jednak wciąż nowe terytorium, a dostawcy mediów swoimi narzędziami nie wykorzystują w pełni rosnącego potencjału gamingu. W kampanii stworzonej dla marki Danone Mały Głód, jej brand hero dzięki algorytmowi bazującemu na AI mógł zaczepiać streamerów dokładnie w chwili, gdy ich postaciom w grze brakowało energii. Stało się to możliwe dzięki stworzonemu na potrzeby tej kampanii nowemu formatowi reklamowemu – Instant Reaction Ad.

„Re.Design This collection was curated by Polish Gen Z” dla Reserved to pierwsza w Polsce kampania na tak dużą skalę, w której oddano kreatywną przestrzeń aż dwunastu ambasadorom z generacji Z. Stworzyli oni kolekcję Re.Design i wraz z Reserved zaprojektowali jej komunikację od podstaw. Celem było dotarcie marki Reserved do generacji Z dzięki komunikacji uwzględniającej potrzeby tej grupy.

Twórcy kampanii chcieli zainspirować Gen Z do aktywności, do wyrażania siebie poprzez modę i sztuki wizualne. Ich celem było też zbudowanie zaangażowanej społeczności wokół #PolishGenZ. Podczas wystąpienia przedstawione zostaną kulisy projektu – od koncepcji, przez strategię, aż po realizację z wykorzystaniem zintegrowanych działań online i offline oraz platform social mediowych. Na koniec zapoznamy się z rezultatami, które udało się osiągnąć.

W trakcie konferencji będzie można prześledzić, jak kampania marketingowa Lodów Koral Ekipa przerodziła się w zjawisko społeczne. Dlaczego firma Koral postawiła na współpracę z „Ekipą”? Po jaki insight sięgnięto? O kampanii i efektach opowiedzą jej pomysłodawcy.

Świat aplikacji w 2020 r. był wymagający. Marki muszą szukać nowych rozwiązań, aby zachęcić klientów do instalacji i zakupów w aplikacji mobilnej. W prelekcji „Walka o każdy grosz – jak CCC podwoiła sprzedaż mobilną?” twórcy kampanii opowiedzą o tym, jak wykorzystali sprytne taktyki reklamowe, które pozwoliły aplikacji CCC Shoes & Bags na zwiększenie bazy lojalnych użytkowników oraz sprzedaży.

Autorzy kampanii „Strażnicy Łowisk” dla Decathlon Polska pokazali, że kreatywne podejście do performance pozwala osiągać świetne wyniki. Dopasowaną komunikacją dotarli do bardzo hermetycznego środowiska, pokazując wędkarzom, że Decathlon to marka dla nich. Kampania znacznie przekroczyła założone KPI, zaangażowała środowisko wędkarskie i pomogła sieci sklepów poszerzyć wędkarską bazę kontaktów.

Podczas konferencji zaprezentowane zostaną także m.in. kulisy kampanii:

  • Ceneotool dla Castoramy („Dzięki Ceneotool zwiększyliśmy sprzedaż nie mono-ofert o 87%”),
  • „Najmłodszy headhunter na świecie” dla Fundacji K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali,
  • „Wielkanocne gotowanie z Wedlem” dla Lotte Wedel,
  • „Żywiec Męskie Granie #wdomu” dla Grupy Żywiec.

Agenda IAB Mixx Conference 2021 dostępna jest na stronie mixx-awards.pl/agenda/.

Bilety na konferencję oraz rejestracja na galę dostępne są na stronie mixx-awards.pl/bilety/.

Wydarzenie IAB Mixx Conference objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że za udział w nim posiadacze certyfikatów DIMAQ otrzymują punkty recertyfikacyjne. Nad przebiegiem konkursu czuwa audytor – firma PwC.

Polska edycja tego międzynarodowego konkursu odbywa się od 2007 r. To druga, po belgijskiej, najstarsza edycja Mixx Awards w Europie. Konkurs po raz pierwszy został zorganizowany w 2005 r. przez amerykański oddział IAB.

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.

  • 2
IAB Mixx Awards & Conference 2021

IAB Mixx Awards & Conference 2021

IAB Mixx Awards & Conference 2021

23 listopada 2021

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
23.11.2021

Fundusz Żubra i influencerzy zachęcają do polubienia nietoperzy

W skomplikowanym układzie powiązań między gatunkami istnieje kilka grup zwierząt, które mają szczególne znaczenie dla ludzkości. Są to m.in. zapylacze, plankton, duże ssaki i... nietoperze. Dlatego Fundusz Żubra rozpoczyna projekt, którego celem jest wsparcie badań i ochrony nietoperzy, ale również obalenie mitów o nich i ocieplenie wizerunku tych zwierząt. W akcję zaangażowali się influencerzy.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
23.11.2021

Dwie trzecie Polaków płaci abonament za dostęp do serwisów filmowych – pokazuje badanie Deloitte

Rośnie popularność usług abonamentowego dostępu do streamingu materiałów wideo. Jak wynika z raportu „Digital Consumer Trends 2021” Deloitte, w porównaniu z 2020 r. o jedną piątą Polaków więcej deklaruje posiadanie takich subskrypcji. Dla większości badanych podstawowym źródłem informacji o świecie jest telewizja i media społecznościowe, a według trzech czwartych problemem są coraz powszechniejsze fake newsy. Nie prowadzi to jednak do pogłębionej weryfikacji ich wiarygodności.

22 listopada 2021