Jakich trendów kosmetycznych szukaliśmy w Google w 2020 r.? Na czele henna pudrowa, strobing i laminacja brwi
  • 0
  • 1
12.01.2021

Jakich trendów kosmetycznych szukaliśmy w Google w 2020 r.? Na czele henna pudrowa, strobing i laminacja brwi

Henna pudrowa to najpopularniejsze hasło kosmetyczne w Google w 2020 r. Chociaż ubiegły rok upłynął nam pod znakiem pielęgnacji w domu, nie oznacza to, że przestaliśmy dbać o swój wygląd czy śledzić nowości z kategorii urody. Wyszukiwarkę pytaliśmy o to, jak malować brwi lub jak przykleić rzęsy. Największe wzrosty popularności w wyszukiwarce dotyczyły zaś haseł: strobing, laminacja brwi oraz laminacja rzęs.

Rok 2020 z pewnością zapamiętamy jako czas, kiedy na kilka tygodni nasze łazienki musiały stać się salonami fryzjerskimi i kosmetycznymi. Pomimo ogólnego wzrostu wyszukiwań związanych z higieną i przyborami toaletowymi w Google interesowały nas także różne triki i nowości kosmetyczne. Głównie te związane z makijażem oczu i brwi. Szukaliśmy również informacji o tym, jak wykonać w domowym zaciszu zabiegi do tej pory często wykonywane w salonach kosmetycznych.

Henna pudrowa to hit kosmetyczny 2020 w Google
Henna pudrowa była najczęściej wyszukiwanym hasłem kosmetycznym w Google w 2020 r. Okazuje się, że bardzo często szukaliśmy także pędzli do makijażu oraz laminacji brwi.

Strobing, czyli sposób konturowania twarzy za pomocą rozświetlacza, był hasłem, które odnotowało największy wzrost w Google w 2020 r. (wzrost rok do roku o 717%). W ubiegłym roku w wyszukiwarce królowała również laminacja. Oprócz tego, że była jedną z najczęściej wyszukiwanych fraz, osiągnęła rekordowe wzrosty. Hasło laminacja brwi wzrosło o 551%, a laminacja rzęs o 150%.

Na popularności stracił natomiast makijaż ślubny (spadek o 31%), prawdopodobnie w związku z obostrzeniami dotyczącymi organizacji wesel w pandemii. Podobnie rzęsy 1:1 (spadek o 29%), co mogło mieć związek z czasowym zamknięciem salonów kosmetycznych.

Fokus na oczy
Większość topowych wyszukiwań z obszaru urody z ubiegłego roku skupia się wokół makijażu oczu. Może mieć to związek z koniecznością noszenia maseczek, które zakrywają pozostałą, dolną część twarzy. Dane z wyszukiwarki pokazują też, że próbowaliśmy wiele prostych zabiegów wykonać samodzielnie. Wszystko ze względu na zamknięcie salonów kosmetycznych, a także konieczność pozostawania w domu w celu uniknięcia kontaktu z innymi.

Stąd bardzo duża popularność w Google pytań: jak malować brwi, jak przykleić rzęsy lub jak wyregulować brwi. Popularność strobingu widać także we wpisywanych zapytaniach: jak nakładać rozświetlacz. Co ciekawe, jeden z trzech najczęstszych problemów brzmi: jak wyszczuplić twarz?

Perfumy: francuskie, męskie i damskie
Zainteresowanie perfumami w wyszukiwarce Google również zmniejszyło się w okresie lockdownu. Jak co roku odnotowało jednak znaczny wzrost w okolicach Black Friday. Wśród najpopularniejszych haseł dotyczących perfum znalazły się: francuskie perfumy, perfumy damskie i perfumy męskie. W kwestii zapachów Polacy pytali Google głównie o oryginalne testery perfum lub oryginalność perfum. Między innymi:

  • Gdzie kupić oryginalne testery perfum?
  • Jak rozpoznać oryginalny tester perfum?
  • Jak sprawdzić, czy perfumy są oryginalne?

Interesowały nas także praktyczne wskazówki, np. co lepsze: woda toaletowa czy perfumowana? Jak używać perfum? Ponadto chcieliśmy się dowiedzieć, jak pachnie piżmo, jak pachnie paczula lub jaki zapach perfum podnieca mężczyzn.

