E-spryt mieszkańców dziesięciu największych polskich miast
  • 0
  • 5
12.09.2017

E-spryt mieszkańców dziesięciu największych polskich miast

Czy podczas zakupów online internauci często korzystają z promocji i zniżek? Serwis Picodi, oferujący kody zniżkowe, zbadał zwyczaje mieszkańców dziesięciu największych polskich miast. Ocenie podlegał ich e-spryt, czyli umiejętność rozważnego podejmowania decyzji oraz aktywnego wyszukiwania rabatów i zniżek.

Podstawą rankingu były przede wszystkim 4 czynniki:

  • liczba mieszkańców miasta, którzy korzystają z kuponów rabatowych,
  • ostrożność przy podejmowaniu decyzji o zakupie,
  • liczba różnorodnych form promocji, po które sięgają badani,
  • procent mieszkańców aktywnie poszukujących zniżek i rabatów w Internecie.

Polską stolicą łowców okazji okazał się Szczecin. Blisko siedmiu na dziesięciu badanych z tego miasta przynajmniej kilka razy w roku przeczesuje Internet w poszukiwaniu specjalnych okazji.

Tuż za nim w rankingu e-sprytu uplasowały się Kraków oraz Poznań, których mieszkańcy stereotypowo uznawani są za nadmiernie oszczędnych.

Najniżej w rankingu znalazła się Bydgoszcz. Jej mieszkańcy niewiele kupują w Internecie i bardzo rzadko korzystają z promocji, choć nie można im odmówić wyjątkowo rozważnych i ostrożnych decyzji.

Zaskakuje niski wynik Warszawy, która znalazła się poza podium. Wprawdzie mieszkańcy stolicy najczęściej korzystają z kuponów, ale tylko nieco ponad połowa rozgląda się w Sieci za promocjami. Warszawiacy podejmują również impulsywne decyzje, choć nie tak często jak mieszkańcy Lublina. W tym mieście zakupy pod wpływem emocji zdarzają się nawet co trzeciemu badanemu.

W skali kraju tylko 7% respondentów regularnie wyszukuje rabaty i zniżki. Jak pokazują wyniki badania, najbardziej lubimy oszczędzać na ubraniach, elektronice i kosmetykach. Badani w Sieci nie kupują jednak często i nie wydają dużo. Priorytetem jest dla nich niska cena. Ta podczas internetowych zakupów często ma większe znaczenie niż wygoda i bezpieczeństwo.

O badaniu:

Badanie zostało przeprowadzone w sierpniu 2017 r. na grupie 434 osób metodą ankiet internetowych. Grupę badawczą stanowili mieszkańcy dziesięciu największych miast w Polsce.

Respondenci odpowiedzieli na pytania związane z e-zakupami, dotyczące m.in. częstotliwości zakupów, wysokości wydatków, oszczędności oraz czynników, na które zwracają uwagę podczas robienia zakupów w Internecie.

Więcej szczegółów badania można znaleźć na stronie Picodi.com.

  • 3

12 września 2017

Reklama
Czytaj także
Reklama