John Lewis broni swojej reklamy z umalowanym chłopcem w szpilkach demolującym dom
  • 3
  • 1
23.11.2021

John Lewis broni swojej reklamy z umalowanym chłopcem w szpilkach demolującym dom

Marka John Lewis zaprezentowała spot promujący ubezpieczenia domu. Występuje w niej kilkuletni chłopiec, który umalowany przemierza dom w za dużych szpilkach, sukience i biżuterii, niszcząc przedmioty i meble znajdujące się na jego drodze. Reklama wywołała mieszane emocje. Dom towarowy broni jednak swojej kreacji.

W spocie „Let Life Happen” dziecko tańczy do utworu „Edge of Seventeen” Stevie Nicks. Podczas swoistego występu zostawia za sobą bałagan, rozmazuje farbę na ścianie i poręczy schodów, rozsypuje brokat, zrzuca ramki ze zdjęciami, rozbija wazon i lampy.

Części widzów nie spodobała się reklama z przebranym chłopcem. Niektórzy zwracają również uwagę, że spot może być seksistowski, bo chłopiec niszczy swój dom i bałagani na oczach matki i siostry, które przyglądają się scenie w milczeniu.

W wydanym oświadczeniu John Lewis podkreślił, że wierzy w „dziecięcą zabawę” i że reklama przedstawia „młodego aktora, który daje się ponieść”, a nie „świadomie niszczy swój dom”.

Reklama została ostatecznie wycofana z emisji, jednak jak twierdzi marka, powodem nie były skargi konsumentów, lecz uznanie przez Urząd ds. Postępowania Finansowego, że wprowadza ona w błąd w zakresie oferty ubezpieczenia.

Reklama inspirowana jest spotem z 2015 r., który również reklamował ubezpieczenie marki John Lewis. W tamtym filmie widzieliśmy dziewczynkę w stroju baletnicy, która swym żywiołowym tańcem niszczyła dom.

Powstała również internetowa przeróbka kreacji. Wycięto z niej ostatnią planszę, która wskazuje, że reklama promuje ubezpieczenie domu. Zamiast tego wstawiono logo marki Durex i hasło „No regrets” („Bez żalu”).

  • 1
John Lewis broni swojej reklamy ubezpieczenia domu

John Lewis broni swojej reklamy ubezpieczenia domu

23 listopada 2021

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
23.11.2021

Już niedługo IAB Mixx Awards & Conference 2021: najlepsze kampanie marketingowe z udziałem digitalu

O złote, srebrne i brązowe statuetki IAB Mixx Awards 2021 walczą 42 kampanie reklamowe, które otrzymały łącznie 68 nominacji w 15 kategoriach konkursowych. Uroczystą galę wręczenia wyróżnień poprzedzi IAB Mixx Conference oparta na case studies wybranych kampanii. Kulisy projektów nominowanych w konkursie przedstawią wspólnie klienci z przedstawicielami agencji.

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
23.11.2021

Fundusz Żubra i influencerzy zachęcają do polubienia nietoperzy

W skomplikowanym układzie powiązań między gatunkami istnieje kilka grup zwierząt, które mają szczególne znaczenie dla ludzkości. Są to m.in. zapylacze, plankton, duże ssaki i... nietoperze. Dlatego Fundusz Żubra rozpoczyna projekt, którego celem jest wsparcie badań i ochrony nietoperzy, ale również obalenie mitów o nich i ocieplenie wizerunku tych zwierząt. W akcję zaangażowali się influencerzy.