W 2020 r. na pierwszym miejscu była higiena
Kategoria wyszukiwań kosmetycznych w Google w 2020 r. wzrosła o 40% w porównaniu do 2019 r. Początek lockdownu w Polsce był czasem, kiedy wyszukiwania haseł związanych z kosmetykami i pielęgnacją spadły, aby w kwietniu znacząco wzrosnąć. Podobnie często szukaliśmy w Google tematów związanych z urodą przed świętami Bożego Narodzenia w związku z prezentami oraz sylwestrem.

Najszybciej rosnącą podkategorią wyszukiwań kosmetycznych w 2020 r. w Google była higiena oraz przybory do higieny osobistej (wzrost o 46% rok do roku). O 37% wzrosła popularność hasła pielęgnacja skóry, a o 25% golenie i pielęgnacja brody. Popularnością cieszyły się także wyszukiwania związane z dbaniem o włosy, usta, opalaniem i ochroną przeciwsłoneczną oraz przeciwstarzeniową. W 2020 r. o 19,45% w porównaniu do 2019 r. wzrosły wyszukiwania kosmetyczne dokonane w Google za pomocą smartfonów.

Jakich trendów kosmetycznych szukaliśmy w Google w 2020 r.? Oto lista najpopularniejszych haseł i pytań

Najpopularniejsze hasła kosmetyczne 2020 w Google:

  1. Henna pudrowa
  2. Pędzle do makijażu
  3. Laminacja brwi

Top 10 pytań dotyczących urody w Google w 2020 r.:

  1. Jak malować brwi?
  2. Jak przykleić rzęsy?
  3. Jak wyszczuplić twarz?
  4. Jak wyregulować brwi?
  5. Jak nakładać rozświetlacz?
  6. Jak zrobić kreski?
  7. Jak zmyć hennę z brwi?
  8. Jak zrobić kreskę na oku?
  9. Jak zrobić makijaż?
  10. Jak dobrać podkład?

Hasła kosmetyczne, które zanotowały największy wzrost w 2020 (w porównaniu do 2019 r.):

  1. Strobing – 717%
  2. Laminacja brwi – 551%
  3. Laminacja rzęs – 150%
  4. Zestaw kosmetyków – 138%
  5. Henna do brwi – 136%
  6. Paletka cieni – 122%
  7. Drogeria internetowa – 118%
  8. Kosmetyki – 103%
  9. Eyeliner – 78%
  10. Korektor – 69%

Najpopularniejsze hasła z kategorii perfumy i zapachy w 2020 w Google:

  1. Francuskie perfumy
  2. Perfumy damskie
  3. Perfumy męskie

Top 15 pytań z kategorii perfumy i zapachy w Google w 2020 r.:

  1. Gdzie kupić oryginalne testery perfum?
  2. Jakie perfumy męskie?
  3. Jak rozpoznać oryginalny tester perfum?
  4. Jak sprawdzić czy perfumy są oryginalne po kodzie?
  5. Jak sprawdzić czy perfumy są oryginalne?
  6. Jak sprawdzić oryginalność perfum?
  7. Gdzie kupić oryginalne perfumy?
  8. Gdzie sprawdzić kod perfum?
  9. Jakie perfumy damskie?
  10. Co lepsze woda toaletowa czy perfumowana?
  11. Jak używać perfum?
  12. Jak pachnie piżmo?
  13. Gdzie kupować perfumy?
  14. Jaki zapach perfum podnieca mężczyzn?
  15. Jak pachnie paczula?
  • 1
Jakich trendów kosmetycznych szukaliśmy w Google w 2020 r.?

Jakich trendów kosmetycznych szukaliśmy w Google w 2020 r.?

12 stycznia 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
12.01.2021

Sektorowa Rada ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej prowadzi badanie na temat współpracy biznesu z nauką

Czy młodzi adepci sztuki komunikacji marketingowej, wchodząc na rynek, wiedzą, jakie są wobec nich oczekiwania? Czy nauka idzie w parze z praktyką? Sektorowa Rada ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej z początkiem stycznia 2021 r. rozpoczęła badanie, którego wyniki będą podstawą do opracowania analizy aktualnej sytuacji współpracy pomiędzy środowiskiem akademickim a biznesem.

11 stycznia 2021