„Nie jesteś sama”. W polskich miastach pojawiły się billboardy na temat aborcji
  • 0
  • 4
2.02.2018

„Nie jesteś sama”. W polskich miastach pojawiły się billboardy na temat aborcji

Inicjatywa Aborcyjny Dream Team on Tour i organizacja Kobiety w Sieci – aborcja po polsku rozpoczęły kampanię „Nie jesteś sama”. W jej ramach w wybranych miastach pojawiły się billboardy, które mają być wyrazem solidarności z kobietami, które usunęły ciążę.

Billboardy „Nie jesteś sama” pojawiły się 1 lutego w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu i Katowicach. Organizatorzy akcji powołują się na dane z badania „Doświadczenia aborcyjne kobiet” CBOS z 2013 r.

Jak można przeczytać na facebookowej stronie utworzonego wydarzenia, utrzymane w pastelowej tonacji billboardy to m.in. odpowiedź na „krwawe, kłamliwe i szokujące billboardy organizacji anti choice”.

Przede wszystkim mają być jednak sygnałem solidarności ze wszystkimi kobietami, które przerwały lub kiedyś przerwą ciążę.

Twórcy akcji tłumaczą też, że mówienie o doświadczeniu aborcji jest kluczowe, żeby zmienić język i sposób narracji na ten temat. Chcą rozpocząć publiczną debatę, której centralnym punktem jest pokazanie aborcji jako powszechnego doświadczenia.

Aborcyjne billboardy „Nie jesteś sama” to symboliczne zapełnienie przestrzeni prawdą na temat przerywania ciąży. Wierzymy, że w ten sposób jesteśmy w stanie zmieniać negatywne przekonania o aborcji! – można przeczytać na stronie wydarzenia.

Billboardy finansowane są ze zbiórki przeprowadzonej za pośrednictwem strony Zrzutka.pl. Przez 3 tygodnie zebrano ponad 23 tys. zł. Kwota ta w całości została przeznaczona na produkcję billboardów i wynajem przestrzeni. Autorką kreacji jest Martyna Kowalczuk.

  • 4

Projekt plakatu

Źródło: Aborcyjny Dream Team on Tour, Facebook

Źródło: Aborcyjny Dream Team on Tour, Facebook

Źródło: Aborcyjny Dream Team on Tour, Facebook

2 lutego 2018

Czytaj także
Reklama
Reklama