Jak Tesco zdobywa Amerykę
  • 0
  • 1
29.06.2007

Jak Tesco zdobywa Amerykę

Fresh, but far from easy, "The Economist", 21.06.2007

Sieć Tesco zdecydowała się na wejście na rynek amerykański pod nazwą Fresh & Easy Neighbourhood Market. Tracąc nieco udziałów na rodzimym rynku Tesco wciąż doskonale rozwija się na całym świecie, dostosowując swoje supermarkety do lokalnych warunków. Z tego powodu zdecydowano się na jeden z największych eksperymentów w branży retailingowej ostatnich lat. Brytyjski gigant wnosi unikalne know-how, ale przyjdzie mu działać w odmiennym otoczeniu, przy innych preferencjach i zwyczajach zakupowych Amerykanów. Dylematem jest również wybór odpowiedniej strategii wchodzenia na rynek – metoda "krok po kroku" niesie za sobą mniejsze ryzyko, ale umożliwia szybkie kopiowanie nowych rozwiązań przez konkurencję. Z kolei "wielkie wejście" znosi to niebezpieczeństwo, ale zwiększa szansę spektakularnej porażki. Interesujący artykuł w „The Economist” rozważa szanse i zagrożenia ekspansji Tesco na nowym rynku.

Informacje archiwalne dostępne są wyłącznie dla naszych subskrybentów

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do bazy ponad

54841 informacji, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja

29 czerwca 2007

28 czerwca 2007