- 0
- 2
„Jeszcze Nie” – kampania PCK o samotności osób starszych
Polski Czerwony Krzyż rozpoczyna ogólnopolską kampanię na rzecz seniorów. Kampania pod hasłem „Jeszcze Nie” ruszyła 14 listopada, w Międzynarodowy Dzień Seniora. Celem jest zbiórka pieniędzy na Kluby Seniora PCK. Ma także zwrócić uwagę na problem samotności i wykluczenia społecznego wśród osób starszych.
Kampania powstała w odpowiedzi na niepokojące dane płynące z badań. Pokazują one skalę izolacji, ubóstwa i rosnących trudności finansowych polskich seniorów. Badania przeprowadzone przez CBOS oraz raport Poverty Watch 2024 wskazują na alarmujące statystyki. Skrajne ubóstwo dotyka aż 5,7% osób powyżej 65. roku życia, czyli około 430 tys. seniorów. Rosnące koszty utrzymania oraz ubóstwo energetyczne to jedne z najtrudniejszych wyzwań, z którymi muszą mierzyć się osoby starsze. Z raportu Poverty Watch wynika, że 27% seniorów mieszka samotnie. Często potęguje to ich poczucie izolacji.
W kontekście szybko starzejącego się społeczeństwa problem samotności i wykluczenia społecznego staje się coraz bardziej widoczny. Polski Czerwony Krzyż, dzięki sieci 27 Klubów Seniora, stara się niwelować skutki wykluczenia i izolacji społecznej. Kluby te oferują zajęcia, które wspierają aktywizację fizyczną i społeczną osób starszych. Kluby Seniora stanowią także przestrzeń do nawiązywania kontaktów międzypokoleniowych. Te sprzyjają integracji i zwiększają poczucie przynależności.
Działania PCK mają na celu zapewnienie seniorom nie tylko wsparcia, ale także poczucia wartości i sprawczości w ich lokalnych społecznościach. Poprzez tę kampanię PCK chce:
- dotrzeć do młodszych pokoleń,
- zachęcić ich przedstawicieli do aktywnego udziału w budowaniu solidarnego społeczeństwa.
Kampania koncentruje się na ukazaniu codziennych wyzwań, z którymi zmagają się seniorzy
Już co trzecia osoba po 75. roku życia mieszka sama. Przez działania w przestrzeni medialnej i społecznościowej PCK pragnie dotrzeć do młodszych pokoleń i zachęcić do refleksji nad tym, jak każdy z nas może wspierać osoby starsze.
„Jeszcze Nie” ma być kampanią przełamującą stereotypy. Ma na celu nie tylko zwiększenie świadomości na temat potrzeb seniorów, ale też zainspirowanie społeczeństwa do działania, aby wspólnie przeciwdziałać wykluczeniu osób starszych.
Poprzez wyrazisty przekaz kampania ma zwrócić uwagę na ten problem wśród osób 30+, aby przełamać obojętność i zachęcić do większego zaangażowania na rzecz seniorów. Hasło „Jeszcze Nie” ma pobudzić do dyskusji, a także przełamać bariery pokoleniowe. Przypomina, że każdy z nas ma wpływ na jakość życia starszych osób w społeczności.
- 2