Jakie urządzenia elektroniczne cieszą się największą popularnością i w jakich grupach wiekowych? Raport Deloitte
  • 0
  • 7
21.10.2022

Jakie urządzenia elektroniczne cieszą się największą popularnością i w jakich grupach wiekowych? Raport Deloitte

Wskaźniki posiadania urządzeń takich jak laptopy, tablety czy smartfony utrzymują się w Polsce na zbliżonym poziomie do lat poprzednich. Mimo to ich popularność oraz przyzwyczajenia dotyczące częstego używania przekładają się na stałe zapotrzebowanie na nowe modele i usługi. Wskazuje na to raport „Deloitte Digital Consumer Trends 2022”.

Przy wyborze nowych smartfonów najważniejsza pozostaje wytrzymałość baterii i pojemność pamięci. Stajemy się coraz bardziej świadomi konsekwencji zmian klimatycznych. A jednak czynniki związane ze zrównoważonym rozwojem i dbałością o środowisko znajdują się niżej na liście priorytetów przy wyborze nowego modelu. Co ciekawe, dla blisko ¼ respondentów wartość niósł sam fakt posiadania nowego, markowego telefonu. Jest to szczególnie widoczne w najmłodszej grupie wiekowej.

  • 2
Popularne urządzenia elektroniczne - Deloitte
Urządzenia elektroniczne a ich ślad węglowy

 

Większa uwaga kierowana jest w stronę kwestii zdrowotnych i szeroko pojętego wellness

Rodzi to szereg pytań dotyczących stylu życia i wykorzystania urządzeń elektronicznych. Osoby do 24. roku życia wydają się widzieć największą potrzebę zmiany swoich zachowań związanych z użytkowaniem urządzeń elektronicznych. Tendencja ta maleje wraz z wiekiem respondentów.

Urządzenia elektroniczne a kwestie zdrowotne - Deloitte

Obserwujemy wyraźne przesuwanie się preferencji konsumentów w stronę urządzeń o mniejszym ekranie i większej mobilności. Jednocześnie urządzenia coraz częściej towarzyszą nam nie tylko w domu oraz w biurze, ale i poza nimi. Co trzeci ankietowany Polak wskazuje, że chciałby spędzać mniej czasu przed ekranem. Najwyższy odsetek deklarujących potrzebę zmiany znajdujemy w grupie 18–24-latków. Powstaje zatem pytanie: czy mamy już do czynienia z cyfrowym znużeniem? – zastanawia się Sławomir Lubak, partner, lider branży telekomunikacji, mediów i technologii, Deloitte.

O raporcie

Raport składa się z dwóch części. Pokazują one trendy i główne wnioski na podstawie badania postaw wobec urządzeń elektronicznych oraz konsumpcji treści cyfrowych ponad 2 tys. respondentów w Polsce.

Z pierwszej części, której premiera miała miejsce w październiku 2022 r., można dowiedzieć się m.in.:

  • jak zmieniają się postawy konsumentów dotyczące wykorzystania urządzeń i treści cyfrowych;
  • czym kierują się Polacy się przy wyborze nowych urządzeń;
  • jak podchodzą do kwestii zrównoważonego rozwoju i czego oczekują od producentów urządzeń elektronicznych w tym zakresie;
  • na ile zmieniła się świadomość Polaków dotycząca prywatności i ochrony danych osobowych w sieci.

Premiera części drugiej planowana jest w listopadzie 2022 r.

  • 5
Urządzenia elektroniczne - Digital Consumer Trends 2022 Deloitte

Postawy młodych a wybierane przez nich urządzenia elektroniczne

Urządzenia elektroniczne - Digital Consumer Trends 2022 Deloitte
Urządzenia elektroniczne - Digital Consumer Trends 2022 Deloitte
Urządzenia elektroniczne - Digital Consumer Trends 2022 Deloitte
Urządzenia elektroniczne - Digital Consumer Trends 2022 Deloitte

21 października 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
21.10.2022

Generacja Z w Polsce – bez buntu o lepszy świat, bez konfliktu pokoleń. Wyniki badania

Młodzi z pokolenia Z uchodzili dotąd za buntowników – zwłaszcza w kwestiach ekologicznych i społecznych. A jednak protestów i wychodzenia na ulicę nie mają we krwi. Jednocześnie wartości, ekologia i zaangażowanie społeczne marek nie są kluczowe przy ich decyzjach zakupowych – wynika z najnowszego badania Polaków w wieku 16–24 lat, przeprowadzonego przez dom mediowy Mediahub i Instytut Badawczy Pollster.