- 0
- 5
Julia Żugaj i Hejka Tu Lenka rozegrały Wielki Mecz w ramach projektu „Dziewczyny – Drużyna nie tylko na boisku” dla PZPN
Polski Związek Piłki Nożnej przeprowadził ogólnopolską kampanię promującą kobiecą piłkę nożną wśród dziewczynek w wieku 7–14 lat. W ramach akcji „Dziewczyny – Drużyna nie tylko na boisku” zorganizowano mecz na stadionie Polsat Plus Arena w Gdańsku. Do akcji zaangażowane zostały influencerki Julia Żugaj oraz Hejka Tu Lenka.
Celem kampanii „Dziewczyny – Drużyna nie tylko na boisku” było:
- przekonanie dziewczynek do spróbowania sił w piłce nożnej,
- pokazanie, że jest to doskonały sposób na spędzenie wolnego czasu, który niesie wiele korzyści dla ich rozwoju oraz przyszłości,
- popularyzacja sportu wśród dziewczynek,
- promowanie idei siły kobiecej opartej na wzajemnym wsparciu i szacunku,
- kształtowanie umiejętności takich jak komunikacja, współpraca, zaufanie i rozwiązywanie konfliktów.
Twarzami akcji zostały Julia Żugaj oraz Lena Pachuc, znana w internecie jako Hejka Tu Lenka
Twórczynie na swoich profilach na Instagramie zachęcały obserwatorki do udziału w konkursie i spróbowania sił na murawie. Zostały również kapitankami drużyn, które 29 października rozegrały mecz na stadionie Polsat Plus Arena w Gdańsku.
Komunikację wydarzenia wsparli liczni influencerzy na kanałach w social mediach dzięki wysyłce paczek PR. Część z twórców pojawiła się także na Wielkim Meczu, aby dopingować drużyny influencerek.
Wielki Mecz przeprowadzony w ramach kampanii odbył się 29 października. Poprzedził wieczorny mecz barażowy Mistrzostw Europy Kobiet 2025, w którym Polki wygrały z Rumunkami (4:1). Podczas spotkania padł rekord frekwencji na meczu piłki nożnej kobiet w Polsce – na trybunach zasiadło 8449 kibiców.
Akcja odbiła się szerokim echem w mediach tradycyjnych oraz społecznościowych:
- Publikacje w mediach tradycyjnych przełożyły się na ponad 4,5 mln zasięgu.
- Materiały opublikowane przez Julię Żugaj oraz Lenę Pachuc na potrzeby kampanii dotarły do ponad 2,8 mln odbiorców i osiągnęły ponad 5,4 mln wyświetleń.
- Wysyłka paczek PR zaowocowała ponad 1,2 mln wyświetleń.
- Łącznie materiały opublikowane przez influencerów zaangażowanych w kampanię wyświetlono ponad 6,6 mln razy.
Dzięki działaniom z zakresu performance marketingu uzyskano równie satysfakcjonujące wyniki:
- Reklamy w Google Ads wygenerowały ponad 5,8 mln wyświetleń oraz 615 tys. interakcji.
- Kampanie reklamowe w Meta Ads uzyskały 623 tys. wyświetleń oraz 187 tys. zasięgu.
Kreatywną koncepcję kampanii opracowała agencja Olive Media w reakcji na zapytanie ofertowe złożone przez PZPN w czerwcu tego roku. Agencja odpowiadała za działania obejmujące influencer marketing, public relations, obsługę social mediów, performance marketing oraz SEO i SEM. Zadaniem agencji była również koordynacja konkursu, w ramach którego wyłoniono 40 dziewczynek mających okazję zagrać w meczu pod okiem swoich idolek. Za strategię kampanii odpowiedzialne były:
- Olivia Drost (CEO agencji),
- Dominika Jamroz (influencer marketing & PR team leader),
- Jessica Grabowska (social media team leader),
- Aleksandra Grabowska (social media specialist).
W ramach promocji meczu w mediach społecznościowych zespół Olive Media odpowiadał za kampanię z influencerami oraz performance marketing.
- 5