„Dziewczyny – Drużyna nie tylko na boisku”: mecz - Marketing przy Kawie
Julia Żugaj i Hejka Tu Lenka rozegrały Wielki Mecz w ramach projektu „Dziewczyny – Drużyna nie tylko na boisku” dla PZPN
  • 0
  • 5
28.11.2024

Julia Żugaj i Hejka Tu Lenka rozegrały Wielki Mecz w ramach projektu „Dziewczyny – Drużyna nie tylko na boisku” dla PZPN

Polski Związek Piłki Nożnej przeprowadził ogólnopolską kampanię promującą kobiecą piłkę nożną wśród dziewczynek w wieku 7–14 lat. W ramach akcji „Dziewczyny – Drużyna nie tylko na boisku” zorganizowano mecz na stadionie Polsat Plus Arena w Gdańsku. Do akcji zaangażowane zostały influencerki Julia Żugaj oraz Hejka Tu Lenka.

Celem kampanii „Dziewczyny – Drużyna nie tylko na boisku” było:

  • przekonanie dziewczynek do spróbowania sił w piłce nożnej,
  • pokazanie, że jest to doskonały sposób na spędzenie wolnego czasu, który niesie wiele korzyści dla ich rozwoju oraz przyszłości,
  • popularyzacja sportu wśród dziewczynek,
  • promowanie idei siły kobiecej opartej na wzajemnym wsparciu i szacunku,
  • kształtowanie umiejętności takich jak komunikacja, współpraca, zaufanie i rozwiązywanie konfliktów.

Twarzami akcji zostały Julia Żugaj oraz Lena Pachuc, znana w internecie jako Hejka Tu Lenka

Twórczynie na swoich profilach na Instagramie zachęcały obserwatorki do udziału w konkursie i spróbowania sił na murawie. Zostały również kapitankami drużyn, które 29 października rozegrały mecz na stadionie Polsat Plus Arena w Gdańsku.

Komunikację wydarzenia wsparli liczni influencerzy na kanałach w social mediach dzięki wysyłce paczek PR. Część z twórców pojawiła się także na Wielkim Meczu, aby dopingować drużyny influencerek.

Wielki Mecz przeprowadzony w ramach kampanii odbył się 29 października. Poprzedził wieczorny mecz barażowy Mistrzostw Europy Kobiet 2025, w którym Polki wygrały z Rumunkami (4:1). Podczas spotkania padł rekord frekwencji na meczu piłki nożnej kobiet w Polsce – na trybunach zasiadło 8449 kibiców.

Akcja odbiła się szerokim echem w mediach tradycyjnych oraz społecznościowych:

  • Publikacje w mediach tradycyjnych przełożyły się na ponad 4,5 mln zasięgu.
  • Materiały opublikowane przez Julię Żugaj oraz Lenę Pachuc na potrzeby kampanii dotarły do ponad 2,8 mln odbiorców i osiągnęły ponad 5,4 mln wyświetleń.
  • Wysyłka paczek PR zaowocowała ponad 1,2 mln wyświetleń.
  • Łącznie materiały opublikowane przez influencerów zaangażowanych w kampanię wyświetlono ponad 6,6 mln razy.

Dzięki działaniom z zakresu performance marketingu uzyskano równie satysfakcjonujące wyniki:

  • Reklamy w Google Ads wygenerowały ponad 5,8 mln wyświetleń oraz 615 tys. interakcji.
  • Kampanie reklamowe w Meta Ads uzyskały 623 tys. wyświetleń oraz 187 tys. zasięgu.

Kreatywną koncepcję kampanii opracowała agencja Olive Media w reakcji na zapytanie ofertowe złożone przez PZPN w czerwcu tego roku. Agencja odpowiadała za działania obejmujące influencer marketing, public relations, obsługę social mediów, performance marketing oraz SEO i SEM. Zadaniem agencji była również koordynacja konkursu, w ramach którego wyłoniono 40 dziewczynek mających okazję zagrać w meczu pod okiem swoich idolek. Za strategię kampanii odpowiedzialne były:

  • Olivia Drost (CEO agencji),
  • Dominika Jamroz (influencer marketing & PR team leader),
  • Jessica Grabowska (social media team leader),
  • Aleksandra Grabowska (social media specialist).

W ramach promocji meczu w mediach społecznościowych zespół Olive Media odpowiadał za kampanię z influencerami oraz performance marketing.

  • 5
„Dziewczyny – Drużyna nie tylko na boisku”

Wielki Mecz – promocja kobiecej piłki nożnej (fot. Mateusz Słodkowski)

„Dziewczyny – Drużyna nie tylko na boisku”
„Dziewczyny – Drużyna nie tylko na boisku”
„Dziewczyny – Drużyna nie tylko na boisku”
„Dziewczyny – Drużyna nie tylko na boisku”

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

28 listopada 2024

27 listopada 2024